Ik stond vandaag versteld van de overklokprestaties van m'n pentium3 (coppermine)1 Ghz EB. ik kwam maar liefst tot het maximum van m'n mobo (155 mhz fsb) en verder het geheugen en alle andere apparaten zo snel mogelijk. Bij deze verhoging van ruim 160 Mhz had ik alleen maar de koeler gebruikt die er origineel bij zat (overigens wel een flinke koeler) en ik heb het standaard voltage van 1.75V niet hoeven veranderen (kan overigens ook niet met mijn mobo.) Ik heb dus 3d mark gedraaid, cd gebrand en 3 uur non-stop RTCW gespeeld en hij bleef stabiel lopen, een succesvolle overclock dus. Nu vraag ik me alleen af of dit wel gezond is voor m'n proc, want in alle reviews kwamen ze niet verder dan 1050 mhz, terwijl ik nu ruim 1160 mhz heb. De proc. kwam trouwens niet boven de 34 graden. Mijn vraag is dus of dit de levensduur van m'n proc niet gigantisch zal verkorten, met name omdat overal gesteld en bewezen wordt dat de coppermine-core met 1 ghz toch eigenlijk aan zijn maximum zit. Ik hoop dat iemand me hierover kan informeren, want het moet natuurlijk niet zo zijn dat m'n proc het over een jaar weer opgeeft. Ik zal effe een uitvoerige beschrijving van m'n systeem geven:
-Aopen AX43II mobo (VIA Apollo 133A chipset)
-Pentium3 1 ghz @ 1.16 ghz
-in totaal 384 MB RAM (133 mhz, infineon)
-3D blaster riva tnt2-ultra (ook overgeklokt)
-creative soundblaster live value
-eenvoudig netwerkkaartje
-Aopen 52-speed cd-rom speler (ATA 33)
-Plextor 24/10/40A rewriter (ATA 33)
-Quantum Fireball AS plus 20 GB (ATA 100)
-AGP aperture size= 128 MB
-bij het geheugen alles op 'turbo' en delay op 2.
Ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden.
Bij voorbaat dank, Koen
-Aopen AX43II mobo (VIA Apollo 133A chipset)
-Pentium3 1 ghz @ 1.16 ghz
-in totaal 384 MB RAM (133 mhz, infineon)
-3D blaster riva tnt2-ultra (ook overgeklokt)
-creative soundblaster live value
-eenvoudig netwerkkaartje
-Aopen 52-speed cd-rom speler (ATA 33)
-Plextor 24/10/40A rewriter (ATA 33)
-Quantum Fireball AS plus 20 GB (ATA 100)
-AGP aperture size= 128 MB
-bij het geheugen alles op 'turbo' en delay op 2.
Ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden.
Bij voorbaat dank, Koen