Toon posts:

[CASE] Chieftec deurtje ok?

Pagina: 1
Acties:
  • 94 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil zo, Chieftec midi tower kast gaan kopen met deurtje. Is dat wat dat deurtje of zijn dat van die kleine akelige breekbare pinnetjes die dus gemakkelijk afbreken.

Dan nog iets: passen de standaard wit/grijze drives (qua kleur)wel in die zilver metalic kast.
Misschien iemand een fotootje?

Bedankt alvast.

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Ik heb de blauwe versie en dat deurtje zit met redelijk dikke pennetjes vast en kan dus niet snel breken. Verder zal de kleur van de CDRom drive enzo wel vloeken met de zilveren kleur, maar daarom heb je dat deurtje ook :).

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn dus plastic pennetjes.

Ik ben toch erg benieuwd naar dat vloeken van die kleuren. Wil het deurtje toch heeeel af en toe eens open doen *D
Als het vloekt ga ik voor de witte.

Ben toch benieuwd naar foto's met open deurtje.

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:51

Felyrion

goodgoan!

ik heb de zwarte midi versie, dat deurtje ruled best wel, breekt echt niet af ofzo (tenzij je er tegenaan gaat schoppen ofzo >:) ) en dat vloeken valt bij mij nog aardig mee. :)

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Verwijderd

Een beetje Tweaker zal natuurlijk een afgebroken deurpinnetje repareren door:

Een klein gaatje te boren, en een stalen pennetje (afgeslepen spijker) te monteren...

Zo was het in ieder geval bij die oude 486 kasten die bij de TUD vandaan kwamen...

• Hydrax
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-07 16:31

Hydrax

*huh?*

Ik heb een Alienware DX-01-WD Entry level Server, die is geloof ik gebasseerd op die CHieftech midi, alleen met leuk kleurtje en fan aan de zijkant.
Dat deurtje is best wel stevig, je moet er natuurlijk niet tegen aan gaan schoppen, maar ik ben er best tevreden over.

Voor plaatjes zie hier hier

edit:
plaatjes linken naar tripod lijkt niet echt te werken

Every program has two purposes -- one for which it was written and another for which it wasn't. specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag op de chieftec site dat je de drives door middel van rails in de kast schuift. Is dat wel een beetje stabiel en zitten ze wel recht?

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 13:52
niks dan positief over deze kasten...zelfs een zeurpiet als ik kan niks bedenken wat anders had gemoeten...:)

Ja die ene fan in t sidepanel maar die zit er bij nieuwere modellen al in :( :)

Deurtje is vrij stevig, mn vriendin loopt of schopt of struikelt er elke 3 a 4 dagen best wel hard over/aan :)

• Hydrax

Hydrax

*huh?*

ja, die zitten stabiel en recht. Heerlijk systeem.

Every program has two purposes -- one for which it was written and another for which it wasn't. specs

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 29 maart 2002 13:44 schreef Hydrax het volgende:
Ik heb een Alienware DX-01-WD Entry level Server, die is geloof ik gebasseerd op die CHieftech midi, alleen met leuk kleurtje en fan aan de zijkant.
Dat deurtje is best wel stevig, je moet er natuurlijk niet tegen aan gaan schoppen, maar ik ben er best tevreden over.

Voor plaatjes zie hier hier

edit:
plaatjes linken naar tripod lijkt niet echt te werken
Bedankt voor de plaatjes. Het is een schitterende kast. Ik ga hem zeker kopen.

Heeft nog iemand foto's waar de drives al ingebouwd zijn?

• Hydrax

Hydrax

*huh?*

Op vrijdag 29 maart 2002 13:48 schreef linus-1 het volgende:

[..]

Bedankt voor de plaatjes. Het is een schitterende kast. Ik ga hem zeker kopen.

Heeft nog iemand foto's waar de drives al ingebouwd zijn?
Voordat je afgaat op de kleur, die van mij is wel gespoten hoor.

Verwijderd

Topicstarter
dit is toch jouw kleur, of niet?

http://www.chieftec.com/images/Da-01sd.jpg

• Sjo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-08 12:26

Sjo

Ik heb een zilvere chieftec kast. Ben zeker tevreden. De drives zijn niet storend. Ik heb geen fototje nu. Maar ik zou hem gewoon kopen! Hij is echt mooi!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05:18
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/terpelle/pics/drives.jpg

Voor nog een zooi plaatjes www.25mb.nl/speedy/pics/kast

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Topicstarter
Hoest met het met geluid van de voeding? Tegenwoordig heb je een gehoorbeschermer nodig met al die ventilatoren en snelle harddisks.

• Speedy
5 enermax 80mm @ 3000rpm, een 60mm YS-Tech @ 5000rpm en nog wat klein grut zorgen wel voor wat geruis ja. Maar de Enermax voeding die ik heb is wel stil :)
Geluid ligt niet aan de kast natuurlijk (ja beetje meetrillen), maar vooral aan wat voor fans en andere spullen je erin stopt. Heb hier ook nog wat Delta fans liggen en dan is het net een boeing.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 29 maart 2002 13:57 schreef TAG_Speedy het volgende:
[afbeelding]

Voor nog een zooi plaatjes www.25mb.nl/speedy/pics/kast
Schitterend, is dit de aluminium kast of de zilvermetallic gespoten kast.

Bedankt voor de plaatjes.

• Speedy
Op vrijdag 29 maart 2002 14:01 schreef linus-1 het volgende:

[..]

Schitterend, is dit de aluminium kast of de zilvermetallic gespoten kast.

Bedankt voor de plaatjes.
Blijf refreshen ;)

Is de zilvermetalic gespoten kast, de alu was er toen ik em kocht nog niet :( Maar het front van de alu is het zelfde, ook zo'n stuk kunstof wat is overgespoten.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie op één van je plaatjes dat er een Enermax voeding inzit. Is dit origineel, of heb je deze er apart bijgekocht?

• Hydrax

Hydrax

*huh?*

Toen ik die van mij bij de tweakshop kocht was die Enermax optioneel. Er kwam bij mij een andere bij, naam ben ik ff vergeten :)

Verwijderd

Zeer mooie kast, ik doe hem toch wegens een aanschaf van een Watergekoelde kast van antec.

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:12

Keida

wysiwyg

[off topic]

Mooie TV ;) Afbeeldingslocatie: http://www.25mb.nl/speedy/pics/kast/kast001.jpg

[/off topic]

blijft een mooie kast, die chieftec

IJsdikte op de Elfstedentocht Check of zwemshort mag op camping in Frankrijk

• kutkip
  • Laatst online: 25-03 23:04
Ik heb hem ook ja :9~ Hij is echt super en dat deurtje is best wel stevig hoor :D :o

Verwijderd

Ik heb ook die gene op de foto Ik heb aleen een heel domme fout gemaakt :(. Toen ik de oude casebadge er uit wipte heb ik een klein krasje onderaan het vierkantje (waar de casebadge in moet) gemaakt. Nu heb ik daar een klein wit lijntje :(. Iemand idee hoe ik dit weg kan werken? Lijkt me stug dat ik hetzelfde verf kan vinden en er over kan schilderen.

Verwijderd

Topicstarter
zoek eens op "casebadge" of zo in google. Vind je misschien iets wat je bevalt en is gemakkelijker/mooier dan verven of spuiten.

• Speedy
Op vrijdag 29 maart 2002 14:08 schreef linus-1 het volgende:
Ik zie op één van je plaatjes dat er een Enermax voeding inzit. Is dit origineel, of heb je deze er apart bijgekocht?
Was apart, standaard komt de kast met 1 goedkope fan, zonder voeding. Heb de mijne uitgebreid met een Enermax PSU en 5 casefans.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Ik heb er al een nieuwe tweakers casebadge op zitten, maar precies er onder (kan geen casebadge over heen :(). Tenzij ik er nog een onderplak, maar ik weet niet of dat wel zo staat.

• GoeGie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:15
Laat ik nu thuis een mooie :P zilverkleurige Alienware Big tower hebben staan. En inderdaad dat deurtje is stevig genoeg, en ook makkelijk te verwijderen als ik weer eens in de kast lig te rommelen >:)

Ik heb niets als lof voor deze kast...

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:19
echt iedereen heeft deze kast zowat man... alleen daarom zou ik em al niet kopen.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor niemand over de "gewone" witte kast. Is dit te saaie voor de gemiddelde tweaker?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 29 maart 2002 15:15 schreef P5ycho het volgende:
echt iedereen heeft deze kast zowat man... alleen daarom zou ik em al niet kopen.
Dus jij bent een pionier die veel geld uitgeeft voor nieuwe dingen die nog niemand heeft en dan risico loopt dat het niks is. Heb je nog wat tips zodat ik m'n geld niet weg hoef te gooien?

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:19
Op vrijdag 29 maart 2002 15:18 schreef linus-1 het volgende:

[..]

Dus jij bent een pionier die veel geld uitgeeft voor nieuwe dingen die nog niemand heeft en dan risico loopt dat het niks is. Heb je nog wat tips zodat ik m'n geld niet weg hoef te gooien?
Ik probeer alleen niet teveel met de massa mee te gaan. Je koopt iets natuurlijk ook een beetje omdat het exclusiever is ofzo. Als je op een lan komt en 75% heeft een chieftec kast dan voel je je ook niet echt vrolijk.

Over een maandje dan is m'n Addtronics 7896a wel af wat betreft spuitwerk, praten we dan verder ok?

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:40
Iig beter dan Aopen, dat vind ik pas wannabee kasten..

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:40
Op vrijdag 29 maart 2002 15:15 schreef linus-1 het volgende:
Ik hoor niemand over de "gewone" witte kast. Is dit te saaie voor de gemiddelde tweaker?
Ja, zwart/grijs roelt meer :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/s.stevens/div/Pc%20Pics/VoorkantPC.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 29 maart 2002 15:44 schreef SandeR het volgende:

[..]

[afbeelding]
BwAH !!! *D

• Hydrax

Hydrax

*huh?*

Op vrijdag 29 maart 2002 15:15 schreef linus-1 het volgende:
Absoluut niet te saai, een vriend van mij heeft zo'n witte. Heel erg mooi ding.
Ik heb voor de zilveren gekozen omdat ik dat nou juist mooi vond, van die witte/beige heb ik er al 1 (geen chieftech).

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 12:09
Ik heb vorig weekend een Chieftec tower DX-01SLD gekocht en heb alles netjes
over gebouwd met een gemak zoals ik dat voorheen nog nooit heb gedaan :)
In de doos zat er natuurlijk de kast zelf en in de kast zat er reeds een stille Chieftec-voeding van 340Wat ingebouwd, voedingsnoer en een heleboel schroefjes maar spijtig genoeg géén handleiding een géén sticker om vooraan dat lege vierkantje op mn frontje mee op te vullen :( verder wel een prachtige kast :)
Iemand creatiefe tips om dat leeg vierkantje op te vullen ?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 29 maart 2002 15:39 schreef P5ycho het volgende:

[..]

Ik probeer alleen niet teveel met de massa mee te gaan. Je koopt iets natuurlijk ook een beetje omdat het exclusiever is ofzo. Als je op een lan komt en 75% heeft een chieftec kast dan voel je je ook niet echt vrolijk.

Over een maandje dan is m'n Addtronics 7896a wel af wat betreft spuitwerk, praten we dan verder ok?
`

Die gasten die met een Chieftec op lans komen vallen toch op den duur af vanwege hernia klachten :Y)

Zijn ze echt zo zwaar de Chieftecs?

• Ibidem
  • Laatst online: 30-04 16:28
Op vrijdag 29 maart 2002 14:41 schreef [Elite]Hippie het volgende:
Ik heb ook die gene op de foto Ik heb aleen een heel domme fout gemaakt :(. Toen ik de oude casebadge er uit wipte heb ik een klein krasje onderaan het vierkantje (waar de casebadge in moet) gemaakt. Nu heb ik daar een klein wit lijntje :(. Iemand idee hoe ik dit weg kan werken? Lijkt me stug dat ik hetzelfde verf kan vinden en er over kan schilderen.
toevallig ook gekocht bij de tweakshop? Daat zetten ze zo'n lelijke tweakshop badge standaard op :( Ik wil gewoon een tweakers badge erin hebben :P

..::System Specs::..

Verwijderd

geldt dit ook voor CPU's :?

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 12:09
Maak jij dan ook zelf je auto, fiets, kleding, meubels, enz.. omdat anders iedereen het al heeft.
Je zou maar eens een }:O kuddebeest }:O kunnen zijn :)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

[..]

[afbeelding]
hmm erg netjes gedaan zo !

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 23:13

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

www.geocities.com/casemodding2002

hier staad die case

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Verwijderd

[..]