Toon posts:

[XP] Printen gaat super traag!

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
'k heb hier een netwerk bestaande uit drie computers. Een server waar Linux op draait, een Windows XP computer en een Windows 98SE computer. De Windows XP computer is van mezelf, en de 98SE computer is van m'n vader. Aan die 98SE computer hangt een HP OfficeJet 710 All-in-one printer. Zo'n apparaat waar je mee kan printen, scannen, kopiëren en faxen. Deze printer doet het op zich prima, en met de kwaliteit van het printen is ook niets mis. Er gaat alleen wel iets mis op het moment dat ik van m'n eigen computer naar die printer ga afdrukken.

Ik heb de HP Deskjet 550C printer driver geinstalleerd op beide computers voor het print gedeelte. Dit heb ik gedaan op aanraden van HP zelf. Deze driver zou volledig compatible moeten zijn met de OfficeJet printer. Er bestaat echter geen losse driver voor die OfficeJet printer die ik dan op m'n XP computer zou kunnen installeren. Ik denk ook niet dat het probleem hem in de driver zit.

Als ik nou iets wil gaan printen vanuit Word bijvoorbeeld, dan doe ik dus Bestand -> Afdrukken. En voordat ik dan m'n afdrukken dialoogvenster krijg ben ik gemiddeld een minuut verder. Meestal moet ik dan nog weer wachten voordat ik op de Ok knop kan drukken. Wanneer ik ook dat gedaan heb ben ik weer een minuut verder voordat Word de afdruk opdracht gaat versturen, en ik ben dan weer een minuut verder voordat de printer daadwerkelijk gaat printen, en nog een paar minuten later heb ik dan eindelijk m'n printje.

Dit probleem doet zich niet alleen voor bij Word, maar bij alle programma's waarbij ik wil printen. Het duurt gewoon idioot lang, terwijl als ik 98SE op m'n eigen computer ga draaien (multiboot dus) en ik dan ga printen het wel goed werkt. Is dit een bekend probleem met XP??? En zo ja, is er een oplossing voor?? Behalve dan op beide computers 98SE of XP gaan draaien???

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Wat voor netwerkprotocollen heb je allemaal geinstaleerd? Dat kan nog wel invloed hebben... En hoe zit het met data-transfer (bv bestanden kopieren) tussen de XP en 98 computers? Gaat dat ook traag, of wel snel?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Titel aangepast...

Welkom in WOS, volgende keer eerst dit lezen:
[topic=331522] Stap 3.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Ehmz, 'k heb TCP/IP en IPX/SPX geinstalleerd. Maar ik heb het ook al eens geprobeerd zonder IPX/SPX, en toen deed ie het ook ('k heb IPX/SPX nog niet zo lang geinstalleerd). Bestanden kopiëren gaat niet langzaam, dat gaat gewoon normaal (goed, dat is nog langzaam, maar okeej).

• TaZz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-03 16:09

TaZz

Nostalgist

Waarom IPX/SPX installeren? Dat heb je meestal alleen nodig als je een Novell netwerk hebt.....

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz, 'k heb een tijdje geprobeerd Tiberian Sun te spelen over m'n netwerkje, maar dat werkt dus niet zo best. Maar ik denk niet dat IPX/SPX het probleem is hier, aangezien die het zonder IPX/SPX al net zo langzaam deed.

• TaZz

TaZz

Nostalgist

Kijk eens bij de instellingen van je hardware adapter in WinXP.

Let dan vooral op:

- Line Speed (10Mbps / 100 Mbps)
- Full Duplex / Half Duplex

Ik neem dat je een Fast Ethernet netwerkje hebt? (100 Mbps).

Probeer dan eens je hardware adapter vast op de volgende waarden te zetten:
- 100 Mbps (of natuurlijk 10 als je geen fast ethernet hebt)
- Full Duplex

Dat zou kunnen helpen...

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz, 'k heb hier inderdaad een 100 Mbits geswitched netwerk. Volgens m'n switch zit mijn computer op 100 Mbits en full duplex. Die andere computer zit wel op 100 Mbits, maar niet op full duplex. Maar ik denk dat dat ook niet het probleem kan zijn, want ik had dit probleem ook al toen ik nog een directe verbinding had (zonder switch er tussen dus).

Verwijderd

even in je bios controleren of de lpt poort op epp 1.7 of 1.9 staat, anders ecp proberen

doet dit het niet...
moet je naar het info scherm van je printerdrivers gaan op het logootje gaan staan met je muis, control indrukken en dubbelklikken. dan krijg je een "proffessional" scherm en moet je even kijken of het onderste gedeelte niet grijs is, zo ja, dan hele drivers verwijderen, en opnieuw installeren

• TaZz

TaZz

Nostalgist

Op zaterdag 30 maart 2002 15:55 schreef jmezach het volgende:
Hmmz, 'k heb hier inderdaad een 100 Mbits geswitched netwerk. Volgens m'n switch zit mijn computer op 100 Mbits en full duplex. Die andere computer zit wel op 100 Mbits, maar niet op full duplex. Maar ik denk dat dat ook niet het probleem kan zijn, want ik had dit probleem ook al toen ik nog een directe verbinding had (zonder switch er tussen dus).
Misschien een ideetje om de instellingen van XP en 98 met elkaar te vergelijken (dus de instellingen van je netwerkadapter)... Misschien dat het in 98 anders ingesteld staat?

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz, ik heb ffies in de BIOS gekeken. De paralelle poort stond op SPP (whatever that may be). Ik heb hem nu op ECP+EPP staan en op EPP mode 1.9, maar nog steeds duurt het verschikkelijk lang als ik vanaf m'n eigen computer probeer te printen. 'k denk dat het toch dat 't iets met m'n netwerk te maken heeft. 'k zal zo nog eens die instellingen nalopen, maar volgens mij klopt alles toch echt.

Verwijderd

*kick*

Ik zit dus met hetzelfde probleem. Ik ben benieuwd of de topicstarter het probleem inmiddels heeft opgelost. De opties die al eerder in dit topic zijn voorgesteld hebben in elk geval niet geholpen.

In mijn geval wil ik dus ook printen via een printer die via een andere computer aan het netwerk verbonden is. Mijn systeem draait op WinXP Professional. De printcomputer draait op Win98.

Overigens duurt het opstarten van met name Photoshop ook tergend langzaam. Dit probleem doet zich voor sinds de updat van XP Home naar XP Professional. Misschien dat de problemen samenhangen?

Verwijderd

Hier ook hetzelfde probleem, ik heb een officejet G85 die aan 'n W2K machine hangt.

Als ik wil printen van mijn W2K machine duurt het > 7 min voordat er een pagina uitkomt. Print ik echter via een andere pc in het netwerk dan doet hij het direct. :?

Verder:

Het is een Novell netwerk dus naast TCP/IP ook IPX/SPX op het netwerk draaien.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:21

PD2JK

ouwe meuk is leuk

*kick*

Ik heb hier ook hetzelfde probleem wat de topicstarter aangeeft. Heb ook m'n Bios instellingen gecontroleerd, maar printen gaat langzaam en trekt strepen, terwijl ik net beide cartridges vervangen heb en uitgelijnd.

Voor het vervangen deed zich dit probleem ook al voor. Ik heb echt een oplossing nodig. Heb al andere drivers zitten zoeken op HP.com maar niks kunnen vinden voor XP.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:26

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

kick...

Zelfde probleem... Misschien is er ondertussen wel een oplossing? Printen gaat erg langzaam over het netwerk... Server is een pIII350 met win98 en verder amper software, clients zijn windows xp bakken met athlon xp1800+... Duurt echt een onwijs lange tijd voordat de printer (HP5550) begint met printen. Alstie eenmaal begint gaat het wel vlot trouwens... TCP/IP protocol wordt gebruikt voor het netwerk trouwens...

Verwijderd

kick...

Zelfde probleem... Nog niemand een oplossing?

WinXP SP2 naar Win98 2e.
USB Printer

Gewoon bestanden uitwisselen loopt prima, alleen printen gaat super traag.
Pagina: 1