• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik twijfel tussen de Sony F505V En de Olympus C2100 zoom
Ik vind de sony er wel mooi uit zien maar ik vraag me af of die digitale zoom het wel kan opnemen tegen de optische van de Olympus ? Zijn er nog andere belangrijke verschillen tussen deze twee ?

Ik ga iig een van deze twee dit weekend kopen.

Wie helpt me over de streep ?

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-02 20:04

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Optisch is altijd beter he! Digital zoom mag je gewoon negeren, dat doe ik ook. Dat is zoiets flauws als een scanner van 1miljoen dpi of zo...

• salutem
idd, maar ik heb horen zeggen dat de digi zoom van sony quasi net zo goed is of is dit b*llsh*t ?

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-02 20:04

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Kdacht dat de F505V ook optische zoom had? 5x optische zoom toch?

Verwijderd

Topictitel aangepast:
"Keuze maken .... Sony of Olympus" >> "Sony F505V of Olympus C-2100UZ"

Ik zou als ik jou was wat foto's gaan vergelijken. Daar zit echt een levensgroot verschil tussen, het ligt aan je persoonlijke smaak welke je mooier vind. Ik ben persoonlijk een liefhebber van Olympus, de kleuren van Sony vind ik een beetje blij (groen gras is felgroen en rode verkeersborden zijn knalrood).

Optische zoom is altijd beter dan digitaal natuurlijk en Olympus heeft (ik dacht) 2,3 keer digitale zoom. Kom je totaal op 23 keer zoom, daar kan geen Sony tegenop. Je kan van 1 pixel geen 2 pixels maken zonder dat je het ziet.

In Sony gaat memorystick en dat is nog steeds relatief duur geheugen. Ook gaat er in de Sony een accu terwijl Olympus met batterijen werkt.

• salutem
ow ja fotos vergelijke via de eeeh welke link ook alweer :P

Oops sorry kheb et al gevonde !!!

Denk toch dat et de Olympus word.

Of weet iemand een ander goed en vergelijkbaar alternatief ?

• salutem
Op vrijdag 29 maart 2002 15:53 schreef Jules het volgende:
Kdacht dat de F505V ook optische zoom had? 5x optische zoom toch?
ja klopt ! maar das dan ook alles :P terwijl de c-2100 10x is dus ja das wel fijn....

Verwijderd

Op vrijdag 29 maart 2002 15:56 schreef salutem het volgende:
ow ja fotos vergelijke via de eeeh welke link ook alweer :P
staat allemaal in de FAQ, je kunt ook reacties editen trouwens.
Pagina: 1