Toon posts:

php script runt make: webserver timeout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik wil via een web-interface de output van een applicatie toegankelijk maken. Deze applicatie doet enkele berekeningen en genereert dan enkele HTML-pagina's door een reeks scripts te runnen. De hele applicatie wordt vanuit een Makefile gestuurd. D.w.z. dat de applicatie eigenlijk uit het draaien van een 'make' bestaat.

Die make wordt aangeroepen vanuit de index.php file die de hoofdpagina van de app via de webserver vormt. De make draait dus onder user apache.

Nou blijkt dat het rekenwerk op een langzame machine soms lang kan duren (bijv 5 minuten). Er treedt dan een timeout op. Mijn browser klaagt dan. Als ik de timout in httpd.conf vergroot maakt dat geen verschil?! Als ik in de procestabel kijk, zie ik nog wat vreemds. Apache begint wel de make te draaien maar lijkt er soms mee te stoppen. Ik moet dus een keer of wat op de rfresh knop rammen, zie dan een keer of wat de make herstarten en dan pas heb ik de output die ik verwacht. Het meest vreemde vind ik nog dat apache af en toe met de make stopt. Of wordt die gestopt? Kan iemand me verder helpen?

Z.

• Birk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02-2019
Is het niet handiger om die make onder een andere user te laten draaien in the background?

Dyslexie | Linux | MoZilla | OpenOffice

• Spleasure
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:49

Spleasure

Ik hier?

PHP zelf heeft ook een max timeout ofzow. kijk eens in je php.ini

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 29 maart 2002 16:13 schreef Birk het volgende:

Is het niet handiger om die make onder een andere user te laten draaien in the background?
Misschien wel? Geen idee. Wat zou daarvoor een goede reden zijn?

Z.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 29 maart 2002 16:14 schreef Spleasure het volgende:

PHP zelf heeft ook een max timeout ofzow. kijk eens in je php.ini
Ik vind alleen een timeout waarde voor iets dat met Verisign Payflow Pro te maken heeft.

Z

• WOmBaT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11-2025

WOmBaT

Nyaaa!!!

• Birk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02-2019
Op vrijdag 29 maart 2002 16:28 schreef zaphodb het volgende:

Misschien wel? Geen idee. Wat zou daarvoor een goede reden zijn?
Ehm rechten en als hij op de background start dan heb je eff geen last van de time out, kan je in je php aangeven dat de server bezig is om de "make" uit te voeren en dan een refresh te doen om x seconden en dan de results laten zien o.i.d.

Dyslexie | Linux | MoZilla | OpenOffice

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 29 maart 2002 16:31 schreef WOmBaT het volgende:

http://www.php.net/manual/en/function.set-time-limit.php

Alsjeblieft
ThX! Die site kende ik nog niet.
Pagina: 1