Toon posts:

[PHP] Blob image en tekst...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig een hack te maken voor een forum alleen ik heb een probleem met het uitpoepen van een image....
PHP:
1
<?$query_attachment = new query($SQL, "SELECT filename, filesize, filecontent FROM ".$prefix."attachments WHERE id = ".$query_threads->field('attachid'));  $attachment = "<font size=-2>$username attached this file: $query_attachment->field('filename')</font><br>[img]".$query_attachment->field('filecontent').">&amp;nbsp;&amp;nbsp;(".$query_attachment->field('filesize')."[/img]";?>

Nu laat hij alleen de volledige inhoud van het plaatje zien. :'(

Hoe zet ik dat nou weer om in een normaal plaatje? Ik kan niet nogmaals de headers doorsturen.

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
je moet even 1 phpfile maken die je image uitpoept met de goede headers

dan dat als img src='...' opgeven

je wil btw niet je images in de database opslaan .. dat is echt ENORM inefficient

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet de lead developer van dat forum en kan dat dus ook niet ff veranderen.

Ik snap je oplossing ik ga het gelijk testen.

Verwijderd

Topicstarter
index.php
PHP:
1
<?$query_attachment = new query($SQL, "SELECT filename, filesize, filecontent FROM ".$prefix."attachments WHERE id = ".$query_threads->field('attachid')); $attachment = "<font size=-2>$username attached this file: $query_attachment->field('filename')</font><br>[img]attach.php?img=".$query_attachment->field('filecontent').">&amp;nbsp;&amp;nbsp;(".$query_attachment->field('filesize')."[/img]";?>

attach.php
PHP:
1
<?header("Content-type: image/jpeg");echo($img);?>

Dit werkt niet. Ik krijg een parse error. Ik denk dat het komt omdat ik de inhoud van het plaatje aan het doorsturen ben. Maar hoe kan ik dat anders doen?

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
het plaatje in attach.php ophalen uit de database en daar printen ?