[PM] SSH e.d

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-03 07:50
Ik heb een probleem (Ik heb de GoT Search, alle FAQ's, en alle HOWTO's al doorgelezen).

Ik heb een netwerk, zit ero ngeveer zo uit
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
MODEM ----
        |
        |
      Server (WinXP 192.169.0.1)
         |
        HUB---------------
         |          |
   WinXP(____|_____ Win98     |
                    |
                     Linux (Red Hat)

Alles is dus verbonden aan die Server.. Nu heb ik dus mijn Linux computer een SSH Server laten draaien, alles werkt nu. Maar ik wil dat mensen buiten 't netwerk ook kunnen inloggen via SSH(2). Daarvoor moet ik poort forwarding/Mapping inschakelen heb ik nu begrepen, maar 't werkt niet echt!

ik heb in WinRoute Pro Port Mapping aangezet op poort 22, forwarding naar PC 192.168.0.5 (Linux Computer).

Heeft iemand 't zelfde gedaan alsi k nu wil? of er ervaring mee? Alsjebleift, help! :-)

Btw, een (betrouwbare) vriend van me kijkt of 't lukt of niet :-)

Verwijderd

het lijkt mij dat dit het probleem is dat er een firewall draait. Zowel pingen/portscannen/inloggen geeft een dode verbinding aan!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op vrijdag 29 maart 2002 14:13 schreef Shock3r het volgende:
Ik heb een probleem (Ik heb de GoT Search, alle FAQ's, en alle HOWTO's al doorgelezen).

Ik heb een netwerk, zit ero ngeveer zo uit
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
MODEM ----
        |
        |
      Server (WinXP 192.169.0.1)
         |
        HUB---------------
         |          |
   WinXP(____|_____ Win98     |
                    |
                     Linux (Red Hat)

Alles is dus verbonden aan die Server.. Nu heb ik dus mijn Linux computer een SSH Server laten draaien, alles werkt nu. Maar ik wil dat mensen buiten 't netwerk ook kunnen inloggen via SSH(2). Daarvoor moet ik poort forwarding/Mapping inschakelen heb ik nu begrepen, maar 't werkt niet echt!

ik heb in WinRoute Pro Port Mapping aangezet op poort 22, forwarding naar PC 192.168.0.5 (Linux Computer).

Heeft iemand 't zelfde gedaan alsi k nu wil? of er ervaring mee? Alsjebleift, help! :-)

Btw, een (betrouwbare) vriend van me kijkt of 't lukt of niet :-)
welke poort forward je? van je interne IP (192.169.0.1 :? vast een typo?) of van je externe IP?

• Gospelkees
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-09-2024
Als je poortforwarding goed werkt, is het inderdaad waarschijnlijk de firewall die de muur uithangt.

Ik zeg voeg eens een regeltje toe met poort 22 naar je linux-pc.

Ik vind het trouwens een beetje vreemd dat je niet 'n linux-pc als firewall gebruikt... Volgens mij handiger...

Verwijderd

Op vrijdag 29 maart 2002 14:44 schreef Gospelkees het volgende:
Ik vind het trouwens een beetje vreemd dat je niet 'n linux-pc als firewall gebruikt... Volgens mij handiger...
tis een newbie, hij heeft die bak net neergezet en heeft er nog niet genoeg verstand van.

• Switch
Op vrijdag 29 maart 2002 14:23 schreef erkens het volgende:

welke poort forward je? van je interne IP (192.169.0.1 :? vast een typo?) of van je externe IP?
Die Linux Bak is 192.168.0.5, daarnaartoe forward ik 'm.. Dat is toch goed?

mijn workstation is 192.168.0.2, die win98 bak is 192.168.0.3, en die server is 192.168.0.1, geen idee waar 192.168.0.3 is, maakt eigenlijk niet uit. Want dat netwerk is oké :P

En ik heb ook nog een Chello IP, maar dat strooi ik niet ozmaar rond op T.net, hoewel T.net behoorlijk vertrouwbaar is zitten er altijd een paar halfgebakken aapjes op die je dan weer willen hacken met Sub7 :PPP

Verwijderd

Op vrijdag 29 maart 2002 14:52 schreef Shock3r het volgende:

[..]

mijn workstation is 192.168.0.2, die win98 bak is 192.168.0.3, en die server is 192.168.0.1, geen idee waar 192.168.0.3 is, maakt eigenlijk niet uit. Want dat netwerk is oké :P
je moet portforwarden vanaf je externe ip naar een intern ip.

Dus bv. 62.194.0.0:22 > 192.168.0.5:22

• Switch
Ok, ik zal 't proberen

• Switch
't werkt nog steeds niet! Iemand anders misschien ideeen?

Btw, ik heb 't zo gedaan

Win route (Pro) > Settings > Advacned > Port Mapping

Ik kon oo knog kiezen tussen NAT, maar da's vast neit goed he? :P

• Switch
Ok, alles is nu goed.. Behalve één ding

Windows XP blijft port 22 sluiten.. Ik wil 't opem hebben. opf eigenlijk OpenSSH, maar dat lukt niet tenzij WinXP 'em open gooit ;P

• Switch
Oké, ik heb er wat meer over gevonden/uitgevonden.

Ik moet alle info die naar port 22 gaat (Via Extern adres) forwarden naar 192.168.0.5 (Lokaal), maar 't lukt niet echt.

Ik heb een aantal programaatjes geprobeerd:

Winroute Pro:
hij opent de port niet, ofzo. in iedergeval kan je er niet op inloggen.

Sygate:
Toen ik dit programaatje instaleerd flipte m'n hele windows na een boot. Ik moest in Veilige modus 't proggie un-Installen. Hij doet 't nog steeds niet optimaal. Jamemr genoeg...

Port Mapper: AnalogX:
Ook dit werkte niet, hij is heel vaag. En d'r zit geen serieuse HELP bij..

Heeft iemand ervaring met Port Mappers, zit er misschien eentje standaard in Windows XP (Home Edition)? zo ja, hoe start en configureer ik die dan?

Als iemand me kan helpen zal ik 'm heel dankbaar zijn :-)

• ycode
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 23:23
Ik heb ook achter een windows pc een linux doos gehad. Poort 22 forwarden is genoeg om SSH mee te kunnen draaien. Met winroute moet het simpel zijn.

Je maakt een port map aan, en vul dit in winroute in:

Protocol: TCP
Listen IP: <Unspecified>
Listen port: Single port 22
Destination IP: 192.168.0.5
Destination port: 22

Dit moet genoeg zijn !

• Switch
Ik heb dit gedaan, maar't werkde niet

Ik heb alle firewalls uitgezet zodat m'n IP echt ping-able werd, en toen kon Freebie nog niet inloggen op m'n SSH. Meot ik 't opgeven? bEn al 2 dagen bezig.

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dat je bak te pingen is (ICMP verkeer), wil niet zeggen dat je poorten openstaan... TCP packets voor je SSH kunnen dan gewoon tegengehouden worden :)

je kan hier i.i.g. je poorten laten scannen: http://scan.sygatetech.com 22 mag niet stealth zijn, dan geeft ie geen reactie.

Je weet dat Windows XP een ingebouwde firewall heeft, toch? Die moet je sowieso even uitgooien... die verprutste hier ook allemaal netwerkverkeer...

Zo kom ik er met mijn Engelse versie (XP Pro):

Start - Settings - Network Connections

en dan je LAN connectie naar buiten nemen met externe IP, rechts klikken... Properties...

Dan tabblad Advanced en Internet Connection Firewall uitgooien *D ik heb een hekel aan die firewall :(

• Switch
Als ik die uitgooi deelt XP meteen geen internet meer ofzo, erg raar.. Of 't lag aan dat sygate totaal flipte :P

Edit:
Anders probeer ik 't straks (in de middag) nog wel een keer. Dan moet 't toch wel lukken..

Ik ga nu effe updaten naar Red Hat 7.3 Beta :-)

• Switch
Hallo :-) Ben ik weer..

Ik boek nog steeds geen vooruitgang, heeft echt niemand anders dit probleem?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op vrijdag 29 maart 2002 14:52 schreef Shock3r het volgende:

[..]

Waar vandaan forward je hem vanaf 192.168.0.1:22 naar 192.168.0.5:22? of van chelloip:22 naar 192.168.0.5:22?
192.168.0.3 is toch je w98 :?
En ik heb ook nog een Chello IP, maar dat strooi ik niet ozmaar rond op T.net, hoewel T.net behoorlijk vertrouwbaar is zitten er altijd een paar halfgebakken aapjes op die je dan weer willen hacken met Sub7 :PPP
hacken?? moet je natuurlijk wel client software hebben draaien voor Sub7 |:( maar wie doet dat nu?
Zelf zou ik die linux bak de boel laten routeren en firewallen, maar ja windows is ook heel erg betrouwbaar (mits je wel alle update installeerd) o, winXP, tsja...
Pagina: 1