Toon posts:

[Win2k] Msn en Winroute pro 4.1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb besloten naar lang rond neuzen in, toch maar een vraag te deponeren.

Ik heb in de search alles opgevolgd wat er stond beschreven, of ik moet ergens over heen lezen dat kan ook.

Ik krijg Msn niet werkend via winroute, ik zou hem graag werkend willen zien via de proxy, dat moet mogelijk zijn als ik op de site kijk van winroute.
Hier wordt aangegeven dat je je proxy aan moet vinken en hem op de standaard port houden, 3128 als ik het goed heb. Bij de client wordt geadviseerd bij msn de http proxy te gebruiken heb ik gedaan ip server xx.x.x.xx en port nummer 3128, volgens de website is het dan niet nodig om poorten door te mappen, maar hij vertikt het.

Toen heb ik de raad van een aantal andere mensen opgevolgd het gene was ik dus heb gevonden in de search.

Ik heb mijn poorten doorgemapt

luisteren naar ip = xx.x.x.xx ip van server
Poortbereik 6891 t/m 6901
Doelpoort 6891 t/m 6901
Doel ip = xx.x.x.xx. ip client

Als ik boven aan het groene netwerk kaartje aanklik heb ik op allebei nat staan, maar als ik dit aan of uitschakel heeft dat geen invloed op het gehele gebeuren.

Ik weet het niet meer kan iemand me aub helpen.

En als ik proxy uitschakel en probeer via NAT te communiceren stuurt hij helemaal niks meer door naar de client zelfs geen internet verkeer meer.

-edit- aanpassinkje

Verwijderd

Mijn ervaringen met MSN & winroute pro zijn dat MSN niet goed overweg kan met de proxy server. Je kan beter NAT aan zetten. Alle progs die je via NAT wil laten werken moeten de gegevens van je ISP mee krijgen.

Ik heb de instellingen als volgt gedaan
- NAT aangevinkt bij de netwerkkaart die verbinding geeft
naar internet
- DHCP server opgezet (van winroute pro).
- laat de DHCP server de default gateway mee sturen (dat is het IP adres van je server in het locale netwerk)
- Proxy server opgezet
- Manueel bij elke client in IE de proxy server invullen

Ja kan ook internetten zonder prowy als je NAT goed is ingesteld. Nadelig want zo kan men surfen zonder de restricties die zijn ingesteld in de proxy.

Iemand misschien een idee hoe ik het surfen via NAT kan voorkomen ?
kazaa heb ik kunnen blokken. ik veronderstel dat het srufen via NAT op ongeveer dezelfde manier moet, maar poort 80 blokken hielp blijkbaar niet...

• printerman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-07 15:35
Kun je niets doen met het aanmaken van users?
Ik heb het nooit geprobeerd, maar daar zijn ze wel voor.

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 23:11
Een handleiding over hoe je gebruikers kan verplichten de proxy server te gebruiken:

http://www.kerio.com/manual/wrp/en/431.htm#o431

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2