[PS]Replace single color

Pagina: 1
Acties:

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:51

mulder

ik spuug op het trottoir

Topicstarter
Ben een PS Noob, een probeer 1 kleur (bv in een selectie) door een aan andere kleur te vervangen. Heb gezocht op replace color, maar die doet niet wat ik wil. Ik wil gewoon color FFFFFF vervangen door 00FF00. Moet toch simpel zijn maar kan niks vinden...

oogjes open, snaveltjes dicht

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Image // Adjust // Replace color ?

Ik neem ff aan dat je met PS Photoshop bedoelde en niet Paintshop :P

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:09
Select // Color range

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Skibby
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 11:55
wat jij wil kan gewoon met het 'emmertje'.

Wel even contigueous uitzetten , tolerance op 0.

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:51

mulder

ik spuug op het trottoir

Topicstarter
Aha, thx. Had alle opties wel geprobeerd, maar dingen zoals als anti-alias en tolerance verneuken mijn pixelneukprobeersel nogal.

oogjes open, snaveltjes dicht

• Verwijderd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-01-2022
Wat ook een handige optie is is eerst met het de magic wand op tolerance 0 en zorgen dattie niet gaat antialiassen ensow 1 pixel selecteerd met de kleur die je wilt verangen, vervolgens doe je de optie "Select similar" daarmee selecteerd ie alle andere pixels die precies dezelfde zijn. Dan doe je edit > fill en kan je een kleurje kiezen, dan vult ie die pixels die je geselecteerd heb netjes met de nieuwe kleur. Is een beetje omslachtig maar je bereikt wel de meest nauwkeurige resultaten.

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:26

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Goed, met toestemming (:)) post ik hier mijn vraag. Ik heb hier een foto van een motor. Dat rode van de motor moet vervangen worden door grijs. De schaduw moet ook meegaan, zodat je niet een egale grijs krijgt, dat is de rode nu ook niet.

Met replace color lukt het niet om er grijs van te maken. De grijs moet afgeleid zijn van de hoofdkleur RGB 75 80 85. Dus het meest heldere punt op de foto moet die grijs zijn.

Begrijpt iemand mijn vraag nog??? ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.martinweb.nl/space/mille.jpg

edit:
Plaatje kan niet worden bekeken met IE, komt goed...

Verwijderd

Ik zou een adjustment layer over je foto heenleggen, met de saturation op -100, zodat je een grayscale mask krijgt. Vervolgens ga je in die layer mask alles wat wél in kleur moet lekker wegpainten met een brush. Dat is dus handwerk, maar het levert wel het mooiste resultaat op denk ik.

[edit]
nee geen hue, ik bedoelde saturation :)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/e/r.j.koppes/mille2.gif

bedoel je nou dit? da's gewoon een quickmask en replace color (saturation omlaag knikkeren)

edit:

ooh wacht even, bedoel je dat de "gemiddelde" grijs (zeg maar de kleur van de verf) die 75 80 85 moet zijn?

dat kan je niet zo instellen (geen waarden opgeven) bi mijn weten, maar je kan wel met je pipetje over je plaatje gaan en checken welke rgb het is (in je info scherm) dan kan je heel er in de buurt komen (dan moet je ook de lightness omlaag sleuren)

Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/e/r.j.koppes/mille3.gif

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:26

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Op woensdag 10 april 2002 16:43 schreef mophor het volgende:
...

bedoel je nou dit? da's gewoon een quickmask en replace color
Eh, ja. En hoe kun je dan die grijs instellen / krijgen?
Pagina: 1