Schandalige service van Abit Nederland (AMOR B.V.)

Pagina: 1
Acties:

• FiRePaTH
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-07 01:36

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Topicstarter
Ik wil met deze post mijn klacht uiten over de rampzalige service van Abit Nederland. Vooraf wil ik nog wel even melden dat ik niets tegen Abit zelf heb, maar de belachelijke behandeling van Amor B.V. die Abit in Nederland vertegenwoordigt.

Wat is nu het geval:

Een tijd terug heb ik een Abit KG7 moederboard gekocht. Ik heb er nooit problemen mee gehad en het werkte allemaal als een zonnetje. Het was een van de aller eerste versies die hier in Nederland te koop waren en de BIOS was dus al enkele maanden oud. Daarom leek het mij wel een goed idee om deze te flashen met de laatste BIOS versie zodat alles weer een beetje up-to-date was. Ik heb al vaker een BIOS geflashed zonder enig probleem, dus dit leek een kwestie van even 10 minuutjes werk...

Hier begonnen echter de problemen, de flash liep vast bij het laatste blokje en zelfs na 10 minuten wachten reageerde de PC nergens meer op. Ik heb toen de PC maar gerestart in de hoop dat hij misschien nog iets deed (99% van de BIOS was wel goed geflashed...). Dit bleek echter niet het geval en ik zat dus met een dode PC te kijken.

Gelukkig heb ik hier thuis meedere pc's staan, zodat ik op internet op zoek kon voor een oplossing van dit probleem.

Via de Abit site kwam ik er achter dat de firma AMOR B.V. Abit in Nederland vertegenwoordigt. Ze bleken email en telefonische ondersteuning te hebben, maar omdat het al 23:00u in de avonds was, had bellen niet veel zin meer... Dus heb ik toen maar even een naar mijn mening duidelijk mailtje met probleem omschrijving gestuurd.

Na 1 week wachten, niks, 2 weken wachten, niks...

Toen heb ik dus maar gebeld naar AMOR... Na (erg) lang in de wachtrij te hebben gewacht kreeg ik iemand aan de lijn. Ik heb het probleem uitgelegd en ik zou een mailtje met bestel forumlier voor een nieuwe bios toegestuurd krijgen...

1 Week gewacht... niks

Weer gebeld, zelfde verhaal, weer zou ik gemailed worden...

1 Week gewacht... WEER niks

NOG een keer gebeld, deze keer met RMA ipv Technical Support, ik verteld dat ik al 4 weken aan het wachten was op enige reactie van AMOR op het probleem dat ik had gemailed, of de bestel formulieren die ik per email toegestuurd ZOU krijgen... Nou, DEZE keer zou er ECHT een bestel formulier verstuurd worden!

En ja hoor, echt waar: Ik kreeg een email!

Ik vul het bestel-formulier in en stuur het vervolgens weer terug naar AMOR. Dit is nu zo'n anderhalve week geleden en ik heb tot op de dag van vandaag (Het is nu vrijdag 29 maart) totaal niets vernomen van AMOR, zelfs geen bevestiging dat het bestelformulier is aangekomen bij hun...

Ik wilde vandaag nog een keer bellen naar AMOR voor opheldering van de gang van zaken, maar je raad het al: Ze zijn gesloten ivm goede vrijdag! ARGH!

Ik ben altijd zeer positief geweest over de moederborden van Abit, maar als er deze service wordt geleverd als er iets kapot is, is dit de laatste keer dat ik ooit een Abit bordje koop...

Ik blijf nu nog steeds wachten op antwoord, in de HOOP dat ik ooit nog een goed werkende Abit KG7 Bios in mijn bezit krijg...

Heeft iemand nog andere ideeen hoe ik anders aan een werkende BIOS kom? Ik heb maar 1 KG7 hier en ik ken ook zelf niemand persoonlijk die nog een KG7 in zijn bezit heeft, dus hot-swappen kan ik niet...

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:39

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Heel erg klote voor je...
wat betreft het BIOS: het is mij ooit gelukt om een mislukte Awardflash te recoveren op de volgende manier:
maak een zo simpel mogelijke bootflop (format a: /s) aan en plaats daarop de flashtool en het BIOS en maak een autoexec.bat aan met daarin als enige regel <flashprog> <biosfile> (dus bijv. AWDFLASH KG7_001.ROM). Disk erin en booten maar... succes...

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Verwijderd

Ik heb geen idee hoe je het probleem met je BIOS kunt oplossen, maar wel een advies voor je.

Als ik jou was zou ik het hele verhaal (in het engels) mailen naar Abit zelf (Taiwan dus).

Ik kan me namelijk niet voorstellen, dat Abit behoefte heeft aan een dergelijke behandeling van haar gebruikers.
Dit is niet de manier van werken van Abit zelf, maar van de dealer.
Ik weet zeker, dat als Abit dit weet, dat er maatregelen genomen zullen worden.

Succes verder met je BIOS.

• FiRePaTH

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Topicstarter
Jah dat heb ik ookal geprobeerd MrTinux, maar verder dan alleen de fan van de cpu-koeler laten draaien komt ie niet... ;(

edit:
Hmz goed idee Compeutje, daar had ik nog niet aan gedacht! Tnx m8!

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:36
>> [forum=7].

Verwijderd

Op die Abit KG7 borden zitten vaak dubieuze PMC 29F002 flash eproms, zoals Abit wel meer goedkope onderdelen (condensatoren) op haar moederborden toepast. Ik heb een EEPROM programmer en heb hier wel eens zo'n bios chip gehad van een KG7 die ik na 6 of 7 (!) pogingen eindelijk geprogrammeerd had. Eventueel wil ik jouw bios chip wel proberen te flashen.

• FiRePaTH

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Topicstarter
Ik bel a.s. maandag of dinsdag eerst nog ff Amor op, maar als daar niets uit komt stuur ik wel een mailtje naar je Malbje (iig bedankt voor het aanbod! :) ).

Want hier zitten met een dood moederbord van rond de 200 Euro is ook maar niks ;(

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:37
Op vrijdag 29 maart 2002 14:56 schreef Malbje het volgende:
Op die Abit KG7 borden zitten vaak dubieuze PMC 29F002 flash eproms, zoals Abit wel meer goedkope onderdelen (condensatoren) op haar moederborden toepast. Ik heb een EEPROM programmer en heb hier wel eens zo'n bios chip gehad van een KG7 die ik na 6 of 7 (!) pogingen eindelijk geprogrammeerd had. Eventueel wil ik jouw bios chip wel proberen te flashen.
Jij lijkt er verstand van te hebben :D
Is het niet een slecht idee om een betere kwaliteit compatible eeprommetje te nemen die te flashen zodat FiRePaTH met de volgende biosflash niet weer met dit probleem zit ?

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• FiRePaTH

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Topicstarter
Ik heb even op het EPROM chipje gekeken en dit staat er op:

Voorkant (onder PhoenixBios stickertje) :
PMC Flash
B3L61
0117
Pm29F002T-12PC

Achterkant:
FSD020A
0117
B3L61
GREATEK Taiwan

Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar toch ;)

Verwijderd

De PMC29F002T is compatible met een Atmel 49F002T of evt een Atmel 49F002NT. Bij de laatste komt het wel eens voor dat het bootblock gelocked is en als dat zo is kan (het bootblock) niet meer geprogrammeerd worden.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Mijn ervaring met Abit nl is wat anders, op mail wordt idd slecht gereageerd, maar een telefoontje naar tech. sup. leverde binnen 5 minuten een mailtje met RMA formulier op. Helaas sturen ze de chip pas op als de betaling binnen is, en daar het in mijn geval om een overmaking van giro naar bank ging duurde dit een paar dagen. Toen ik belde wat de status was werd er gekeken en bleek het geld net binnen te zijn, en de volgende dag lag mn bios in de bus.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 14:01

OgWok

U.N.C.L.E.

Als de PMC29F002T compatible is met een Atmel 49F002T kan je ook iemand in je omgeving zoeken met een Asus A7V of nieuwer. Dan kan je via hotswap de eeprom flashen.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
Ik heb in de tijd dat ik op de TD werkte hier in Groningen wel meer dan eens een BIOS laten flashen bij een elektronica winkel (Okaphone).
Kost ongeveer 35 gulden.

Is mischien een ideetje.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• FiRePaTH

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Topicstarter
Heeft die zaak ook een verstiging in de buurt van Helmond? Vanuit hier rijd je niet zomaar ff naar Groningen! :Y)

Verwijderd

Hey td er kun je me misschien het adres mailen van die winkel ? Want ik zit hier ook met `n verotte bios. En ik woon wel in groningen :).

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 14:05

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Ik heb zelf ook een beetje vage ervaring met Amor. Ten eerste duurde de reparatie van mijn KT7A een beetje lang, maar dat kon ik me voorstellen aangezien ik een erg vaag probleem had.
Maar nu komt het volgende. Nadat ik mijn mobo terug had, bleek dit een V1.2 te zijn, terwijl v1.3 de nieuwste was. Ik kreeg dus argwaan. Toen ik hem ingebouwd had, en alles wilde aansluiten, bleek de PS2stekkers van mijn keyboard niet te passen. Dus ik kijk ff in de PS2port: bleek dat er zo'n plastic palletje van de PS2-stekker in de port vastzat. Dit duidt dus op een tweede hands mainbord.
Ik ben blij dat ik een nieuw mobo heb gekregen, omdat het probleem raar was("opeens deed hij nix meer"), maar op deze manier vind ik het een beetje vaag. Ik wil dus ook wel 's weten wat ze daar uitspoken.

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

Verwijderd

Ik zou ff kijken naar deze site : PaulŽs unofficial ABIT kr7/kg7 site

Daar hebben ze het over een bios-saver een heel gaaf dingetje waar 2 flashroms op zitten en je dmv een schakelaar de ene (origineel) of de andere (test bios) kunt programmeren. Meen zelfs dat er een lock opzit.

Mij is het gelukkig nooit overkomen, dat een bios update mislukte, sterkte Firepath. :Y)

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Op vrijdag 29 maart 2002 21:21 schreef AlKoholiK het volgende:
vastzat. Dit duidt dus op een tweede hands mainbord.
Ik ben blij dat ik een nieuw mobo heb gekregen, omdat het probleem raar was("opeens deed hij nix meer"), maar op deze manier vind ik het een beetje vaag. Ik wil dus ook wel 's weten wat ze daar uitspoken.
Feit dat je een "gebruikt" mobo hebt gekregen is niet raar, veel fabrikanten sturen je na ontvangst van een defect exemplaar een repareerde terug. Dit gaat sneller dat jou onderdeel repareren en dan terug sturen. Jouw defecte part wordt daarnaindien mogelijk gefixed en gebruikt voor een ander garantieclaim.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

'k heb ook eens problemen met de BIOS van een ABIT plank gehad en ik kwam ook bij AMOR terecht. De RMA procedure was behoorlijk omslachtig. O.a. formulier terug faxen met handtekening enz. 'k ben toen maar naar de Okaphone gegaan hier in de stad. 'k wil niet zeggen dat ik er op kon wachten. 't scheelde echter niet veel!

Je moet gewoon bij een goede electronica zaak bij jou in de buurt terecht kunnen volgens mij. Ze "herprogrammeren" je BIOS.

Er is trouwens vaker over dit onderwerp gediscussieerd...

Okaphone rulez in Groningen!

Edit: voor APPELMOES www.okaphone.nl In de Oude Ebbingstraat....

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:25

TdV

Ik heb toch hele andere ervaringen met de service. Ik had mn BH6 v1.01 geflasht met een v1.1 bios (dom natuurlijk). Toen ik een mailtje stuurde met het probleem kreeg ik een week later het antwoord dat ik mn bios op kon sturen en dat ze een nieuwe zouden sturen. Ik had echter al telefonisch contact opgenomen en die persoon heeft meteen kosteloos een nieuwe chip gestuurd... Dat noem ik nog ns service! Jammer om te horen dit niet voor iedereen zo verloopt.
Pagina: 1