Toon posts:

crystal veranderen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zit over het volgende te denken: als ik dus naar een lan ga met mijn draadloze muis en toetsenbord dan zit je dus elke keer met hetzelfde probleem dat iemand anders dezelfde muis en toetsenbord heeft. nou zat ik te denken: is het mogelijk om de crystallen (freq) te veranderen? heeft iemand dit al geprobeerd? dan hoef ik me tenminste niet meer zorgen te maken dat mijn spul niet werkt.

Verwijderd

Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Ik heb deze jongen:
Afbeeldingslocatie: http://www.lcm-network.de/hardware/tests/andere/optmaus/maus_typhoon_op.jpg

En dan wil er wel eens iets mis gaan tijdens het gamen. Dat zuigt! :(

• Mephix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
geen cordless gebruiken :P mijn ervaring is dat met name de muis anders reageert als de batt. leeg raakt. Daarom niet echt geschikt voor gamen imo omdat je dan constant je sensitivity aan het aanpassen bent en zo dus nooit een goede coördinatie krijgt. En toetsenbord cordless vind ik ook beetje overbodig, net of je met dat ding aan de wandel gaat :9

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Eeehm, ik weet niet wat jullie allemaal moeilijk doenn, want de signalen die een draadloze muis/tbord uitzend zijn altijd gecodeerd en storen elkaar niet :)

TENZIJ je een brakke muis gebruikt van merk x die dus met infra rood werkt

Verwijderd

als ik hier 2 logitech draadloze muizen naast elkaar zet dan schokken ze toch wel een beetje hoor... :(

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 29 maart 2002 13:14 schreef LeonM het volgende:
Eeehm, ik weet niet wat jullie allemaal moeilijk doenn, want de signalen die een draadloze muis/tbord uitzend zijn altijd gecodeerd en storen elkaar niet :)

dit klopt dus niet want als je dus 2 dezelfde muizen hebt, van hetzelfde merk wat dus vaak voorkomt op een LAN dan storen die echt wel op elkaar omdat ze dezelfde codering gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 29 maart 2002 12:47 schreef _LOSS_ het volgende:
Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Ik heb deze jongen:
[afbeelding]

En dan wil er wel eens iets mis gaan tijdens het gamen. Dat zuigt! :(
ik heb hier ze trust versie van. precies hetzelfde alleen met trust erop. zijn fijne dingen vooral die laad functie

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik maar eens naar de electroboer ga en het gewoon maar eens ga proberen. ik zal laten horen of het gelukt is. (als de electroboer die dingen heeft)

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
ik wil egt nooit meet wat anders dan draadlooz+optical (natuurlijk met docking station :9 :7).
je muist vliegt over het muismatje :) , je hebt ook geen draad wataan de muiz sjort wat het muizen iets zwaarder maakt :(

Verwijderd

Op vrijdag 29 maart 2002 13:14 schreef LeonM het volgende:

nou leon DUS WEL!!!
je werkt met kanalen en die zijn beperkt en het is 1 en dezelfde frequentie :)

• TheKeeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08-2025

TheKeeper

In 2 words: NO!

Op vrijdag 29 maart 2002 14:56 schreef Koeskoes het volgende:
ik wil egt nooit meet wat anders dan draadlooz+optical (natuurlijk met docking station :9 :7).
je muist vliegt over het muismatje :) , je hebt ook geen draad wataan de muiz sjort wat het muizen iets zwaarder maakt :(
Dat draadje maakt de muis zwaar?? die batterij die erinzit en de apparatuur om signaal te sturen wegen nix??
Geef mij maar een beste staart en een lekker goedkoop toetsenbordje, geen storing en geen gedonder

Verwijderd

Hmmm, je hebt toch meerdere kanalen op een draadloze muis, die voordat hij gaat werken, eerst een kanalenscan doet om te kijken op welk kanaal hij de beste verbinding heeft?

Althans, zo is het draadloze principe al decennia bij telefoons...

Lijkt me dom, als ze van dat beproefde principe afstappen.

• Petzl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 20:57
Dat is dus een muis op 27mhz dit is de frequentie van CB's, babyfoons, kinderwalkietalkies

de frequentie kan je veranderen maar dan gaat het zendbereik wel achteruit, de frequentie band waarop je muis nu werkt is de slechtste band die er is ,

ik zou wel maar max 50khz van originele frequentie afwijken als ik u was .....

Verwijderd

Dat is dus 1 van de redenen waarom ik geen draadloze muis wil :p

Andere is dat altijd de batterijen op zijn :(

Verwijderd

Ik denk dat je jezelf meer moeite bespaart door gewoon een decent klassieke draad-muis aanschaft. Tegenwoordig zijn ze zeer goedkoop.

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:48

Kr3Kr

Melpomene

ik heb mn Logitech cordless mouseman optical al een keer open gehaalt om er een blauwe led in te zetten, maar ik ben nix qua kristallen tegen gekomen, ook al zou je zeggen dat er toch een in moet zitten :? . zal m nog wel een keer open halen...

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

uhh er zijn tich verschillende soorten kristallen,

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 29 maart 2002 18:13 schreef Petzl het volgende:
Dat is dus een muis op 27mhz dit is de frequentie van CB's, babyfoons, kinderwalkietalkies

de frequentie kan je veranderen maar dan gaat het zendbereik wel achteruit, de frequentie band waarop je muis nu werkt is de slechtste band die er is ,

ik zou wel maar max 50khz van originele frequentie afwijken als ik u was .....
ik heb mijn muis dus ff open gehaald en de lader/ontvanger en er zitten 2 crystallen in. ik kan ook 2 kanalen schakelen. de freq's zijn 27.500 en 27.550. ik heb hier zelf nog crystallen van 27.000 liggen. zou ik nu een van deze twee kunnen vervangen door die van 27.000?

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:30
als je het een en ander over electronica en zenders wil weten dan moet je je vraag hier:http://www.circuitsonline.net/forum/section.php?id=8 ff posten.Deze mensen weten wat meer van HF techniek.
O ja het is niet alleen ff een cristalletje verwisselen,vaak moet je de oscilator ook opnieuw afregelen en of aan passen.

Soms weet ik het ook niet meer.........

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Als ik 2 logitech cordless desktops naast elkaar zet werkt er maar een hoor :? :(
Pagina: 1