Hub kapot? of verkeerd signaal uit kabelmodem?

Pagina: 1
Acties:

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 14:08

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Mijn internet verbinding is nu gedeeld met een server en een hub. Maar omdat ik graag ook boven wil internetten heb ik een 2e IP adres aangevraagt. Ik heb alles aangesloten zoals het hoort (echt ALLES perfect). En ik krijg maar geen verbinding.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atmoz/netwerk2.JPG

Zo zit het dus aangesloten. Alle kabels zijn rechte UTP kabels. Als ik de HUB weglaat en de kabel direct in 1 pc doe werkt internet wel. Ik heb voor de zekerheid nog een andere HUB gepakt om het te testen, en daarmee werkt het ook niet. Als ik dit netwerkje echter met DEZELFDE HUB's aanleg bij een vriend werkt het wel allemaal. Ook als ik 1 pc maar aansluit werkt het niet. Is het signaal wat uit de modem komt mischien niet goed? Want het lampje op de HUB brand ook niet als ik de kabel erin doe die van de modem komt. Ik zit al heel lang met dit probleem, en weet echt geen raad meer. Dit is dus echt een extreem geval, want bij anderen werkt het allemaal wel goed...

Iemand die dit krijgt opgelost is gewoon een genie, want @home, ik en mijn vriendengroep snappen er niets van. Ik meen het echt serieus als het dalijk werkt ben ik SUPER echt SUPER blij. Hoeft er tenminste nooit meer een server aan te staan.

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:01
routertje?

bij voorkeur de Vigor 2200E dat is tot nu toe de beste
wij zitten hier met 5 computers thuis (waarvan 2 van mij :+) en dat werkt allemaal goed. En als je ME of hoger hebt, is het instellen een peuleschil

• kwtemp874
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 21:36
prik de kabel van de kabelmodem eens in de uplink poort van je hub

• Gospelkees
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-09-2024
Euh...
Ik heb geen kabel of zo, maar moet je geen crosslink kabel gebruiken naar je kabelmodemp?

Verwijderd

ooit gehoord van crosscable

• kwtemp874
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 21:36
crosslink kan ook, uplink is hetzelfde principie.

• Gospelkees
(Uplink poort gebruiken en crosslinkkabel is feitelijk hetzelfde)

• Gospelkees
Klinkt duidelijk dus: Ga naar een goeiekoop computerwinkeltje en scoor een crosslinkkabeltje door tussen je hub en de kabelmodemp. Mag niet meer kosten dan 5 euro als ze je afzetten..

Veel plezier

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Echt mensen ik heb alles geprobeerd. Cros kabel en rechte kabel, 3COM HUB en AT&T HUB. Het werkt allemaal niet. Uplink ook (is meestal de eerste poort in de HUB) en schakeklaartje omgezet voor in/out. Ik begin dalijk spontaan te huilen. :'(

• Gospelkees
Ik zeg huilen helpt in maar weinig gevallen.

Probeer het probleem te beperken. Laat het eerst werken met maar 1 pc direct op je kabelmodemp. Als dat werkt, ga dan pas pielen met je hubje...

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:25
geeft de HUB wel aan dat alle kabels oke zijn? Dus dat de lampjes op de poorten ook branden?

Zoja, zet is de 2e pc UIT, en probeer alleen de 1e pc. Die zou dan moeten werken, omdat er dan nix anders op de HUB aangesloten is, en hij in princiepe helemaal transparant is :)

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 17:04

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Fijn probleem ja. Probeer maar eens gewoon de volgende dingen, weaarschijnlijk geen result maar toch, kan geen kwaad he?

Probeer alleen eerst eens PC1 in de hub en het kabelmodem in de hub. Doet het inet het dan? Heb je de snelheid van je nic teruggezet naar 10 Half duplex? Als je die 2 computers samen op de hub hangt, werkt de hub dat (oftewel kun je met pc1 pc2 pingen en vice versa?) Volgens mij moet er tussen het kabelmodem en de hub een straight kabel, maar ben ik niet zeker van. Geven de lampjes op de hub wat aan? collisions ofzo?

Zo maar even wat losse gedachten....

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Ik doe ook eerst via 1 pc. Die andere komt later wel. De HUB brand met een oranje lampje. Normaal is dat groen. Ik heb maar 1 cross-cable hier, toch maar effe een nieuwe halen om te testen dan. Van die 10 rechte kabels zou er toch 1 het moeten doen. Ben gister nog bij een vriend gaan testen met de HUB's. Deden het allebei nog. Ik vind dit echt vreemd. Normaal heb ik geen problemen bij netwerken aanleggen. Ik configureer ook routers enzo dus het zou me toch zelf moeten lukken. In ieder geval hartelijk dank voor de snelle en goeie reacties. Ik ga het morgen dan maar nog eens testen.

Verwijderd

Het zou wel moeten werken. Ik heb 3 @home ipnummers en heb de kabel vanaf de com21 in de uplink van de hub. Daar zitten 3 straight kabels in die naar 3 netwerkkaarten lopen (wel in 1 bak maar dat maakt niet uit).

Brandt het meest rechtse led op je com21 ook als je de kabel in de uplink van je hub hebt ? Dat zou n.l. wel moeten.
/edit post hierboven gemist. Ik zou het in de duplex settings van je nic zoeken...

• TrailBlazer
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

heb je een 10/100mb switching hub gebruikt beide keren. Ik weet uit ervaring dat 3com kaartjs dit over het algemeen niet leuk vinden. Ze eens voor de grap al je kaartjes op 10 mb half duplex en kijk dan nog eens

Verwijderd

Nog even gekeken op de server van me. Half-Duplex 10base-T zou het moeten zijn zoals hierboven al gezegd werd.

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Ja, daar hebben we weer zo'n extreem minder geval: Mijn enigste crosskabels is kapot, en ook niet eens helemaal. Er is 1 draadje helemaal doormidden, maar raakt elkaar wel in bepaalde ligging. Het lampje op de HUB brand dus wel, maar ookweer niet, en de verbinding doet het niet. Nu heb ik een andere kabel, en nu werkt het wel. terwijl diezelfde kabel wel werkte toen ik hem teste tussen de 2 HUB's... :?:(

In ieder geval met de nieuwe kabel werkt het wel, en kan ik dus weer verder met mijn netwerk. :+ Ik dank allen voor de reacties, en wat mij betreft kan deze dicht.

Verwijderd

?
In de kabelmodem zit standaard een crossed naar je pc? toch... bij mij wel.. waarvoor heb je alsnog die crossed gebruikt?

Verwijderd

Op zaterdag 06 april 2002 19:53 schreef PhantomLord het volgende:
?
In de kabelmodem zit standaard een crossed naar je pc? toch... bij mij wel.. waarvoor heb je alsnog die crossed gebruikt?
Woe, woe, woewoe, woe, woeha , woehahahahahahahahahhaah

Ik raad je aan om een switch te gebruiken:
simpele opstelling
code:
1
2
3
4
5
6
home network cabel connection
--------------------------------------
hub   = collision possibility 90%
switch     = collision possibility  0%
--------------------------------------
conclusion = switch is better by   90%

Vet of nie? *D

Verwijderd

Wie is je internet aanbieder, en woont die vriend waar het wel werkt in dezelfde regio?
Ik heb hier (Dronten) een Chello abbo, maar dat wat jij hierboven in kaart heb gezet zal hier nooit gaan werken. Dan heb je echt een router (in mijn geval) of een server nodig om je internetverbinding te delen. In sommige regio's schijnt het bovenstaande te werken, maar lang niet overal.

• Ignoramus
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-08 09:15
Op zaterdag 06 april 2002 19:53 schreef PhantomLord het volgende:
?
Omdat een hub ook standaard gecrossed is.
2x cross = recht
3x cross = 1x cross

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf Workstation Server

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-07 21:53
Een vriend van mij had dat ook. Hij had toen de namen van de computers de standaard @home naam gegeven. Zoiets als CP0000-A dus. Of ligt het denk je bij jou echt aan de hardware?
Suc6

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Verwijderd

als je een crossed kabel tussen je kabel modem en je hub zet moet het ook werken
bij straigt moet je um op de uplink die sommige cheap hubjes niet hebben :)
k heb wel een uplink maar k vin het zo lelijk als er 3 kabels op poort 1.2.3 zitten en dan nog eens 1 op de uplink
Pagina: 1