LP naar Computer

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pollore
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-07 10:13
Ik weet dat dit veel is gekomen maar ik heb gezocht en niet echt gevonden wat ik wou het zit zo,

Me oma is pas overleden en die had nog een pick-up en die hebben wij nu/ Me pa herinnerde zich nog dat hij al zijn LP's op zijn werk heeft verborgen. Nu heeft hij dus zijn LP's weer naar huis genomen en die wil hij dus op computer of CD zetten maar we hebben 1 versterker thuis en die kunnen we niet zomaar naar de computer zetten en daar de pick-up aansluiten. Dus me Pa denkt dat hij via een snoertje van pick-up naar computer kan. Ik vraag me dus echt af of dit kan de programma's die je nodig hebt om zeg maar het geluid te verbeteren heb ik al(magix music cleaninglab en sound force en cool edit etc.)Maar is vraag me dus echt af of je van pick-up naar computer kan zonder versterker en als dit zou kunnen wat heb je er dan voor nodig??

Alsvast bedankt

Upside down

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

[topic=332093/1/100]
[topic=220096/1/100]
[topic=36807/1/100]
[topic=69945/1/100]

allevier met behoorlijk veel uitleg erin.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Pollore
  • Laatst online: 05-07 10:13
ja sorry Meneer Moderator maar die topics heb ik dus al gelezen maar er staat niks over of je KAN van pick-up meteen naar computer! er staat wel dat er een versterker tussen kan maar als dat bij ons kon had ik dat allang al gedaan snappie?

Upside down

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

Meneer Moderator
Ik help je alleen op weg hoor.

Zoek het dan zelf maar lekker uit.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/11170768#11170768

beter lezen dude :Z

als je toch per sé eigenwijs wilt zijn zal het je signaal-ruisverhouding weinig goeds doen...

Verwijderd

dan zou je het zelf kunnen bedenken ipv van JvS af te zeiken |:( dat je een coverterje nodig hebt. Bij mijn weten is een phono ingang niet aanwezig op een geluidskaart en werkt de line-in niet, omdat de gevoeligheden verschillen

• Asclepius
  • Laatst online: 13-08 07:08
Meestal is een versterker toch echt nodig, aangezien het signaal van de platenspeler heel zacht is. Je zou het eerst eens kunnen proberen zonder versterker.

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 15:07
De meeste versterkers gebruiken een tulp-uitgang voor output (1L,1R). Met een speciaal stekkertje kun je van die aansluiting een gewone plugje maken die ook koptelefoons hebben (jww die voor in een walkman). Die kun je dan op je line-in (of microfoon in) aansluiten.
Als je die tulp aansluitingen ook hebt bij je LP speler, dan zou je die hier ook op het kabeltje aan kunnen sluiten.

Mijn vader sluit ook zo de audio van zijn camera erop aan, dus waarom zou het niet werken.

let the past be the past.

Verwijderd

Met steinberg Clean kan je ook nog ruis en tikjes weghalen...of is dat niet wat je wilt?
(ik had ff zin om iets erop te pleuren)

• lytjepole
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08 21:14

lytjepole

Schier?

Als je een beetje goeie mic-in hebt kun je beter die gebruiken:
<quote>
If you don't dispose of an RIAA preamp, but you do have a high quality linear microphone preamp, you can manage to record an LP in a linear mode and then afterwards apply the RIAA correction by using a FFT filter.
</quote>

daarna moet je dus nog de riaa correctie uitvoeren
succes!

[Did you know... ... that 35% of statistics are made-up?]

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

De enige goede weg is via een (voor-) versterker met phono ingang (en tape out) vanwege de RIAA correctie en het zwakke signaal (tenzij je een lowbudget keramisch element gebruikt oid).

Er zijn ook speciale kastjes voor de PC (terratec oa)

Maar meneer de Modderreettor :) heeft gelijk, dit onderwerp is al 100 maar uitgemolken op GoT, op 1000 andere sites en in alle popiejopie PC tijdschriften.

Maar gecondoleerd met je oma :'(

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Pagina: 1