'k heb hier een geluidskaart, en ik denk dat ie het niet meer doet, 'k weet het alleen niet zeker. 'k heb er een paar foto'tjes van gemaakt, en vooral die bruine aanslag op de achterkant bevalt me niet zo. Ik weet niet of er iets aan te zien valt, maar 'k dacht 'k kan het altijd proberen:

Heb je 'm ingeplugd gehad?? weet je wat voor ding het is??
Eerst specs en dan misschien meer info.. op zich is bruine aanslag niet erg, kan vak een omgeving met rokers komen... is het echt verbrand dan is het natuurlijk wel erg
Eerst specs en dan misschien meer info.. op zich is bruine aanslag niet erg, kan vak een omgeving met rokers komen... is het echt verbrand dan is het natuurlijk wel erg
Ehmz, er wordt hier in huis i.i.g niet gerookt. Alleen m'n broer rookt, maar ook alleen buiten.
Ehmz, 't is een SoundBlaster 128 PCI kaartje. 'k heb hem wel eens in een comp gehad, maar die zag hem wel, maar kwam geen geluid uit.
Ehmz, 't is een SoundBlaster 128 PCI kaartje. 'k heb hem wel eens in een comp gehad, maar die zag hem wel, maar kwam geen geluid uit.
welke aanslag bedoel je?
die zwarte/bruine puntjes die op die sticker zit?
dat is nog geen reden waarom ie het niet meer zou doen hoor
zet heb eens in een w2k of winXP machine?
die configureerd vanzelf het kaartje en dan weet je direct of ie het nog doet
die zwarte/bruine puntjes die op die sticker zit?
dat is nog geen reden waarom ie het niet meer zou doen hoor
zet heb eens in een w2k of winXP machine?
die configureerd vanzelf het kaartje en dan weet je direct of ie het nog doet
Ik was hier en ai 't nie geleuf dan maak ik ow so wat anders wies!
Verwijderd
Tis een Sound Blaster 128 PCI
maar ik zou em gewoon ff inpluggen, drivertjes erbij en kijken of ie t doet...
bruine aanslag zegt weinig, kan ook verbrande stof zijn or whatever!
suc6
maar ik zou em gewoon ff inpluggen, drivertjes erbij en kijken of ie t doet...
bruine aanslag zegt weinig, kan ook verbrande stof zijn or whatever!
suc6
Mjah, er in pluggen lijkt dus de beste optie. 'k vroeg me alleen af of dat geen schade toe brengt aan m'n systeem. Iemand die daar iets over weet?
Heb je de onboard speaker dan wel uitgezet?? in principe niet nodig want hij moet 'm automatisch als eerste zetten, maar misschien toch ff handmatig doenOp vrijdag 29 maart 2002 15:33 schreef jmezach het volgende:
Eventueel kun je met een stukje gum even de PCI-pootjes schoongummen (voor een betere geleiding).
bdw, je ziet maar heeeeel zelden aan de buitenkant of een kaartje stuk is of niet hoor.
bdw, je ziet maar heeeeel zelden aan de buitenkant of een kaartje stuk is of niet hoor.
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
als je hem er goed indoet kan er nix mis gaan, mits je dus geen kortsluiting maakt!
heb je win2k of winXP?
heb je win2k of winXP?
win2k heeft geen drivers voor de SB128pci, dus configged niet automatisch.
enne die host waar dat plaatje opstaat is wel retetraag hoor
probeer www.endoria.net/upload, dat gaat stukken sneller
enne die host waar dat plaatje opstaat is wel retetraag hoor
probeer www.endoria.net/upload, dat gaat stukken sneller
mijn broertje heeft ook een pci128 en werd gewoon normaal door 2k herkent en geinstalleerd hoor
geen probleem
geen probleem
Ehmz, jah, dat komt omdat ik hem op m'n eigen server'tje heb gezet, en ik maar 16 kb up heb. M'n audio stream begon hier ook al lekker te happeren. Niet echt handig dus.
Ehmz, ik draai overigens XP (zie ook Sig).
Ehmz, ik draai overigens XP (zie ook Sig).
Verwijderd
Als ik naar de plaatjes kijk dan zie ik dat er vingerafdrukken / vuil op de koper-contacten van je geluidskaart zitten. Deze contacten zou ik even schoonmaken en dan gewoon even in een computer stoppen en testen.
Haha, dan heb je hele goede ogen. Maar ehm, waar kan 'k dat het beste mee schoonmaken???
BTW, 'k heb die plaatjes ffies ergens neer gezet en m'n eerste post aangepast. Scheelt mij weer een hoop bandbreedte. Nog bedankt voor die URL.
BTW, 'k heb die plaatjes ffies ergens neer gezet en m'n eerste post aangepast. Scheelt mij weer een hoop bandbreedte. Nog bedankt voor die URL.
Een beetje Alcohol en een doekje.Op vrijdag 29 maart 2002 15:44 schreef jmezach het volgende:
Haha, dan heb je hele goede ogen. Maar ehm, waar kan 'k dat het beste mee schoonmaken???
Of een gummetje zoals iemand eerder al zei?
Please do not contact me telepathically.
Verwijderd
Als ik jou was zou ik de kontacten effe met een droog nylon sponsje effe schuuren tot ze blank zijn ik denk dat dat het probleem is. en lukt dat niet een beetje jif er op smeren maar maak het niet te nat, en droog het daarna goed af .
Hmmz, 'k heb het kaartje er ffies in gedaan, en Windows ziet hem wel, maar als ie de driver wil gaan installeren krijg ik de melding:
De gegevens zijn ongeldig.
Erg beschrijvend weer dus.
'k kan het volgens mij beter bij m'n audiochipje houden, of een andere geluidskaart gaan kopen.
De gegevens zijn ongeldig.
Erg beschrijvend weer dus.
'k kan het volgens mij beter bij m'n audiochipje houden, of een andere geluidskaart gaan kopen.
Verwijderd
Aangezien dat deze geluidkaart best al verouderd is, lijkt me het inderdaad een slim idee! Een nieuwe kopen
Mjah, op zich doet m'n audiochipje het ook wel goed, alleen als ik m'n digicam aansluit op m'n comp via USB wordt het geluid opeens heel erg slecht, alsof het vertraag wordt door iets. Dit gebeurdt ook als ik vanaf m'n tweede CD-rom speler intensief ga lezen. Heel maf is dat.
Op vrijdag 29 maart 2002 15:37 schreef jmezach het volgende:
Ehmz, in dat systeem zat geen onboard audio chip, dus dat leek me het probleem niet.
Heb je nu wel of niet onboard gebeuren??? ga dat eerst eens na en probeer in je bios alsnog alles om te zetten, gebruik dan standaard software van MS Windows en geen bijgeleverde driversOp vrijdag 29 maart 2002 16:01 schreef jmezach het volgende:
Verwijderd
Wat doe je met je geluidskaart???
DVD's kijken???
Gamen???
Gewoon normaal windows gebruik???
Want een Creative AUDIGY heb je niet nodig voor gewoon windows gebruik
DVD's kijken???
Gamen???
Gewoon normaal windows gebruik???
Want een Creative AUDIGY heb je niet nodig voor gewoon windows gebruik
Ehmz, dat komt omdat die kaart de eerste keer in een andere computer zat, een computer zonder audiochip dus. In m'n eigen systeem zit wel zo'n audiochip, en die heb ik net met die kaart natuurlijk uitgezet in m'n BIOS.
Hmmz, heb geen idee wat de prijzen voor die dingen op dit moment zijn. 'k zal zo eens op pricewatch gaan kijken. Maar ik moet eerst nog eens een nieuwe HD hebben, want 20 + 3,5 GB is op dit moment veel te weinig voor mij.
Dus het gaat nog wel ffies duren voordat ik genoeg geld heb om een nieuwe kaart aan te schaffen. Voorlopig voldoet dit nog wel denk ik.
Dus het gaat nog wel ffies duren voordat ik genoeg geld heb om een nieuwe kaart aan te schaffen. Voorlopig voldoet dit nog wel denk ik.
Pagina: 1