Verwijderd

Topicstarter
Mijn Nikon Coolpix 775 is gejat. Ga nu nieuwe camera kopen. Twijfel tussen Canon IXUS en toch weer Coolpix 775.

Irritant van de Coolpix vond ik dat het lang duurt voordat de foto echt wordt gemaakt :Z

Weet iemand of je met Canon sneller foto kan maken?

• Parlor_Inventor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01-2023

Parlor_Inventor

I doubt, therefore I might be

Het ligt ook voor een deel aan jezelf hoelang je cam er over doet om een foto te maken. Je kunt het beste de witbalans op een preset instellen (als de situatie dat toelaat natuurlijk), en vantevoren de ontspanner al half indrukken zodat hij al scherp staat en de belichting ook al goed staat. Dan duurt het maken van een foto (volledig indrukken van ontspanner -> maken van eigenlijke foto) nog maar een tiende van een seconde. Anders moet hij op het moment dat je de ontspanner indrukt de witbalans bepalen en instellen, scherpstellen, de belichting bepalen en instellen EN de foto maken, en dat kost gewoon tijd....

Volgens mij heeft elke digicam daar last van....

...And the world goes on racing, like the world always will...

Verwijderd

er zit wel wat verschil in de snelheid waarmee de foto ook echt gemaakt wordt...

volgens mij maakt mijn A20 sneller een foto dan m'n C2100UZ

maar heb je er echt last van dat het even duurt voor een foto gemaakt wordt? anders zou ik kijken naar gebruiksgemak en aantal mogelijkheden die de camera heeft

volgens mij is zo'n ixus wel erg klein als je een coolpix gewend bent