Toon posts:

[W&G] De faq

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste adjes,
Ik spreek hiermee de adjes van W&G aan maar misschien ook de adjes in generaal. Ik vind GoT echt fantastisch, je kunt er alles vinden.
De laatste tijd zijn er steeds meer klachten over de kwaliteit van forum /13. Er zijn naar mijn opinie verschillende manieren om dit te verbeteren. Bijvoorbeeld meer info in de faq proppen. Als iemand nu een topic opent met een veelgestelde vraag en er komen fatsoenlijke antwoorden, vat deze dan samen en zet hem in de faq. Als ik iets zoek dat bijv in OCM dan staat zowat alles in de faq. Zou het niet ideaal zijn voor W&G als deze dat ook had? Er staat ook in de algemene FAQ:
Een moderator zorgt ervoor dat er een FAQ in zijn forum staat, en dat deze ook up-to-date blijft.
De FAQ staat er wel en hij is wel up to date, maar is hij niet een beetje afgeraffeld?
Als het nodig is ben ik bereid op te helpen. Mijn e-mail adres is jesse-s@gmx.net.
Ik post dit niet om een ad de les te wijzen, maar om het generale niveau in W&G omhoog te krikken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Hoe langer de FAQ, des te minder mensen hem lezen... ALS ze al eens op de FAQ klikken...

ja, dit klinkt pessimistisch, maar zo werkt het in de praktijk helaasch nou eenmaal.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 29 maart 2002 19:25 schreef LuNaTiC het volgende:
Hoe langer de FAQ, des te minder mensen hem lezen... ALS ze al eens op de FAQ klikken...

ja, dit klinkt pessimistisch, maar zo werkt het in de praktijk helaasch nou eenmaal.
En de meerderheid dan? Ik denk toch dat de meerderheid een hoger niveau wil en een lekkere vette faq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op vrijdag 29 maart 2002 19:26 schreef Ann0 het volgende:

[..]

En de meerderheid dan? Ik denk toch dat de meerderheid een hoger niveau wil en een lekkere vette faq.
zo beter :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 29 maart 2002 19:27 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

zo beter :)
Die adjes en hun afraffelheid toch :P
Waarom niet de FAQ indelen in 2 delen? Eentje survival info voor die forum en andere is hard-core info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 29 maart 2002 19:29 schreef Ann0 het volgende:

Waarom niet de FAQ indelen in 2 delen? Eentje survival info voor die forum en andere is hard-core info?
Ik ben heel erg benieuwd wat jij dan in de FAQ zou willen zien.
Het is niet de bedoeling van W&G om als portal te dienen voor beginnende 'webdesigners'.

IMHO staat er ongeveer alles in wat je moet weten om in W&G te posten. Als iedereen zich daaraan zou houden en een klein beetje gebruik maakt van gezond verstand, dan zou het niveau al een stuk hoger zijn.

[edit: toevoeging]
Het ligt dus niet aan het niveau, maar aan de mentaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 29 maart 2002 19:33 schreef Cheatah het volgende:

[..]

Ik ben heel erg benieuwd wat jij dan in de FAQ zou willen zien.
Het is niet de bedoeling van W&G om als portal te dienen voor beginnende 'webdesigners'.
Niet als portal, ok, dat snap ik, maar wel als n00b resource dan volgens jou :P
Ik denk dat we misschien door een paar tuts in die faq te plaatsen of links naar tuts, het niveau ook omhoog kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 29 maart 2002 19:29 schreef Ann0 het volgende:

[..]

Laat maar eens wat zien dan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 29 maart 2002 19:40 schreef ItSnows het volgende:

[..]

Laat maar eens wat zien dan >:)
Ik heb eens een newbie wegwijzer gemaakt voor 3dsmax, als die een beetje wordt geupdate kan die worden opgenomen in de faq...
/me zoekt de link...
[topic=439713]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niet het idee dat het de mentaliteit van de personen die het probleem IMHO veroorzaken zal veranderen. Iemand die geen zin heeft om een stuk tekst te lezen, maar die gewoon een antwoord wil op zijn vraag, zal nog steeds zo'n topic openen.

De FAQ wordt nu al amper gelezen, anders zouden er al heel wat minder topics staan iedere dag. Bovendien denk ik dat tutorials, en een FAQ met veelvoorkomende simpele vragen alleen maar het verkeerde volk aantrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is er geen adje uit W&G die zich hiermee aangesproken voelt? Ik vind het toch een belangrijk threadje... Ook anderen die willen meehelpen met de W&G faq. Ik ga nu ff een paar adjes icqueren kijken wat ze vinden...
/me is weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 29 maart 2002 20:01 schreef Cheatah het volgende:
Ik heb niet het idee dat het de mentaliteit van de personen die het probleem IMHO veroorzaken zal veranderen. Iemand die geen zin heeft om een stuk tekst te lezen, maar die gewoon een antwoord wil op zijn vraag, zal nog steeds zo'n topic openen.

De FAQ wordt nu al amper gelezen, anders zouden er al heel wat minder topics staan iedere dag. Bovendien denk ik dat tutorials, en een FAQ met veelvoorkomende simpele vragen alleen maar het verkeerde volk aantrekt.
De faq moet gerespecteerd worden en volgens mij de W&G community ook. Nieuwelingen die de faq niet lezen komen wel voor, maar als je de faq uitgebreid maakt en vlot om te lezen? Ik denk toch dat de faq je eerste toevluchtoord moet zijn en niet een topic openen.
Wat kan je eraan doen dat mensen de faq niet lezen? Dat moeten we misschien es uitpraten. In iedergeval bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op vrijdag 29 maart 2002 20:02 schreef Ann0 het volgende:
Is er geen adje uit W&G die zich hiermee aangesproken voelt? Ik vind het toch een belangrijk threadje... Ook anderen die willen meehelpen met de W&G faq. Ik ga nu ff een paar adjes icqueren kijken wat ze vinden...
/me is weg
Unlike andere fora hebben de modjes (zijn geen adjes) in W&G wel een social life ;) Zo zat ik vanavond met in restaurant een halve koe naar binnen te werken onder het genot van een lekker wijntje en lekkere serveerstertjes. Hmzmz..

Maar slecht idee. Deze wordt al niet gelezen, zou ook niet weten waar een langere FAQ over moet gaan. Je kunt wel elke eerste hit van Google gaan mirrorren in de FAQ maar denk niet dat mensen daar wat mee opschieten.

Wanneer er de tendens is onder de huidige jeugd van het graag voorgekauwt willen zien van alles, dat men denkt dat alles een kwestie is van 1 druk op de knop.. en dat men denkt dat er voor alles een filter is. *toooeeet* wrong.

Eerst zoeken dan vragen

En meer hoeft er niet in een FAQ te staan.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

De schuld van dat niveau ligt niet bij de FAQ of ons hoor, meer bij een bepaalde groep users die te lui zijn om zelfs onze korte huidige FAQ met basisregeltjes te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 29 maart 2002 23:30 schreef OzBoz het volgende:
Maar slecht idee. Deze wordt al niet gelezen, zou ook niet weten waar een langere FAQ over moet gaan. Je kunt wel elke eerste hit van Google gaan mirrorren in de FAQ maar denk niet dat mensen daar wat mee opschieten.

Wanneer er de tendens is onder de huidige jeugd van het graag voorgekauwt willen zien van alles, dat men denkt dat alles een kwestie is van 1 druk op de knop.. en dat men denkt dat er voor alles een filter is. *toooeeet* wrong.

Eerst zoeken dan vragen

En meer hoeft er niet in een FAQ te staan.
Dit onderwerp is nu al zo vaak besproken in de afgelopen maanden dat ik weinig zin heb om alle argumenten weer te herhalen, en OzBoz verwoordt het al vrij volledig.

Het overgrote deel van de GoT'ers bestaat uit luie mensen die alles voorgeschoteld willen. Ze consumeren alleen maar zonder input aan het forum te geven. Een klein groepje mensen moet met hun deskundigheid het grootste deel van de antwoorden voor de andere 90% leveren.

Grote FAQ, kleine FAQ, het maakt niet uit: hij wordt niet of nauwelijks gebruikt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Op vrijdag 29 maart 2002 23:35 schreef Exirion het volgende:

[..]

Dit onderwerp is nu al zo vaak besproken in de afgelopen maanden dat ik weinig zin heb om alle argumenten weer te herhalen, en OzBoz verwoordt het al vrij volledig.

Het overgrote deel van de GoT'ers bestaat uit luie mensen die alles voorgeschoteld willen. Ze consumeren alleen maar zonder input aan het forum te geven. Een klein groepje mensen moet met hun deskundigheid het grootste deel van de antwoorden voor de andere 90% leveren.

Grote FAQ, kleine FAQ, het maakt niet uit: hij wordt niet of nauwelijks gebruikt.
Ja psies, het heeft toch geen zin.. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

Hier ook een (lite-)mod met een uitgebreidde social life.... ik denk dat er wel een FAQ kan komen waar links in staan naar essentiele topics. Er zijn vragen die een paar keer per week voorbij komen: mijn dhtml menu gaat niet over een frame/formelement heen of mijn tabel rekt uit en nog wat meer.

Die topics kunnen onder mod-force geplaatst worden om ze FAQ-waardig te laten blijven. Mod-force is een ander woord voor censuur, alle overbodige en nutteloze reacties worden verwijdert. Doe je dat niet, dan verzand zo'n topic snel in een grafiti-wall waar iedere passerende hond zijn geur op wil achterlaten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 30 maart 2002 00:33 schreef cutter het volgende:
Hier ook een (lite-)mod met een uitgebreidde social life.... ik denk dat er wel een FAQ kan komen waar links in staan naar essentiele topics. Er zijn vragen die een paar keer per week voorbij komen: mijn dhtml menu gaat niet over een frame/formelement heen of mijn tabel rekt uit en nog wat meer.

Die topics kunnen onder mod-force geplaatst worden om ze FAQ-waardig te laten blijven. Mod-force is een ander woord voor censuur, alle overbodige en nutteloze reacties worden verwijdert. Doe je dat niet, dan verzand zo'n topic snel in een grafiti-wall waar iedere passerende hond zijn geur op wil achterlaten.....
Al is het maar zoiets...
Wat de MODjes ook zeggen vind ik het raar. Nogmaals kijk es naar de ocm faq, wordt die meer gelezen dan die van W&G? Als jullie ertegen zijn om de W&G faq te verbeteren omdat jullie een social life hebben enzo... Ik ook trouwens, maar toch heb ik er geen bezwaar tegen om misschien een linklijstje te maken met links naar handige artikels en misschien zelfs sites. Is dit teveel gevraagd? No offence maar op een paar linkjes na is de faq nu niet de moeite waard om te lezen.
Dus nogmaas, met misschien hulp van 1 of 2 anderen stel ik voor om een kleine link lijst te maken. Anyways thx voor jullie tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Op zaterdag 30 maart 2002 10:01 schreef Ann0 het volgende:

[..]

Al is het maar zoiets...
Wat de MODjes ook zeggen vind ik het raar. Nogmaals kijk es naar de ocm faq, wordt die meer gelezen dan die van W&G? Als jullie ertegen zijn om de W&G faq te verbeteren omdat jullie een social life hebben enzo...
Dat social life sloeg op:
Op vrijdag 29 maart 2002 20:02 schreef Ann0 het volgende:
/me is weg
Als jij een FAQ wil maken, prima. Als ie goed is om over te nemen, nemen we hem over. We horen wel vaker: ik ga een FAQ maken, maar resultaten zien we niet. (NOFI in jouw richting) Dus als je denkt iets te kunnen fabriceren ga je gang, eigen initiatief juich ik alleen maar toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 29 maart 2002 19:25 schreef LuNaTiC het volgende:

klinkt misschien raar maar ik hou ervan om een FAQ te lezen vooral van me fafo forum P&W en W&G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

* Yellow|A vraagt zich af of het zou helpen om iedereen een mod te maken zodat iedereen alle topics op slot kan gooien en weer kan openen... nah :)

Anyways, ik denk dat een nieuwe FAQ niet werkt voornamelijk omdat ik denk dat wat lunatic over FAQ's zegt klopt. Als ik ergens nieuw ben dan rommel ik meestal wat aan en daarna lees ik pas de FAQ. Typische houding, eerst zelf klooien en daarna de handleiding lezen, oh daar zit dus de aanknop van m'n nieuwe TV.

Des te meer ik erover nadenk irriteer ik me eigenlijk niet aan die incidentele nieuwe user die het niet snapt, ik W&G zie ik de laatste tijd steeds meer "nieuwe" mensen verschijnen die allemaal een positieve invloed hebben. Ik denk door harder te zijn en meer over FAQ's te BS'en je mensen eerder wegjaagt en dat willen we niet. Dus af een toe een echte kluns, maar in ruil voor een slotje op de kluns wel weer een andere "goede" user erbij vind ik de moeite wel waard.

* Yellow|A denkt dat het wel klopt, tenzij cutter na drie weken lite-mod zijn al net zo grijs is als Ozboz ;)

|{ brrr }] |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Op zaterdag 30 maart 2002 21:09 schreef Yellow het volgende:
* Yellow|A denkt dat het wel klopt, tenzij cutter na drie weken lite-mod zijn al net zo grijs is als Ozboz ;)
* OzBoz denkt dat Yellow eigenlijk wel een OW verdiend met zijn suggestieve en gezag-ondermijnende comments.. grijns.. waar blijft die meeting zodat deze grijze duif biertjes kan drinken met Yellow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Op zaterdag 30 maart 2002 19:49 schreef Godzilla het volgende:

[..]

klinkt misschien raar maar ik hou ervan om een FAQ te lezen vooral van me fafo forum P&W en W&G
Nou een beetje raar wel, ik zou namelijk niet weten welke FAQ wat kan doen aan topics zoals deze: [topic=437821]

Daar doet maar 1 iemand wat aan en dat is degene die ze stelt, bv de handleiding lezen, op F1 drukken etc. Maar een FAQ helpt dan niet.

Sja, ik weet het, lullig van me dat ik dit aan kaart in LA, maar dan had je dergelijke comments niet moeten posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-10 15:28
Op vrijdag 29 maart 2002 23:34 schreef Tom het volgende:
...onze korte huidige FAQ met basisregeltjes te lezen...
FAQ = Frequently Asked Questions = Veel gestelde vragen

Dus niet de policy.

Zou het nou niet eens een idee zijn om deze consequent in ALLE fora van elkaar te scheiden (dus niet W&G gericht, maar gewoon alle fora). Zodra een FAQ namelijk begint met regeltjes, neigen veel users wel heel snel naar de back knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Op zaterdag 30 maart 2002 22:44 schreef MikeN het volgende:

[..]

FAQ = Frequently Asked Questions = Veel gestelde vragen

Dus niet de policy.
ok, we vervangen de FAQ met een redirect naar www.google.com en om behulpzaam te zijn zullen het linkjes worden als..

Photoshop
3dMax
HTML
Illustrator

Kortom, zo zou de FAQ er dus uit moeten zien :? Wat mij betreft prima, alleen dom dat mensen tegenwoordig zo akelig dom zijn dat ze zoiets niet zelf kunnen verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
Op zaterdag 30 maart 2002 22:50 schreef OzBoz het volgende:

[..]

ok, we vervangen de FAQ met een redirect naar www.google.com
Zeg ik dat dan? Ik bedoel gewoon dat het beleid en de FAQ overal in 1 topic staan. Ook bij W&G. Als er nou een apart topic Beleid/Policy zou zijn en een apart topic FAQ, dan zullen mensen volgens mij sneller de FAQ lezen, omdat dat ook echt de FAQ IS.
en om behulpzaam te zijn zullen het linkjes worden als..

[linkjes naar google]
Waar ga je heen? Volgens mij heb je iets verkeerd opgevat. :D
Kortom, zo zou de FAQ er dus uit moeten zien :?
Uh, neej, dan is het geen FAQ meer.
Wat mij betreft prima, alleen dom dat mensen tegenwoordig zo akelig dom zijn dat ze zoiets niet zelf kunnen verzinnen.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het sticky topic (ik zal het maar geen FAQ meer noemen) anders best aardig O-)

Maar wat moet er dan wél in de FAQ komen staan? Kan iemand dat vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Op zaterdag 30 maart 2002 22:53 schreef MikeN het volgende:

[..]

Zeg ik dat dan? Ik bedoel gewoon dat het beleid en de FAQ overal in 1 topic staan. Ook bij W&G. Als er nou een apart topic Beleid/Policy zou zijn en een apart topic FAQ, dan zullen mensen volgens mij sneller de FAQ lezen, omdat dat ook echt de FAQ IS.
Als ik je dan goed begrijp ;) wil je 1 algemene policy voor heet GoT. Probleem is dat je dat niet gaat redden door de diversiteit qua fora. Wat in HK mag mag niet in W&G en als je alles als 1 lange lap voor zou schotelen dan leest zeker niemand het meer. Nu is er de algemene FAQ voor GoT en heeft elk forum zun eigen, denk dat dat ook niet anders kan. Het overgrote deel leest vervolgens geen van beiden en openen topics in LA omdat ze zich ernstig benadeeld voelen.. het is een rare wereld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Op zaterdag 30 maart 2002 21:09 schreef Yellow het volgende:

Yellow heeft cutter nog nooit gezien dus die weet niet dat met die kale kneiter van cutter er heel erg weinig grijs kan worden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
Op zaterdag 30 maart 2002 22:56 schreef Cheatah het volgende:
Maar wat moet er dan wél in de FAQ komen staan?
In de FAQ van W&G staan nu wat regeltjes die eindigen op een "?" (vraagteken). Als je die nu in een FAQ zet (met antwoorden ;)) en wat uitbreid, dan heb je ook echt antwoorden op vragen in de FAQ staan.
Op zaterdag 30 maart 2002 22:58 schreef OzBoz het volgende:
Als ik je dan goed begrijp ;) wil je 1 algemene policy voor heet GoT. Probleem is dat je dat niet gaat redden door de diversiteit qua fora.
Ik wil ook geen algemene policy voor heel GoT. Dat kan ook niet echt. Maar de policy apart van de FAQ (in 2 verschillende topics dus) is toch niet zo moeilijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Op zaterdag 30 maart 2002 23:07 schreef MikeN het volgende:

[..]

Ik wil ook geen algemene policy voor heel GoT. Dat kan ook niet echt. Maar de policy apart van de FAQ (in 2 verschillende topics dus) is toch niet zo moeilijk?
"2 weten meer dan 1" is een bestaande uitdrukking, maar ik geloof zelf niet in "2 worden meer gelezen dan 1".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 31 maart 2002 11:03 schreef OzBoz het volgende:

[..]

"2 weten meer dan 1" is een bestaande uitdrukking, maar ik geloof zelf niet in "2 worden meer gelezen dan 1".
/me denkt dat ozboz gelijk heeft.
Het moet er ook maar eentje zijn, hoe die eruit gaat zien zijn we er blijkbaar niet over eens dus ik zie het wel. Ik begin zo snel mogelijk aan een nieuwe faq op basis van de oude. Als iemand nog link lijstjes heeft of tips kun je ze mailen naar jesse-s@gmx.net.
Pagina: 1