[IT] kabel/ADSL + netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogges
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:06

Nogges

want 1 keer is nooit genoeg!

Topicstarter
Ik wil even kwijt, dat er hier op Tweakers goed opgelet wordt dat dit niet verzandt in een warez-verhandel plaats, of in iets wat met andere illegale praktijken te maken heeft. Nu ben ik wel verwonderd, dat er hier een hele hoop topics zijn over netwerken op het ADSL- of kabelnetwerk. Terwijl toch bij de meeste leveranciers een verbod hierop rust in de algemene voorwaarden. Begrijp me niet verkeerd ik ben geen fatsoenrakker. Want het kan me eigenlijk geen reet schelen of iedereen er een netwerk aan heeft hangen. En zelf handel ik ook niet altijd preies volgens de voorwaarden. :+ Maar ik ben gewoon benieuwd waarom jullie wel heel scherp op warez etc. zijn, maar dit soort dingen juist aanmoedigen?

You iz one special kid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--> LA
Wij moedigen helemaal niets aan, maar het verbieden van warez heeft een aantal redenen (we willen geen warez board worden, het is strafbaar - kan dus ernstige gevolgen voor tweakers.net en GoT hebben, etc.).
Internet delen willen mensen zelf erg graag, is eigenlijk bijna alleen bij kabelproviders niet toegestaan. Dat melden we er ook duidelijk bij. Als je internet deelt bij een kabelprovider pleegt zou het mogelijk kunnen zijn dat je niet voldoet aan een clausule in je overeenkomst. Als straf daarop heeft de provider de mogelijkheid om jou af te sluiten.
Daarnaast blijkt het kabelproviders ook niet veel te interesseren, dus waarom zouden wij ons dan moreel bezwaard voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Het is niet altijd verboden hoor. Bij Essent@home mag het bijvoorbeeld wel, mits je een duurdere abonnementsvorm neemt. En ja, de modjes kunnen nou eenmaal niet weten of het in een bepaald specifiek geval al dan niet mag, dus in zijn algemeenheid verbieden is niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogges

Nogges

Topicstarter
Ik vind dat een beetje een rare houding! De kabelboeren doen er niets aan, dus dan mag het blijkbaar. Maar in de meeste gevallen gaat het dus niet over een algemene kabel-vraag! Zoek maar eens op "chello" of "@home". Kijk eens hoeveel vragen daar zijn over netwerken.
En dan is het wel raar, als ik hier bijvoorbeeld zou posten dat ik een site weet waar je 100 nieuwe spellen kan downen! Maar ik weet niet of ze dat wel mogen doen. En die site bestaat, dus het bedrijf waar die spellen van zijn doet er niets aan. Dus blijkbaar mag het. :9~
Maar ik snap nu een beetje de instelling hier binnen GoT: software illegaal distrubueren, dat is fout, maar tegen de regels van ISP's ingaan, maag wel. :?

You iz one special kid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op vrijdag 29 maart 2002 19:08 schreef Nogges het volgende:
Ik vind dat een beetje een rare houding! De kabelboeren doen er niets aan, dus dan mag het blijkbaar. Maar in de meeste gevallen gaat het dus niet over een algemene kabel-vraag! Zoek maar eens op "chello" of "@home". Kijk eens hoeveel vragen daar zijn over netwerken.
En dan is het wel raar, als ik hier bijvoorbeeld zou posten dat ik een site weet waar je 100 nieuwe spellen kan downen! Maar ik weet niet of ze dat wel mogen doen. En die site bestaat, dus het bedrijf waar die spellen van zijn doet er niets aan. Dus blijkbaar mag het. :9~
Maar ik snap nu een beetje de instelling hier binnen GoT: software illegaal distrubueren, dat is fout, maar tegen de regels van ISP's ingaan, maag wel. :?
er zijn ISP's die het wel toelaten, dus een prob lijkt me het niet :?

en als een ISP zegt van "naja boeien, deel je internet maar", waarom zou GoT het dan verbieden :?

als in de vergelijking met warez, geen elkele softwaremaker staat erachter dat zijn product gratis en illegaal verspreid wordt...toch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:16

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

Ja, ik snap waar je heen wil, maar je moet even één ding goed in je achterhoofd houden.
Op games enzo berust copyright, dat is bij wet bepaald en dus kun je strafrechtelijke zooi krijgen.
Op netwerken van Internet thuis berust een huurovereenkomst, daar heb je wel wettelijke maatregelen voor als een partij die niet nakomt, maar strafrechtelijk is er niks aan de hand. Een contract kan ook verbroken worden zonder tussenkomst van de wet, en dus is het netwerken veel minder erg dan illegaal kopieren.

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 29 maart 2002 19:08 schreef Nogges het volgende:
Dat snap jij goed. Freakertje verwoord het juist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staan genoeg disclaimers dat de meeste providers het "internet delen" zien als een gedoog beleid en dat het dus eigenlijk wel verboden is. Dus wij maken gebruik van dit beleid maar zetten er ook neer zodra er echte regels komen dan gaat het natuurlijk op GoT ook verboden worden. En aangezien die regels er niet zijn en die regels voorlopig ook nog niet zullen komen mag er dus vrij gepraat worden hierover. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:10

Crazy D

I think we should take a look.

Er zijn ook een aantal providers (waaronder Cistron 4.4. Kan ik meerdere PCs aansluiten?). Lijkt me lastig te filteren, en daarnaast, als iemand dan een provider heeft waar het niet mag, maar de manier van aansluiten is hetzelfde als van een andere provider waar het wel mag, zeggen ze gewoon dat ze bij die provider zitten...
En overigens probeerde een vriend van me bij Chello een account te nemen waarbij hij wel meerdere pc's mocht aansluiten, en dat was niet mogelijk...

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogges

Nogges

Topicstarter
Dus als iets strafrechterlijk verboden is, is het "echt" verboden? Maar als het privaatrechterlijk niet mag, is er niets aan de hand, want er is niets strafbaars? :?

You iz one special kid!

Pagina: 1