Ik heb vandaag een asus TUSL2-C gekocht met een Cel1200 en die wil ik op FSB133 laten draaien. Nou is het probleem dat op FSB120 alles lekker gaat op een redelijke temp (43C stressed). Op het moment dat ik echter op FSB133 wil booten dat gaat het alarm af omdat mijn mobo de temp te hoog vind.
Ik ben het daar niet mee eens
Is er een manier om de heat sensor uit te schakelen dmv een hacked BIOS of zo ? (alle sensors op 'ignore' zetten in BIOS heeft geen invloed)
Als dat niet kan, wil iemand mij dan helpen met het hardwarematig uitschakelen van de thermische diode op de CPU?? Ik heb al in de white papers van de celeron gevonden dat de temp wordt uitgelezen dmv pin AL29 en AL31 (pag 49). Als ik deze sensor wil 'uitzetten' moet ik dan:
- de pins kortsluiten (aan elkaar verbinden)
- een pin weghalen
- een pin met ground verbinden
- iets anders ???
Ik ben het daar niet mee eens
Is er een manier om de heat sensor uit te schakelen dmv een hacked BIOS of zo ? (alle sensors op 'ignore' zetten in BIOS heeft geen invloed)
Als dat niet kan, wil iemand mij dan helpen met het hardwarematig uitschakelen van de thermische diode op de CPU?? Ik heb al in de white papers van de celeron gevonden dat de temp wordt uitgelezen dmv pin AL29 en AL31 (pag 49). Als ik deze sensor wil 'uitzetten' moet ik dan:
- de pins kortsluiten (aan elkaar verbinden)
- een pin weghalen
- een pin met ground verbinden
- iets anders ???
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me