[Win2k server] Internetsharing probleem

Pagina: 1
Acties:

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-08 20:34
Ik heb momenteel internetsharing aanstaan op de server, maar als ik nu via een andere computer wil internetten werkt dat niet. Wat wel werkt, wat ik dus vreemt vind, is dat MSN wel werkt over over het internet van de server.

Ik heb eerst win2000 pro gebruikt als server en ook het internet gedeeld en toen deed het internet het wel op alle machine's.

Wat ik me nou afvraagt, moeten de gebruikers niet lid worden van internet, bij ons op het werk, waar ze winNT draaien, moeten we eerst iemand in de groep internet zetten, en dan kan hij pas internetten!

Weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg! De standaard gateway staan op alle machine's naar het IP van de server (192.168.0.1)

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• TeH_oNe
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-06-2024

TeH_oNe

YEAH RIGHT

welke provider
want bij essent@home moet je op alle pcs ook de dns server enzo instellsen, maar het beste is te werken meteen dhcp server
bij @home moet je je server statisch instellen en zo ook alle clients, zo zit het bij mij tenminste.

Geef ff wat meer info want het is niet overal hetzelfde
..

what?

• Polderdijk
Op vrijdag 29 maart 2002 18:21 schreef TeH_oNe het volgende:
welke provider
want bij essent@home moet je op alle pcs ook de dns server enzo instellsen, maar het beste is te werken meteen dhcp server
bij @home moet je je server statisch instellen en zo ook alle clients, zo zit het bij mij tenminste.

Geef ff wat meer info want het is niet overal hetzelfde
..
Ik heb chello, maar ik heb eerst win2000 pro gedraaid met internetsharing in toen werkte het wel! het enigste wat ik op de andere comps heb veranderd is dat ze in een domein zitten i.p.v. een werkgroep! En waarom kan MSN dan wel werken, oja, die heeft zeker geen DNS nodig. Ik ga het ff instellen!

• Polderdijk
Het instellen van de DNS van chello heeft ook geen zin! Ik krijg telkens weer een foutmelding |:(

En wat moet ik nu :?

• Polderdijk
OPGELOST!!! :7

Wat heb ik gedaan:

Ik had in de DNS lijst EERST 192.168.0.1 en daarna 62.108.1.66 (DNS-Chello)
Ik heb deze omgedraaid en nu WERKT HIJ *D

• Polderdijk
Op vrijdag 29 maart 2002 19:18 schreef Polderdijk het volgende:
OPGELOST!!! :7

Wat heb ik gedaan:

Ik had in de DNS lijst EERST 192.168.0.1 en daarna 62.108.1.66 (DNS-Chello)
Ik heb deze omgedraaid en nu WERKT HIJ *D
Het wordt ook steeds gekker, ik heb op mijn account ingelogt en ik kan internetten, maar als ik bijvoorbeeld onder mijn pa inlogt dan kan ik NIET internetten, MSN werkt dan nog wel. Ik heb ook een ping gestuurd naar de DNS van chello in die werkt ook. Ik kan zelfs een ping sturen naar google.com en dan doet hij het zelfs :? Wie weet wat ik moet doen, m'n pa heeft PRECIES de zelfde instellingen en rechten als ik en toch doet hij het niet |:(

• TeH_oNe
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-06-2024

TeH_oNe

YEAH RIGHT

leuk he
je moet voor iedere gebruiker het apart instellen
of ales admin instellen |:(

what?

Pagina: 1