een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
neeeh ik ben niet druk, jij bent gewoon te rustig !!
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling
Als de ping wel werkt is het een DNS probleem.
Heef nu op de 2 pc's die via de 98SE proberen te internetten de DNS servers van je IP op.
ok dat pingen lukt maar wat je versers bedoeld vat ik niet helemaal. bovedien is er maar 1 win 98 se client en 1 win 2000 clientOp vrijdag 29 maart 2002 14:41 schreef Gospelkees het volgende:
Ik zeg ping eens een IP-nummer van tweakers of zo... (kan je achter komen op de 98se die 't wel doet.
Als de ping wel werkt is het een DNS probleem.
Heef nu op de 2 pc's die via de 98SE proberen te internetten de DNS servers van je IP op.
een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling
Rechts klikken op Internet explorer icoon op je desktop.
Klik op eigenschappen
Klik op de tab Verbindingen
Klik op de knop LAN-Instellingen
Zorg er voor dat alleen het bovenste hokje aangevinkt is (Automatisch de instellingen vinden)
Nu kan je ook met je explorer op internet.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
voor de duidelijk heid dat is dus ook allang gebeurd zo stom ben ik namelijk ook weer nietOp vrijdag 29 maart 2002 15:08 schreef Hu9o het volgende:
Hier komt de oplossing:
Rechts klikken op Internet explorer icoon op je desktop.
Klik op eigenschappen
Klik op de tab Verbindingen
Klik op de knop LAN-Instellingen
Zorg er voor dat alleen het bovenste hokje aangevinkt is (Automatisch de instellingen vinden)
Nu kan je ook met je explorer op internet.
op het moment dat ik het dns adres van mijn internet provider opzoek en dat bij de client instel krijg ik nog steeds die dns errorOp vrijdag 29 maart 2002 15:18 schreef TrailBlazer het volgende:
Je hebt een probleem met je DNS. MSNwerkt op ip adres en hoeft dus geen DNS te hebben. Met asl gevolg dat elke noob
er mee kan werken. Stel eens een DNS in bij je netwerkinstellingen bijvoorbeeld 194.109.6.66 (DNS van xs4all)
Kan je die DNS ook pingen vanaf de host's???Op vrijdag 29 maart 2002 15:45 schreef the_dgc het volgende:
[..]
op het moment dat ik het dns adres van mijn internet provider opzoek en dat bij de client instel krijg ik nog steeds die dns error
Dyslexie | Linux | MoZilla | OpenOffice
Verwijderd
ga naar de clients, ga naar TCP/IP eigenschappen
(ik ga ervan uit dat je serveradres 192.168.0.1 is)
vul in:
bij tabblad gateway: 192.168.0.1
bij tabblad dns config:
dns inschakelen
host: (je computernaam) domein: (niks invullen)
bij zoekvolgorde:
vul in:
192.168.0.1
nu na een herstart zou ie t moeten doen
Verwijderd
Ik heb winproxy gedownload en geinstalleerd, er zijn een paar stappen die je moet nemen, bijv. winproxy op de host aanzetten en vervolgens op de client de verbinding binnen internet explorer instellen op lan en vervolgens het ip adres van de host invullen bij de proxy en poort 3128 kiezen, maar dat word duidelijk aangegeven, en dan werkt het zonder problemen.
nee maar dat adres kun je wel opzoenken bij je instellingen van je netwerk kaart die verbonden is met je kabelmodemOp vrijdag 29 maart 2002 15:49 schreef Birk het volgende:
[..]
Kan je die DNS ook pingen vanaf de host's???
dat heb ik ook al een keer geprobeerd maar dat werkte ook nietOp vrijdag 29 maart 2002 15:53 schreef LilBW het volgende:
het probleem zit waarschijlijk bij de TCP/IP instellingen
ga naar de clients, ga naar TCP/IP eigenschappen
(ik ga ervan uit dat je serveradres 192.168.0.1 is)
vul in:
bij tabblad gateway: 192.168.0.1
bij tabblad dns config:
dns inschakelen
host: (je computernaam) domein: (niks invullen)
bij zoekvolgorde:
vul in:
192.168.0.1
nu na een herstart zou ie t moeten doen
bedankt voor de tipOp vrijdag 29 maart 2002 15:57 schreef Speedy het volgende:
Vergeet heel dat microsoft internet sharing.
Ik heb winproxy gedownload en geinstalleerd, er zijn een paar stappen die je moet nemen, bijv. winproxy op de host aanzetten en vervolgens op de client de verbinding binnen internet explorer instellen op lan en vervolgens het ip adres van de host invullen bij de proxy en poort 3128 kiezen, maar dat word duidelijk aangegeven, en dan werkt het zonder problemen.
ik zal het in mijn achterhoofd houden voor het geval het met microsoft internet sharing nog niet gaat werken. maar eerst wil ik het toch maar effe met ms proberen
Zo bedoelde ik het niet, het gaat er om dat als je die DNS niet kan pingen vanaf de host computers dat hij dan ook geen DNS translation kan uitvoeren...Op vrijdag 29 maart 2002 16:52 schreef the_dgc het volgende:
[..]
nee maar dat adres kun je wel opzoenken bij je instellingen van je netwerk kaart die verbonden is met je kabelmodem
De host proberen contact te maken om ip niveau met die server dat lukt niet dus kunnen ze het niet doen...
Edit : Dus dan kunnen ze niet bij de naam tweakers.com het ip nummertje opzoeken, en dat is de reden dat msn het wel weer doet...
ow op die manierOp vrijdag 29 maart 2002 17:28 schreef Birk het volgende:
[..]
Zo bedoelde ik het niet, het gaat er om dat als je die DNS niet kan pingen vanaf de host computers dat hij dan ook geen DNS translation kan uitvoeren...
De host proberen contact te maken om ip niveau met die server dat lukt niet dus kunnen ze het niet doen...
Edit : Dus dan kunnen ze niet bij de naam tweakers.com het ip nummertje opzoeken, en dat is de reden dat msn het wel weer doet...
Dus je moet zorgen dat daar (bij de client computers) een DNS staat ingevult die ze kunnen pingen...Op vrijdag 29 maart 2002 18:11 schreef the_dgc het volgende:
[..]
ow op die manier
Probeer bij de client's eff als IP adres in te vullen (Bij DNS): 195.18.114.5 of 212.142.28.66Op vrijdag 29 maart 2002 18:14 schreef the_dgc het volgende:
ik kan trouwens wel vanaf mijn host pingen naar internet adressen maar als ik dan weer internet exploreren open dan krijg ik nog staads die foutmelding
Zijn van XO en chello misschien werken die beter, en kijk of je ze kan pingen...
hier vind je btw de guide hoe je hem moet instellen..
winroute tutorial
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
maar ik kan ze al pingenOp vrijdag 29 maart 2002 18:16 schreef Birk het volgende:
[..]
Probeer bij de client's eff als IP adres in te vullen (Bij DNS): 195.18.114.5 of 212.142.28.66
Zijn van XO en chello misschien werken die beter, en kijk of je ze kan pingen...
Dus je kan je DNS server wel pingen??? Dan is het een vaag probleem.Op vrijdag 29 maart 2002 16:52 schreef the_dgc het volgende:
___
Op vrijdag 29 maart 2002 15:49 schreef Birk het volgende:
___
nee maar dat adres kun je wel opzoenken bij je instellingen van je netwerk kaart die verbonden is met je kabelmodem
Kan je je DNS servers niet pingen, dan is het het zelfde als iemand willen bellen maar niet zijn telefoon nummer weten en het telefoon boek niet kunnen vinden...
Lijkt mij
Edit : Lay-Out
Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip
ok ik zie dat ik het verkeerd had gelezenOp vrijdag 29 maart 2002 19:39 schreef Birk het volgende:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op vrijdag 29 maart 2002 16:52 schreef the_dgc het volgende:
___
Op vrijdag 29 maart 2002 15:49 schreef Birk het volgende:
___
--------------------------------------------------------------------------------
Dus je kan je DNS server wel pingen??? Dan is het een vaag probleem.
Kan je je DNS servers niet pingen, dan is het het zelfde als iemand willen bellen maar niet zijn telefoon nummer weten en het telefoon boek niet kunnen vinden...
Lijkt mij
Edit : Lay-Out
ik kan namelijk wel die dns server pingen vanaf mijn hosts
Doet de windows 2000 client het niet of de windows 98 bak? Kan je een nsresolv proberen?Op vrijdag 29 maart 2002 20:53 schreef the_dgc het volgende:
[..]
ok ik zie dat ik het verkeerd had gelezen
ik kan namelijk wel die dns server pingen vanaf mijn hosts
nou op bedeide machines kan ik wel de internet pagina's pingen maar ik kan ze niet openen via interenet explorer. en de optie dns resolve pikt tie nietOp zaterdag 30 maart 2002 14:46 schreef Birk het volgende:
[..]
Doet de windows 2000 client het niet of de windows 98 bak? Kan je een nsresolv proberen?
Heb je in IE wel ingesteld dat je via een proxy zit?Op zaterdag 30 maart 2002 20:09 schreef the_dgc het volgende:
[..]
nou op bedeide machines kan ik wel de internet pagina's pingen maar ik kan ze niet openen via interenet explorer. en de optie dns resolve pikt tie niet
"Tools" >> "Internet Options" >> "Connections" >> "Lan Settings" En dan het finkje auto detect settings...
Misschien helpt dat...
If the world didn't suck, we would all fall off!!!
Ja precies dat dacht ik ook aangezien alles te pingen is e.d. dus netwerk matig lijkt mij alles in orde...Op dinsdag 02 april 2002 09:32 schreef MRic3 het volgende:
Ik denk de oplossing hierboiven wel eens zou kunnen werken, of zoiets...
Fijn dat ie nog fff reageert met de oplossing he...Op dinsdag 02 april 2002 09:35 schreef Birk het volgende:
[..]
Ja precies dat dacht ik ook aangezien alles te pingen is e.d. dus netwerk matig lijkt mij alles in orde...
Ik heb daar zo'n schijt hekel aan... maar tis nie anders hier op GoT.
If the world didn't suck, we would all fall off!!!
Ja ach inderdaad, zou fijn zijn maar ja, je doet er zo weinig aan heOp woensdag 03 april 2002 22:58 schreef MRic3 het volgende:
Fijn dat ie nog fff reageert met de oplossing he...
Ik heb daar zo'n schijt hekel aan... maar tis nie anders hier op GoT.
ok ik kan je vertellen dat ik daar ook aan had gedacht. als je namelijk alles had door gelezen dat die opmerking in het begin ook al eens is gemaakt.Op dinsdag 02 april 2002 09:27 schreef Birk het volgende:
[..]
Heb je in IE wel ingesteld dat je via een proxy zit?
"Tools" >> "Internet Options" >> "Connections" >> "Lan Settings" En dan het finkje auto detect settings...
Misschien helpt dat...
ook is het verder heel gezellig dat mensen vervolgens gaan reageren met: "ja die op lossing lijkt me ook goed" en het volgende bericht "ja dat vond ik ook" dit is onnodig
nou bedankt voor de tip hoor het heeft op het moment nog geen ruk aan..Op vrijdag 29 maart 2002 15:57 schreef Speedy het volgende:
Vergeet heel dat microsoft internet sharing.
ik het winproxy nu draaien maar ik heb nog steeds de zelfde problemen met het internet op de andere pc's dus als iemand me nog tips en/of oplossingen kan geven graag want ik ben zelf nu effe het spoor bijster
goed dan vraag ik het voor de laatste maal..Op woensdag 17 april 2002 14:53 schreef the_dgc het volgende:
dus echt niemand heeft er nog een oplossing???
heeft er niemand een oplossing??
Verwijderd
Neen niemand heeft dus een oplossing en 't is vrij lame om altijd maar dezelfde vraag te stellen om zo op de homepage te blijven...Op donderdag 09 mei 2002 17:13 schreef the_dgc het volgende:
[..]
goed dan vraag ik het voor de laatste maal..
heeft er niemand een oplossing??
Probeer trouwens je internet eens met die Windows 2000 bak te delen, gaat stukken beter...
Verwijderd
Draai die 468 als server en iedereen kan dag en nacht internetten.
Succes