Toon posts:

Games Discussie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het idee dat games de laatste tijd steeds meer tegenvallen.
Het ziet er allemaal wel leuk uit, echter er zitten vaak ontzettend veel fouten in of het is niet up-to-date.
En wat is er gebeurt met adventures, moet ik al die Sierra Classics blijven spelen, of komt er een adventure uit die er én goed uitziet én waarvan de gameplay helemaal top is?
Veel games worden groots aangekondigd (C&C Renegade), echter je bent er na een paar uur al weer klaar mee.
Dus gamers,.... waar kijken we naar uit, wat viel tegen, wat kan er beter?

Ik kijk persoonlijk uit naar:

Global Ops: prima, zeker als je een beetje in teamverband werkt.
Counterstrike:Condition Zero
Teamfortress 2
Hitman 2
Soldier of Fortune 2:Double Helix, Hitzones Yeah Baby!!!
Warcraft 3
Unreal 2
Unreal Tournament 2003
Postal 2
Fahrenheit
Bigworld:Citizen Zero
GTA 3
Homeworld 2

Games die mij tegenvielen:

First Person:
C&C Renegade: wat een ongelooflijk ******spel.
Waar is het bloed (niet dat het noodzakelijk is, maar draagt toch zeker bij aan realisme)?
Wat een slechte AI, wat een mager uitgewerkt geheel.
Ja, je kunt wel in voertuigen rijden, maar op zo'n manier dat het beter weg kunt laten (flashpoint al stukken beter op dit punt).
Return to Castle Wolfenstein: Tja.
Grafisch ziet het er allemaal wel aardig uit.
Als je toch een beetje met gore wil spelen, zorg er dan sowieso voor dat de kogelinslagen er beter uitzien.
Ik heb bij dit spel ook het idee, dat ik mijn vijanden niet raak.
De kogels schampen wat langs het lichaam, of verdwijnen ergens in het niets.
En dat verhaal; een uitgemolken concept.
Mohaa: wel leuke cinematics, zitten goeie dingen in, maar toch,... al weer weggegooit.
Serious Sam 2
Shadow Force
Mobile Forces
Codename Outbreak

Nog al wat RTS games, zoals WW3 Black Gold, Galactic Battlegrounds, Parkan, Conflict Zone, Hooligans.

Adventures? Survivor, Res.Evil 3, Druuna.

Driving Sims: allemaal waardeloos, behalve Colin McRae 2.

Sim: Silent Hunter 2.
Eigenlijk kan ik er nog wel honderd opnoemen, maar ik denk dat ik jullie wel een idee gegeven heb.

Sport:Fifa 2002, omdat de AI toch nog wat matig is, omdat er nog steeds te weinig cyberfaces in zitten en omdat het commentaar slecht is.
NBA Live en NHL doen het wat mij betreft veel beter.

Waarom niet games zoals:

Operation Flashpoint: origineel, spannend, sfeertje.
Halflife: adventure-achtig en toch knallen.
Sierra Classics; Roger Wilco, Sonny Bonds, King Graham, Larry, Laura Bow, Iceman.
Street Rod: verbouwen van auto'tjes enzo.
Colin McRae 2 (eigenlijk Gran Touriso, maar dat is Playstation).
Max Payne.
NBA Live 2001, NHL 2002.

Ik vind het wel mooi geweest.
Als je het niet met mij eens bent, hoor ik dat graag.
Hoop dat ik er veel reacties komen van gamesminnend Nederland en dat er wat discussie ontstaat.

Mzzl.

Verwijderd

Wat mij tegenviel?

Hitman... --> Dat je met de unreal-engine zúlke slechte graphics kunt tonene zeg. Ongelovelijk.. Verder was de gameplay ook maar tragisch.

Return to Castle Wolfenstein viel me ook vies tegen.
1 )Het spel begon zo mooi.. ff later kwamen er allemaal vreemde creatures in voor. Dat verpestte eigenlijk 'n beetje het spel. Nu weet ik dat je dat in Wolfenstein moet verwachten, omdat het in de éérste wolfenstein3d ook zo was. Maartoch,... volgens mij kan zoiets in deze tijd niet meer. Het zet het realisme natuurlijk helemaal op núl!
2 )De gameplay was écht veeeeeel te makkelijk. Binnen een paar daagjes heb je 'm uitgespeeld. [Op hard nog wel...] Echt jammer. Je mag van zo'n spel toch verwachten dat je er enige tijd plezier aan hebt. :o

> Gamez zoals Leisure Suit Larry blijven natuurlijk altijd :9
>> Verder vind ik Monkey Island ook wel stoer.
>>> Litlle Big Adventure 2 = 'The Ultimate Adventure' als je het mij vraagt. Echt een spel waar je iets langer mee bezig kunt zijn. Veel verschillende 'environments'... Ook nog stoere humor d'r in. Wat wil een mens nog meer?
Heb je dit spel nog níet gespeeld? SPEEL HEM NU !!!
{misschien zul je in het begin ff moeten wennen aan de graphics [niet dat ze slecht zijn ofzo] ff verder in 't spel is 't één aaneenschakeling van leuke acties & details}

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Eigenlijk vind ik de meeste van de nieuwe spellen van het afgelopen half jaar flut. RTCW was misschien een uitzondering, alleen had die imo te weinig kogels, zodat het ook niks aan was. :{
Red Faction vind ik eigenlijk het laatste leuke spel. De rest.. tja, de grapics zijn niet echt bijzonder en voordat je zo'n spel leuk moet vinden moet je eerst uren bezig ermee zijn voordat het pas leuk wordt.. en dan is ie al uit.. :X

Maar, een spel waar ik echt zin in heb is Tomb Raider 6. Waarschijnlijk wordt die _ECHT_ leuk.
Verder UT2 binnenkort, wat waarschijnlijk ook leuk gaat worden. :)

🌞🍃

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

wat mij vooral tegenvalt is dat zo ongeveer alles nu FPS is: kijk naar je eigen lijstje van spellen waar je naar uitkijkt, meer dan de helft is FPS!
Ik kan geen FPS meer zien wat betekend dat ik me nu ongeveer dood verveel :{

Games worden teveel afgeraffeld en uitgemolken, laar ze eens een keer met wat nieuws komen (ja, ik weet dat dat niet makkelijk is). Ik keek ookuit naar Unreal 2, maar als ik er nu aan denk dan wil ik het eigenlijk niet eens meer zien

Verwijderd

Topicstarter
Er komen inderdaad weer veel FPS uit.
Echter deze shooters onderscheiden zich van de grote hoop omdat ze of een beetje als grondleggers van FPS-genre gezien kunnen worden (counterstrike/unreal), of dat ze een nieuwe manier van samenspel introduceren (rolverdeling)over het net.
Er schijnt ook een hoop vernieuwd te zijn in de AI van deze spellen, althans als je ze in Botmode speelt.
Verder zijn het voornamelijk Online Shooters dus AI speelt hier bijna geen rol meer.
Enige opmerking bij SOF2 is dat geen enkele andere shooter in de buurt komt m.b.t. Gore/Hitzones en de manier waarop kogels rondvliegen.

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:23

Bloodclot

Jawier!

ehm. dit jaar sprak Grandia2 mij alleen nog maar aan.
Voor de rest nog wel wat halflife enzow :)

Toekomst?

Weet ik veel. "play first, talk later" zeg ik maar.

Verwijderd

[topic=453645/1/25]

daar kan je mischien ook discucieren :D

• Mystic_X
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09-2025

Mystic_X

What does this button do

Ik zelf vind vooral de korte single player van de fps van de laatste tijd tegenvallen. Waar blijven de lange games als unreal en halflife.
Ik moet zeggen dat er toch een aantal mooie games uit gaan komen. Tony hawk 3 (zelf heb ik hem op de ps2 zeer leuk spel)
Heroes of might and magic 4 zo'n goed spel kan niet wachten tot hij in de winkels ligt.
UT2 nuff said
warcraft 3.
dat was het voor mij wel zo'n beetje :)

A great thought in a small mind is a dangerous thing

Verwijderd

Er komen zat goede spellen aan :) Een greep uit de releases van de komende maanden:

Y-Project
Lord of the Rings
Jedi Outcast
Dragon Empires
Divine Divinity
Warlords BattleCry 2
Morrowind :)
World of Warcraft
Warcraft 3
Dungeon Siege :) :)
The Thing
Salambo

Niet allemaal adventures maar toch enkele maanden plezier :D

Verwijderd

MOHAA en de Half Life mod Day of Defeat zijn de spellen die WOII het best in beeld brengen. RTCW is van Id Software, dus je kan Quake-achtige creatures in het spel verwachten. Persoonlijk vind ik RTCW niets minder dan Q3 in een WOII jasje gestoken. In een nog betrekkelijk slecht jasje zelfs... :r

Ghost Recon is een toppertje. Het realismenivea ligt zeer hoog en de AI is verbluffend. Er is een aantal weken geleden een add-on voor uitgekomen (Desert Siege geloof ik) die ook weer een aantal prachtige missies bevat. Mmmm... :Y)

Toch qua verslavingsniveau blijft het voor mij Delta Force. Ben momenteel nog druk in de weer met DF3 en in Mei/Juni wordt zeer waarschijnlijk de overstap naar DF4 gemaakt.

Sa

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

White Dust

PlaneScape: Torment

Op vrijdag 29 maart 2002 20:19 schreef ItSnows het volgende:
Er komen zat goede spellen aan :) Een greep uit de releases van de komende maanden:

Y-Project
Lord of the Rings
Jedi Outcast
Dragon Empires
Divine Divinity
Warlords BattleCry 2
Morrowind :)
World of Warcraft
Warcraft 3
Dungeon Siege :) :)
The Thing
Salambo

Niet allemaal adventures maar toch enkele maanden plezier :D
Zeg Snow, je vergeet natuurlijk Neverwinter Nights en mischien Icewind Dale II...
Van de andere titels kijk ik toch het meest naar The Elder Scrolls III: Morrowind uit :9 ik hoop dat het een beetje de grootte van Daggerfall heeft, die is zo ontzettend groot...

• donald_dick
  • Laatst online: 30-01 21:15
ik vraag m3 af als postal 2 leuk word.allehoewle deel 1 wel ff leuk was....daarna niet meer :{

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Verwijderd

Door DataBeest - vrijdag 29 maart 2002 18:24
--------------------------------------------
...Maar, een spel waar ik echt zin in heb is Tomb Raider 6. Waarschijnlijk wordt die _ECHT_ leuk...
Meen je dit nou? komen er nogsteeds TombRaiders uit?
Ik dacht dat ze daar met gemak wel een einde aan hadden gemaakt. Ennuh,... wat doet jouw denken dat TombRaider 6 beter is dan de voorgaande versies?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zaterdag 30 maart 2002 20:13 schreef _m0teh0ker_ het volgende:

[..]

Meen je dit nou? komen er nogsteeds TombRaiders uit?
Ik dacht dat ze daar met gemak wel een einde aan hadden gemaakt. Ennuh,... wat doet jouw denken dat TombRaider 6 beter is dan de voorgaande versies?
WOUWZ!
Check jij www.tombraider.com eens, als je dat leest wordt je spontaan geil. :9~

🌞🍃

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 18:31 schreef White Dust het volgende:
Zeg Snow, je vergeet natuurlijk Neverwinter Nights en mischien Icewind Dale II...
Van de andere titels kijk ik toch het meest naar The Elder Scrolls III: Morrowind uit :9 ik hoop dat het een beetje de grootte van Daggerfall heeft, die is zo ontzettend groot...
De spijker op zijn kop. Overigens vind ik de top drie tegenvallers:

• MoHaa
• RTCW
• SOF

De redenen zijn al vaker genoemd, maar : uitgemolken concept, geef mij maar een RPG of goeie adventure!

/edit: en wat me nog het meest verbaast, de gameplay en besturing lijken alleen maar slechter te worden. een soort omgekeerde evolutie wat lijkt plaats te vinden...

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 20:17 schreef DataBeest het volgende:

[..]

WOUWZ!
Check jij www.tombraider.com eens, als je dat leest wordt je spontaan geil. :9~
Zit ik ook op te wachten :)
Lijkt me leuk weer eens met Lara rond te rennen maar deze keer hoop ik dat ze deze keer het spel releasen nadat ze klaar zijn met proggen :P

• SuperPotato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-12-2025
-

[ Voor 99% gewijzigd door SuperPotato op 18-03-2017 10:54 ]

• White Dust
  • Laatst online: 20-12-2025

White Dust

PlaneScape: Torment

Op zaterdag 30 maart 2002 21:16 schreef -RMW- het volgende:
Zelfs als je al een PC-gamer bent heb je het laatste jaar toch echt genoegen moeten nemen met FPS en strategy-games vooral.
En toch zijn er een aantal RPGs uit gekomen afgelopen jaar... maar die raken veelal de vergetelheid in... Zelf vind ik een RPG op de PC beter dan op een Console mede dankzij de hoeveelheid meer opties bij een PC RPG, ik heb wel Console achtige RPGs op de PC gespeeld (Summoner, FF8) maar je ziet duidelijk dat wat dat aangaat een Console een limiet heeft, je kunt niet met de controler alle opties gebruiken... Persoonlijk vind ik een spel als Baldur's Gate leuk vanwege de verschillende opties en ik geloof niet dat BG Dark Alliance zoveel opties heeft, dat moet voornamelijk snel kunnen vechten zijn en natuurlijk praten...

Verwijderd

Topicstarter
Ik vermaak me prima met een console, vooral sports games.
Als ik echter voor diepgang en eyecandy ga, tja.... dan moet ik toch bij pc zijn.
Juist de karakterverandering van PC Games in Console Games vind ik een slechte verandering.

Verwijderd

Tegenvallers: rtcw , en dan heb ik het over singleplayer , in dat spel zat gewoon geen-fun ! het was alleen maar lopen en knallen , geen strategie of techniek , nee gewoon der op los rammen met 1 of ander uit de oer tijd getrokken gathling gun |:( en het was ook weer het bekende verhaal , one men against the world |:(
max payne ook , het heeft me in totaal 3 uur geduurt! daarna was het uit gespeeld , en der zat geen internet opties bij dus eenmaal uit gespeeld is uitgespeeld ook , en die makers hebben zeker ook nog nooit van extra officele maps gehoort of goeie updates ? voor dat spel moeten ze op z`n meest 40 gulden voor betalen , de enigste manier om dat spel langer te spelen was een cheat gebruiken zodat je door het hele spel bullet time kan gebruiken , buiten dat had je totaal geen vrijheid en het was zo voorspelbaar als de pest , kamertje in duiken met zo`n super goeie uit de matrix geripte duik nemen met 2 uzi`s in je hand knallent en je kan op naar de volgende kamer , op zich niet zo erg maar 2 uur achter elkaar wel , en om nou buikent dat spel uit te spelen met een honkbal knuppel is ook geen zak aan :(
Project I.G.I vind ik ook alweer zo`n stom spel , het is super eentonig en mannetjes komen vanuit het niks , bijv ik knal een huisje leeg met m`n machine gun , loop het huisje uit en ik zie weer een heel squad uit dat huisje komen |:( en het was maar een 1 kamers huisje :?

de wat betere games MoH:AA vind ik duidelijk een van de betere games , der komt tenminste techniek , teamwork en realisme in voor in de singleplayer , neem nou OmahaBeach (ook niet perfect mahjah wat wel) daar kom je tenminste met 5 boten vol met mannetjes aan , ik zie dat echt niet in rtcw gebeuren , alleen omaha beach is ook niet perfect want , voor je op het strand komt ligt der al allemaal shit zoals een typemachine enzo , en der komen maar 5 boten aan , en als je die bunker hebt opgeruimt komen der ineens allemaal soldaten uit het niets ! :o de mulitplayer is daarin tegen wel hartstikke goed :) daar zijn tenminste wel de juiste uitspraken , in rtcw waren alleen maar domme uitspraken , in MoH:AA kan je tenminste lekker schelden :P
aan Operation Flashpoint heb ik nog steeds heel veel plezier , met name de editor , tis gewoon kewl om dan weer zo`n missie in elkaar te zetten met scrips enzo , je kan ook super goed films of waar gebeurde ongelukken na maken in de editor , de singleplayer vond ik niet veel aan , en de multiplayer zit te veel lag in :(

, nou dit is denk ik de langste post op dit forum wat ik getypt heb :)

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:32
Als er een spel is dat me totaal verraste qua gameplay dan was het Deus Ex wel.
Ik had er nog nooit van gehoord en de eerste keer dat ik het spel speelde was ik helemaal hooked!
Je walst er niet zomaar even doorheen a la Max Payne, en de verhaallijn is ook boeiend!
Als er dus 1 game is waar ik heel erg naar uit kijk is het wel Deus Ex 2. Schijnt dat het ontwikkel team zich niet zozeer op garfische verbetering gaat focussen, maar meer op het ontwikkelen van vrijheid in de ontwikkeling van het plot etc. Wordt volgens mij weer een toppertje.

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Team fortress 2 is nu al... 4 jaar in ontwikkeling? neeee da kan niet.
LANGER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Samen staan we sterk!

Verwijderd

Ok, en dit gaat over... :?

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

RSP

ik moet zeggen :
er zijn weinig PC games waar ik tegenwoordig voor warm loop maar spellen als Jedi Knight 2 en Doom 3 houden mij toch wel bezig, zo heb ik de afgelopen dagen zitten smullen van de 1e title en deze viel me alles behalve tegen

+ perfecte star wars feel
+ MOOIE light effects
+ zeer goeie AI (troopers die vluchten, terugtrekken of verdedigen)
+ scenes waar je de rillingen over je rug lopen (als SW fan)
+ oude bekenden (Lando/Luke/Mothma)
+ mooie grote levels die er stuk voor stuk verzorgd uitzien
+ Luke's Jedi school !!
+ Muziek, zodra je vijanden tegenkomt verandert de muziek naar een bijpassend deuntje, leer je de force gebruiken ? dan hoor je wederom een bijpassend deuntje ook de overgang is mooi

tuurlijk zijn er altijd een paar minpuntjes

- btj lam plot, het kan nooit tippen aan de films natuurlijk :+
- Dessan ? ik had liever een Dark Jedi uit de latere boeken gezien
- Filmpjes, Jedi Knight 1 was bijna een complete speelfilm met acteurs enzo (:P) dit deel is bijna geheel met models verbeeld
- NET iets te korte speelduur
Pagina: 1