Toon posts:

Raar crash probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vandaag opeen een raar crash probleem onder Windows XP Professional en dan vooral wanneer ik een game speel.

Mijn specs zijn:

Asus v8200 Geforce 3 Deluxe
Asus A7A266 Mobo
256 MB DDR-RAM
Terratec DMX XFire 1024
Detonator 23.12 drivers

Het probleem:

Na een tijdje spelen hoor ik opeen een hoge piep uit mijn speaker en zie ik mijn powerlampje flikkeren. Een halve minuut later freezed mijn hele systeem :(

Waar kan dit aan liggen?

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

kijk eens hoe warm je cpu wordt...misschien zit de cpucooler er niet helemaal goed op...

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je moederbord gaat te keer dat de temperatuur van je CPU te warm wordt. Als je CPU te heet wordt krijg je ook het effect van vastlopers e.d., dus dat hij vervolgens vast loopt is logisch :). Zoals hierboven al staat, controleer ff hoe warm de CPU wordt in de BIOS (of gebruik er een programmatje als mbm voor).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu net Asus Probe geinstalleerd en inderdaad: ik krijg een warning met: "CPU Overheated!!!". Hij zegt dat de temperatuur 65 graden is en dat is gewoon in het desktop.

Aangezien ik deze PC al een tijdje heb en nooit problemen hiermee heb gehad, vind ik dat toch wel een beetje raar :(

Hoe moet ik dit repareren? Of kan ik beste naar mijn PC dealer gaan?

• Laurent
  • Niet online
Op vrijdag 29 maart 2002 17:10 schreef J_DnA_J het volgende:
Ik heb nu net Asus Probe geinstalleerd en inderdaad: ik krijg een warning met: "CPU Overheated!!!". Hij zegt dat de temperatuur 65 graden is en dat is gewoon in het desktop.

Aangezien ik deze PC al een tijdje heb en nooit problemen hiermee heb gehad, vind ik dat toch wel een beetje raar :(

Hoe moet ik dit repareren? Of kan ik beste naar mijn PC dealer gaan?
Het kan natuurlijk zijn dat je FAN van je CPU-koeler een beetje gaar is geworden oid.. 65 Graden idle is niet goed (op z'n Jotti: sniechoet :P). Ik zou toch even een nieuwe CPU koeler halen, in de pricewatch staan genoeg koelers. Voor de 'welke koeler moet ik nemen'-vraag moet je hier zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Oops, ik was vergeten te vermelden wat voor processor ik heb :)

AMD Athlon 1400 (niet oc-ed, maar dat verwachtte je zeker al ;))

Ik heb nu de kast open gedaan en nu geeft ie niet meer de error aan en is de temperatuur 60 graden. De fan op de CPU draait ook als een tierelier, dus die ziet er niet kapot uit ofzo.

Ik zal wel even bellen met mijn dealer, want zelf HW installeren weet ik niks van. Bedankt voor de hulp in ieder geval :)

Verwijderd

Topicstarter
In die Asus app wordt ook gezegd dat de CPU fan op 4800 ... draait.

Verwijderd

Topicstarter
Een van de medewerkers zei dat 60-65 graden een vrij goede temperatuur is. Ik ga morgen even bij ze langs...

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:07
Misschien moet je ervoor zorgen dat je kast meer lucht circuleert en van buiten de kast haalt. Dus het wordt wel afgeraden om deze in een dichte kast te zetten. (tenzij het een koelkast is :) )
Aangezien het wel goed ging toen je je kast openmaakte.

let the past be the past.

• AdLentis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

AdLentis

Gadget Inspector

Op vrijdag 29 maart 2002 17:40 schreef J_DnA_J het volgende:
Een van de medewerkers zei dat 60-65 graden een vrij goede temperatuur is. Ik ga morgen even bij ze langs...
Die gast is niet goed snik. :( Maar heje een casefan aangesloten? :?

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

• Laurent
  • Niet online
Op vrijdag 29 maart 2002 17:40 schreef J_DnA_J het volgende:
Hmm, is geen goede temperatuur hoor, teminste, niet netjes, stressed kan nog wel eens een CPU 60 graden worden, dat is dan wel _heet_ maar het is net te doen. Idle met 65 graden is erg fout.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik heb em een tijdje uitgezet en nu is ie idle 57 graden. Ik weet dat toen ik mijn PC net kreeg er problemen met de cooling waren en dat ze er toen een extra cooling bij hebben gezet (kan best zo'n casecooling zijn). Ik zeg wel dat ze er morgen een nitraat cooling inzetten :)
Pagina: 1