Toon posts:

[WC] te hoge temp met Maze 2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik ben al een tijdje een vaste bezoeker van GOT, maar besloot pas te registreren toen ik een probleem met me waterkoeling sys ondervond maar goed, ik heb het volgende systeem:

amd athlon 1400
a7v333

als waterblok gebruik ik een maze 2, ik heb hier groter doorvoer nippels opgezet met een diameter van 12mm

als radiator gebruik ik een oude kachel-radiator van een audi deze heeft overigens een goede duct met 2 18 watt PAPST industrie fans die op 220v draaien, k heb een EHEIM 1250 pompie en een 2 liter res.

mijn problem is nu dat mijn temp oploopt tot 50.5 graden
ik heb al verschillende opstellingen geprobeerd maar zonder suc6, ik denk dat het probleem ligt dat de cpu de warmte niet goed doorgeeft aan het koelblok want deze blijft koud, de temperatuur van de koelvloeistof blijft 22 graden constant, en ik gebruik AS3

iemand hier die een oplossing voor me heeft?, ik heb trouwens al verschillende topics in de search gevonden en op waterkoeling.nl gezocht maar geen van de oplossingen gaf mij een flinke temp daling
:'(

Verwijderd

ik dacht dat koelvloeistof niet beter koelde dan water.

Je doet blijkbaar wel iets fout want mijn temps komen niet boven de 40 graden uit

draai je blok wat strakker aan. (met een spacer ertussen eventueel zodat je je core niet molt)

Verwijderd

het enige wat ik me kan bedenken is dat je misschien te veel koelpasta gebruikt hebt.

Het hoeft namelijk maar een flinterdun laagje te zijn. :)

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:21

Wimo.

Shake and Bake!

Ik heb momenteel hetzelfde probleem.. waterblok is lauw/water en rad ook.. terwijl de cpu dik45 graden is :(

Waarschijnlijk zit je blok er niet goed (scheef) op.. aangezien ie anders wel warm zou zijn (bij mij ws ook het geval)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:46

Epsilon

wordt het waterblok zelf ook warm (moet dan ongeveer 45 graden worden

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:21

Wimo.

Shake and Bake!

Op vrijdag 29 maart 2002 15:33 schreef epsilon het volgende:
wordt het waterblok zelf ook warm (moet dan ongeveer 45 graden worden
Zowel bij mij als de topicstarter blift het blok gewoon lauw.. dus echt geen 45 graden (bij hem 50)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 29 maart 2002 15:20 schreef SunStorm het volgende:
het enige wat ik me kan bedenken is dat je misschien te veel koelpasta gebruikt hebt.

Het hoeft namelijk maar een flinterdun laagje te zijn. :)
ik had in het begin idd teveel koelpasta gebruikt, maar daarna alles volgens de AS gebruiksaanwijzing verwijderd en weer opnieuw aangebracht, en nog vaster draaien kan denk k nie zonder te core te mollen, k heb wel nog een klein stukkie van me veren over kan dat strakker ? en ik zou niet weten hoe je die maze 2 scheef kan bevestigen sinds er vier bevestigings punten zijn ?

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem maar dan met een zelfgemaakt blokje, ik denk dat hij er bij mij of niet goed op zit of het blokje is gewoon gaar.

Heb voorlopig maar ff mijn luchtkoeling weer aangesloten.

Verwijderd

Op vrijdag 29 maart 2002 16:04 schreef ssj_tim het volgende:

[..]

... en ik zou niet weten hoe je die maze 2 scheef kan bevestigen sinds er vier bevestigings punten zijn ?
Wel, door 1 vijs strakker aan te spannen dan de rest???

Verwijderd

Word dus aandraaien met een momentsleuteltje.......

Verwijderd

je moet hem met een klein moment sleuteltje aandraaien,goed strak maar er moet wel overal dezelfde maat tussen aandraimoertje en waterblok zitten(tot op de milimeter)

maar ook weer niet dat de veren helemaal tot het uiterste zijn aangedraaid

• QuasaR
  • Laatst online: 23-02 11:48

QuasaR

One ring to rule them all

Hmz, jullie gebruiken een radiator terwijl ik er geen gebruik en mijn temperatuur is ook 50 graden stressed.

Lijkt mij dan dat er iets mis is met de radiator.

Daddy of 3 :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 29 maart 2002 16:50 schreef QuasaR het volgende:
Hmz, jullie gebruiken een radiator terwijl ik er geen gebruik en mijn temperatuur is ook 50 graden stressed.

voelt jouw koelblok dan warm aan ??, want de mijne is niet eens louw, hij is gewoon koud

• QuasaR

QuasaR

Dat zou ik straks een moeten bekijken dan,
ik zit nu nog op het werk.

Kzal rond 6 uur wel weer een reply neerzetten.

Verwijderd

Op vrijdag 29 maart 2002 16:50 schreef QuasaR het volgende:

Hoe wordt jou water gekoeld dan?

Verwijderd

Topicstarter
hier ffies een update, ik heb zojuist mij luchtkoeler aangesloten, (kanie hedgehog) en ik haalde hier op mijn oude mobo (a7v266) een idle temp mee van 35 graden, nu geeft de hardware monitor en de asus probe 60 graden aan en dat is in me nieuwe mobo(a7v333) kan t zijn dat die temp sencor helemaal niet klopt?, en wat kan ik dan gebruiken om me temp te meten?

Verwijderd

Op vrijdag 29 maart 2002 17:27 schreef ssj_tim het volgende:
hier ffies een update, ik heb zojuist mij luchtkoeler aangesloten, (kanie hedgehog) en ik haalde hier op mijn oude mobo (a7v266) een idle temp mee van 35 graden, nu geeft de hardware monitor en de asus probe 60 graden aan en dat is in me nieuwe mobo(a7v333) kan t zijn dat die temp sencor helemaal niet klopt?, en wat kan ik dan gebruiken om me temp te meten?
asus heeft vaker problemen met de temperatuur meting, en om het wel te kunnen meten moet je gewoon zo een auto temperatuurmeter halen bij de halfords en die tussen je koelblok/cpu zetten

• QuasaR

QuasaR

Op vrijdag 29 maart 2002 17:01 schreef Lomu het volgende:

[..]

Hoe wordt jou water gekoeld dan?
Mijn water wordt verder niet gekoeld. Blok voelt wel warm aan maar cpu blijft 50 graden.

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-02 23:17
ik heb ook een DD koelblok, maar nergens last van mijn temp is stressed 40 graden... gebruik articsilver 2 en een silverspacer. voor de vloeistof gebruik ik water met waterwetter... je koelblok zit er wel goed op ?
Op vrijdag 29 maart 2002 22:49 schreef QuasaR het volgende:

[..]

Mijn water wordt verder niet gekoeld. Blok voelt wel warm aan maar cpu blijft 50 graden.
wordt jouw water niet gekoeld ???? heb je dan niet dat je temp blijft en blijft stijgen naar verloop van tijd...

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

Imhotep

The Dark Side

Dit probleem heb ik in het begin ook gehad.
Ik had toen het blok er scheef opzitten doordat ik te stugge slangen genomen had.
Nu ik er betere slangen op heb en dus minder spanning op mijn koelblok heb ik stressed op 1200@1400 nog maar een temp van max 37 graden :) dit was daarvoor idle 50 graden op 1200 |:(
En je blok kan zeker scheef zitten als je veren tussen de schroefen hebt zitten en als de slangen dan aan de ene kant het blok "optillen" dan gaat het blok aan de andere kan "door" de veren en raakt het blok de core niet meer goed.

Ik weet niet op je dit al geprobeerd hebt, maar bij mij hielp het in ieder geval wel :)

Still King

Pagina: 1