Liteon 16x10x40 denkt datie een Cdspeler is

Pagina: 1
Acties:

• Netman768
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-12-2025
Een vriend van mij zit met het volgende probleem: Na een volledige HD format vanwege een niet meer bruikbare windows weigert zijn Liteon 16x10x40 om CD's te branden. De brander wordt door windows herkend als een CDspeler (wel met correcte naam e.d). Als brandprogramma gebruikt hij Easy CD creator 4, die hardnekkig blijft volhouden dat er geen brander op het systeem aanwezig is.

Ik heb hem toen deze drivers toegestuurd, die heeft hij geinstalleerd maar het hielp niet. Later heb ik het nogeens over gedaan, maar windows blijft hardnekkig beweren dat de brander alleen een CDspeler is.

Voor de format deed de brander het gewoon, en heeft hij er nooit problemen mee gehad. Ik hoop dat iemand dit herkent. Ik heb aangezien deze vriend 10 km verderop woont helaas geen mogelijkheid om de verschillende oplossingen elke keer uit te proberen, maar ik zal mijn best doen om zo veel mogelijk te helpen :)

Verwijderd

Normaal herkent windows het meteen goed zonder drivers. Probeer die speler eens te wissen in windows en kijk hoe windows het opnieuw detecteerd.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:46
Een CDR(W) heeft geen drivers nodig en het is normaal dat windows em ziet als een CD-ROM. Alleen Windows XP kan op dit moment uit zichzelf wat met dat ding.

Ik heb zo niet gezien welke drivers je hem hebt gestuurd, maar DOS drivers heb je helemaal niets aan (wat je hem waarschijnlijk gestuurd hebt)

Wat betreft EZCD 4.0: die is toch al redelijk verouderd? Kan best zijn dat de fikker te nieuw is voor dat ding. Probeer te upgraden naar de laatste versie van EZCD, of neem gewoon Nero (zal wel moeilijk te downloaden zijn, is altijd zo als er net een nieuwe release is)

Verwijderd

Het ligt zeker aan aan die prog die je gebruikt zeker weten!! Ik had het probleem namelijk zelf ook. Ga maar lekker naar Kazaa!!!

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Op vrijdag 29 maart 2002 21:34 schreef _JGC_ het volgende:
Ik heb zo niet gezien welke drivers je hem hebt gestuurd, maar DOS drivers heb je helemaal niets aan (wat je hem waarschijnlijk gestuurd hebt)
Hmm dat is nieuwe firmware voor het apparaat... Verzorgt idd dingen als herkenning van de drive en veel van de interne werking en zou best kunnen helpen. (Kan wel voor DOS zijn, maar dan ff eenmalig om de boel te flashen :))

Ik zou zeggen: probeer eens Nero of CloneCD.. die gebruiken meer hun eigen methoden/drivers om de drive aan te spreken... ik heb zelf i.i.g. aardig wat problemen gehad met die ASPI zooi van adaptec :(

Overigens.. de fikker is toch geen 16101B hè? Zola sop die tweakers pagina staat, ben je nog verder in de problemen als je dan die firmware hebt geflasht :P

• markborgen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-11-2025
heb zelf een liteon 12*10*40
zou de standaard brandprogramma installeren dat meegeleverd is, waarschijnlijk een versie van Nero.
Kun je altyd nog upgraden.
onder Xp wordt mijn brander ook gezien als dvd/cdrom,heb nog niet onder xp gebrand,dat doe ik onder 98se.

keten is net zo sterk als zwakste schakel

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op vrijdag 29 maart 2002 21:40 schreef Love_Logic het volgende:
Ga maar lekker naar Kazaa!!!
:?
Op vrijdag 29 maart 2002 21:45 schreef markborgen het volgende:
heb zelf een liteon 12*10*40
zou de standaard brandprogramma installeren dat meegeleverd is, waarschijnlijk een versie van Nero.
Kun je altyd nog upgraden.
onder Xp wordt mijn brander ook gezien als dvd/cdrom,heb nog niet onder xp gebrand,dat doe ik onder 98se.
Bij mij doet ie het gewoon goed, maarja, daar heb je ook geen fluit aan. De brander verwijderen bij je device manager en opnieuw de brander laten vinden door windows wil misschien helpen.

Verwijderd

Op vrijdag 29 maart 2002 21:47 schreef wwillem het volgende:

[..]

:?
[..]
Wat begrijp je niet van Kazaa ????

Gewoon daar downloaden! (een fik prog natuurlijk)

en Windows herkent dat ding gewoon; dat schrijft hij toch. dus wat nou opnieuw windows brander laten detecten het blijft gewoon het zelfde. Gewoon een nieuwere versie van Nero gebruiken en klaar is .......!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zaterdag 30 maart 2002 11:20 schreef Love_Logic het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet van Kazaa ????

Gewoon daar downloaden! (een fik prog natuurlijk)
Het is niet echt gebruikelijk om daar je nero vandaan te halen, maar goed, het kan wel :).
en Windows herkent dat ding gewoon; dat schrijft hij toch. dus wat nou opnieuw windows brander laten detecten het blijft gewoon het zelfde. Gewoon een nieuwere versie van Nero gebruiken en klaar is .......!
Wat staat hier dan?:
Op vrijdag 29 maart 2002 19:05 schreef Netman867 het volgende:
Later heb ik het nogeens over gedaan, maar windows blijft hardnekkig beweren dat de brander alleen een CDspeler is.
Pagina: 1