Toon posts:

Collision Detection Software? Collisions op @H Hub

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bestaat er zoiets als Collision Detection Software? Waarmee ik dus onder windows kan zien of er sprake is van een collision op mijn netwerk?
Ik heb namelijk de volgende config hiero:

@Home Cable modem
|
SiteCom 5port 10mb hub
|--> @Home PC 1
|--> @Home PC 2

De hub geeft constant collisions als ik een grote file download. Ik heb alles al geprobeerd en getjecked. Half-duplex, andere kabels, met maar 1 pc eraan, andere hub, andere netwerkkaarten, enz, enz. Behalve een ander modem. Aangezien ik het in de gauwigheid met niemand kan ruilen wilde ik 1 PC rechtsstreeks op het modem hangen, maar dan zit ik met één probleem. Ik heb geen collision led. Daarvoor wilde ik dus die software gebruiken. Bestaat zoiets???

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Met de diag-tool van 3com kan je gewoon de collision counter zien tellen....
Zal van de fabrikant van de drivers afhangen.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Een hub is altijd half duplex dus zet je kaarten ook op half duplex.
Collisions zijn eigen aan ethernet en met een hub is dat heel normaal dat je collisions hebt.
Als je download met je ook om de zoveel packets een ACK weersturen en die kan telkens collision geven.

Waarom wil je expliciet een collision led :?

Overigens is het je netwerkkaart die collisions detecteert, niet de software.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 29 maart 2002 19:08 schreef Predator het volgende:
Een hub is altijd half duplex dus zet je kaarten ook op half duplex.
Collisions zijn eigen aan ethernet en met een hub is dat heel normaal dat je collisions hebt.
Als je download met je ook om de zoveel packets een ACK weersturen en die kan telkens collision geven.

Waarom wil je expliciet een collision led :?

Overigens is het je netwerkkaart die collisions detecteert, niet de software.
LEEEEZZZUUUHHHHHHH :)

Ik ben echt geen amateur op netwerkgebied ofzow hoor |:(
Ik wil alleen collision software om te kijken of mijn modem soms niet fatsoendelijk werkt en dus die collisions veroorzaakt. Mijn collision lampje op mijn hub brand zowat constant en dus wilde ik 1 pc rechttsteeks oppe modem hangen en dan kijke of ie dan collisions geeft, maar dan heb ik geen collisionled. Snappie :?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op zaterdag 30 maart 2002 11:30 schreef XXX_AlCapone het volgende:

[..]

LEEEEZZZUUUHHHHHHH :)

Ik ben echt geen amateur op netwerkgebied ofzow hoor |:(
Ik wil alleen collision software om te kijken of mijn modem soms niet fatsoendelijk werkt en dus die collisions veroorzaakt. Mijn collision lampje op mijn hub brand zowat constant en dus wilde ik 1 pc rechttsteeks oppe modem hangen en dan kijke of ie dan collisions geeft, maar dan heb ik geen collisionled. Snappie :?
Je zal in dat geval ook collision hebben.

Een collision heeft niets met het fatsoenlijk werken van jouw modem te maken. Zelfs al zou de wachttijd na collision config van jouw modem verkeerd zijn maakt het nog niets uit.

Verneukte packets zouden eventueel wel kunnen maar dat zou me verwonderen.
Met
code:
1
netstat -e

kan je ethernet statistieken zien.
Misschien ben je daar wat mee.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
een netwerksniffer kan je daar uitsluitsel over geven.

sniffer pro, of het ding wat standaard in windows 2000 zit voldoen prima (sniffer pro is overigens niet gratis...)

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1