Toon posts:

MS Intellimouse Optical fijn voor lang gebruik?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen

Ik heb weer een vraagje!

Ik wil graag een Microsoft Intellimouse Optical kopen.

Deze ligt iets minder goed in de hand dan de Explorer.
Heeft iemand deze muis?? Wat vind jij ervan???
Krijg je bij lang gebruik van deze muis last van je arm??

De enige reden dat ik geen explorer wil kopen is dat ik het idee heb, dat je de linker-extra knoppen te snel per ongeluk indrukt (ik bedoel het nieuwste model van de explorer, niet de oude, bij de nieuwe zijn die knopjes kleiner check eventueel micorsoft site)

Wat is jullie mening hierover???

alvast bedankt voor je antwoord! :)

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:45
Ik denk dat je het beste naar de winkel kan gaan en gewoon vragen of je de muizen zorgvuldig mag testen.
Ikzelf vind de MS muizen niet prettig, maar de Logitech Mouseman ligt mij behoorlijk natuurlijk in de hand, en het nieuwe model (dual optical) nog veel beter. Ga dus kijken en limiteer je niet tot alleen microsoft maar pak ook logitech mee (waar ik persoonlijk een veel degelijkere indruk van heb)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:47

Gallus

Cheesy

Koop een Logitech! >:)

Ik heb zelf de Dual Optical en die bevalt gewoon goed.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Verwijderd

Topicstarter
logitech dual optical echt veel beter dan microsoft??

Ook voor games?? :?

• Spleasure
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-03 19:10

Spleasure

Ik hier?

Ik heb de oude MS Intellimouse Explorer en ik vinnem erg fijn. Ik zou 'm gewoon nemen

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 00:20
Ik heb de oude Explorer, volgens mij kan je die nog wel ergens kopen. Ik vind hem persoonlijk zeer relaxed vooral omdat die redelijk groot is.

Verwijderd

nieuwe ligt beter in de hand als oude. vind hem zelf fijner dan een logitech ook door drivers. Maar das persoonlijk natuurlijk =]

Verwijderd

Topicstarter
tja, Microsoft en Logitech hebben beiden natuurlijk goeie muizen.
Het ligt ook aan de smaak, de één vind microsoft fijn, de ander logitech.

Ik wil gewoon een goeie muis voor gamen, en één waar je niet snel last krijgt als je uren achter elkaar achter je pc zit.

Toch gaat mijn voorkeur nog steeds naar microsoft.

Ik vind de Logitech dual optical zo'n rare vorm hebben.
Is dat echt fijn??? ook voor games als CS?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 29 maart 2002 15:19 schreef SuB het volgende:
nieuwe ligt beter in de hand als oude. vind hem zelf fijner dan een logitech ook door drivers. Maar das persoonlijk natuurlijk =]
Jij hebt de nieuwe Explorer?????
Wat vind jij van die kleine extra knopjes???
Heb je ze al per ongeluk ingedukt???
Of werken ze fijn?? :?

• RetepV
  • Laatst online: 05-06 15:39

RetepV

ALLES valt te repareren

Ik heb een MS IntelliMouse Optical (en ook een Explorer :)).

Ik vind het een prima muis, hij is een stuk lichter dan de Explorer, in games is dat toch weer fijner. Ook heeft hij een iets hogere resolutie en trackt hij beter bij hoge snelheden.

De Explorer is een k*tding. Ik had bij de mijne in minder dan een half jaar al een kabelbreuk, en ik was niet de enige. Ik heb hem opengemaakt, en toen zag ik dat de kabel intern bij het naar buiten brengen een hoek van 90 graden maakt. Dat is natuurlijk een accident waiting to happen, stomme ontwerpfout.

Maar niets is beter dan een Logitech Dual Optical :). Hoewel die Microsoft ietsje groter is.

Als je een MS IM Optical koopt, zorg dan dat je degene met de twee extra knopjes koopt, die zijn best handig. Alleen onder games zijn ze weer niet te gebruiken :(.

Macbook Pro

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Ik heb de oude en de nieuwe IntelliMouse Explorer en ze zijn echt errug lekker. Ik game erg veel (4/5 uur per dag soms) en die nieuwe vind ik dan ietsje lekkerder. Verder ziet ie er ook een stuk mooier uit :9 Die ouwe heb ik al vanaf toen ie uitkwam (2 jaar :?) en hij doet het nog steeds erg lekker (8>

• kutkip
Op vrijdag 29 maart 2002 15:23 schreef Thomas1985 het volgende:

[..]
Wat vind jij van die kleine extra knopjes???
Heb je ze al per ongeluk ingedukt???
Of werken ze fijn?? :?
Die zijn soms wel handig hoor (bv bij AOE II oid) 8-) En je drukt ze echt niet per ongeluk in hoor dat valt wel mee ;)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ik zelf het twee Intelli mouse opticals en ik moet zeggen dat ze zelfs bij langdurig gebruik goed werken.

Die van Logitech vind ik persoonlijk wat aan de kleine kant voor mijn handen.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 29 maart 2002 15:27 schreef Terw_Dan het volgende:
ik zelf het twee Intelli mouse opticals en ik moet zeggen dat ze zelfs bij langdurig gebruik goed werken.

Die van Logitech vind ik persoonlijk wat aan de kleine kant voor mijn handen.
dus je raad hem aan??? Of zou je een andere aanraden dan de intelli optical? *D

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:10

Cheezus

Luiaard

Ik heb ook de MS explorer. De knopjes aan de zijkant heb ik nog nooit per ongeluk ingedrukt (je duim ligt er bij normaal gebruik onder).
Verder muist 'ie fijn en krijg ik geen last van m'n hand of arm bij langdurig gebruik.

Verwijderd

Topicstarter
hnnnnn :?

nou begin ik toch wel te twijfelen tussen de Optical en de Explorer

Verwijderd

Supermuis!! Ligt perfect in de hand, veel knoppen waar je allerlei toetsen aan kunt toekennen en een scrollwheel die lekker soepel draait...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 29 maart 2002 15:52 schreef hondass50 het volgende:
Supermuis!! Ligt perfect in de hand, veel knoppen waar je allerlei toetsen aan kunt toekennen en een scrollwheel die lekker soepel draait...
bedoel je de optical???? :?

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Hou bij de MS explorer rekening dat je bij lang gebruik je 3 vingers op mb1, scroll en mb2 moet houden omdat je anders een onnatuurlijke houding aanneemt. Geloof me, ik had bijna RSI tot ik de Logitec Dual Optical kocht.

<edit>
Nou moet ik er wel bij vertellen dat ik de aller eerste MS IEM had.
</edit>

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:03

Lancer

What the......

Logitech i-Feel mouseman B-)

Lekker gevoel hoe die muis in je hand beukt tijdens mohaa (force-feedback muis *D)

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 22:40
Neem gewoon een Microsoft muis, de Explorer 3.0, dat is zon beetje de beste Optical muis die er is, met de nieuwste techniek wat je zeker merkt in snelle FPS games (CS,UT etc)

Er is nix fijner dan je muis zeer snel te kunnen bewegen zonder dat er iets flipt.

Verwijderd

en dat is de waarheid =]

• kutkip
Op vrijdag 29 maart 2002 15:56 schreef Four het volgende:
Hou bij de MS explorer rekening dat je bij lang gebruik je 3 vingers op mb1, scroll en mb2 moet houden omdat je anders een onnatuurlijke houding aanneemt. Geloof me, ik had bijna RSI tot ik de Logitec Dual Optical kocht.
Je moet je middelvinger op rechts doen, wijsvinger op links en daar ook mee scrollen en je duim onder die 2 extra knoppen. |:(

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Vooral ook even checken welke je fijner vindt klikken, ik vind de Microsoft muizen zwaar kloterig kwa muisknoppen, nogal ongedefineerd en wat zeperig klikje.. De Logitechs klikken wat mij betreft veel beter. :)

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:56
Ik heb een MS Intellimouse Optical en een MS Intellimouse Explorer v1.0. Beide vind ik super fijntjes. Omdat ik het oude model heb ik kan ik dus niet meepraten over die duimknoppen maar ik ben er nog steeds heel erg tevreden mee :)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

Topicstarter
Wat ruled nou het meest?????

Microsoft Intellimouse Optical??
Microsoft Intellimouse Explorer??
of Logitech Dual Optical????

Gezien comfort, Games, kwaliteit, snel kunnen bewegen zonder haperen.

*D

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op vrijdag 29 maart 2002 16:34 schreef Thomas1985 het volgende:
Wat ruled nou het meest?????

Microsoft Intellimouse Optical??
Microsoft Intellimouse Explorer??
of Logitech Dual Optical????

Gezien comfort, Games, kwaliteit, snel kunnen bewegen zonder haperen.

*D
Dat is meer afhankelijk van de gebruiker. De een vindt een villa mooier en lekkerder leven als een flat, de een weer omgedraait. Je zou ze dus allemaal een beetje moeten 'testen' voordat je echt een beslissing neemt. Veel mensen kunnen bijvoorbeeld de Logitech een lekkere muis vinden (ik o.a. :)), maar het gaat immers of jij de muis lekker vindt of niet.

• Extra300s
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Ik heb de Wireless IntellyMouse Explorer (optical)

Is echt een geweldige muis hoor, deze heeft trouwens géén last van kabelbreuken ;)
En wat die knoppen aan de zijkant betreft, daar kom je echt niet aan, want je duim ligt in een (euhh ergonomische) holling, is echt een fijne en prettige muis, OOK voor games!
En als je de precisie van "muisjes met ballen" gaan vergelijken, kan er geen enkele optische muis tegenop!

Succes met je keuze!

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 29 maart 2002 16:51 schreef Extra300s het volgende:
Ik heb de Wireless IntellyMouse Explorer (optical)

Is echt een geweldige muis hoor, deze heeft trouwens géén last van kabelbreuken ;)
En wat die knoppen aan de zijkant betreft, daar kom je echt niet aan, want je duim ligt in een (euhh ergonomische) holling, is echt een fijne en prettige muis, OOK voor games!
En als je de precisie van "muisjes met ballen" gaan vergelijken, kan er geen enkele optische muis tegenop!

Succes met je keuze!
ja, bedankt, is nu wel moeilijk om een keuze te maken
|:(

• Sneaky_Dill
  • Laatst online: 20-02-2025
Op vrijdag 29 maart 2002 17:06 schreef Thomas1985 het volgende:

[..]

ja, bedankt, is nu wel moeilijk om een keuze te maken
|:(
Nee hoor, gewoon die muis nemen :P
Ik heb die ook, de wireless optical van MS en die extra knoppen druk je idd niet in, wel heb ik altijd dat ik de rechtermuisknop per ongeluk indruk maar dat zal wel aan mijn motoriek liggen ;)

Ik gebruik hem ook voor games en dat gaat perfect, hij is ook beetje shockproof (die wireless dingen blijven niet hangen als je ze van de bureau afstoot)

Heb een upgrade nodig =/

Verwijderd

Topicstarter
ik wil geen wireless

ms optical
ms explorer
of logitech dual optical
;)

Verwijderd

Koop toch alsjeblíéft een Logitech..
bijv. deze: logitech-optical-mouse

Ik heb zelf een MS IntelliMouse [explorer],...
Die MS-muizen zijn overdréven lomp, het kost echt tijd om daaraan te wennen. {... vooral als je kleine handjes hebt zou ik je dit afraden}

Voordelen v.d. Logitech, tenopzichte van MS Intelli zijn volgens mij:
*D Beter design
*D Absoluut fijnere vormgeving, beter op de vorm van je hand aangepast [Logitech ligt duidelijk beter in de hand.. geloof me maar]
*D Logitech geeft Áltijd 5 jaar garantie !!

Verwijderd

Topicstarter
microsoft ook ( 5 jaar garantie) :7

Verwijderd

Op vrijdag 29 maart 2002 15:54 schreef Thomas1985 het volgende:

[..]

bedoel je de optical???? :?
Oh, sorry beetje onduidelijk, ik had het over de intellimouse explorer... Ik ben het trouwens wel eens met een reactie hier ergens boven dat het wel een vrij grote muis is dus dat je wel een beetje grote handen moet hebben. Succes met kiezen!

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 12:14
Ik heb zelf de oude explorer. Ik heb de nieuwe Logitech dual optical geprobeerd, en de Razor boomslang muizen.

Mijn bevindingen:

Optische muizen rulen het hardst. Altijd goed werken, en preciezer dan welke balmuis dan ook. Ook zijn ze lichter dan balmuizen.

Draadloos; Leuk, maar ik moet er niet aan denken dat er tijdens een clanwar mijn batterij op raakt. Ik heb geen last van het draadje. En een draadbreuk is eenvoudig te verhelpen. Ook is het zo dat Ik altijd optisch wil. Optisch + draadloos vreet stroom.

Ergonomie, knopjes aan de zijkant , etc.... Dat is helemaal persoonlijk. Ga gewoon naar een PC boer die er een stapel heeft liggen. Kijk zelf wat je het prettigst in de hand vind liggen. Ikzelf vind de MS muizen prettiger dan de Logitech muizen. Maar dat is mijn mening. En per ongeluk muisknoppen indrukken... dat zal niet gebeuren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga wel naar de pc-boer
Checken welke muis voor mij het fijnst is :)

Ik probeer de Logitech Dual Optical
De MS explorer, en de MS Optical muis.

Waarschijnlijk word het toch de optical voor mij
Als het niks is, kan ik altijd nog wat anders aanschaffen

:+

• eX0duS
  • Laatst online: 12-08 10:19
Ik heb hem, en ben er tevreden mee. :)
Pagina: 1