[MySQL] lokaal post wel, bij WideXS niet

Pagina: 1
Acties:

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 21:56
Ik heb dus een website gemaakt in PHP met MySQL. Lokaal werkt dit perfect op mijn servers. Wanneer ik dit echter overzet naar WideXS dan worden opeens berichten met een ' erin niet meer gepost. Erg lastig.

Weet iemand een oplossing hiervoor enne zijn er nog andere characters die hetzelfde veroorzaken?

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

je kunt ze escapen/unescapen natuurlijk voor je je zut in een database zet.. das altijd wel zo verstandig.

• PluueeR
ben niet echt een ster in PHP :) hoe doe je dat? :)

• Anders
  • Laatst online: 24-08 18:29
Als ik het me goed herinner heeft WideXS magic_quotes uit staan. Als je lokaal voor WideXS ontwikkelt, kun je die het beste ook uitzetten om niet voor verrassingen te staan. Je lost het op door addslashes en stripslashes te gebruiken. Dat is wel omslachtig en je als je dat niet gewend bent wens ik je veel succes want je wilt zoiets nog wel eens vergeten en aangezien je niet overal altijd quotes gebruikt kom je er dan wel eens pas na langere tijd achter. Die laatste zin kon nog langer maar ik dacht, ach, ik laat het hier maar bij.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

http://www.php.net/manual/en/function.mysql-escape-string.php

Misschien hebbie daar ook nog wat aan?

• [ti]
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
of je zet boven elke .php file:
PHP:
1
<?    ini_set("magic_quotes_gpc", 1);?>

ben je ook klaar. Het is overigens wel beter voor je eigen code om met magic_quotes_gpc op 0 te coden. Je moet dan beter nadenken over wat je doet met de variables en zelf de security checks in bouwen (en dat is imho goed :))

• PluueeR
Dat addslahes dat werkt goed :)
Pagina: 1