[RH] NAT, Port mapping etc.

Pagina: 1
Acties:

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-03 07:50
Ik post dit topicje hier omdat ze in WOS niet echt enthousiast reageren :-)

Ik heb een probleem:

Ik heb een netwerk van vier computer:

Server: Windows XP (unexpected server)
PC2&3: Windows 98, windows XP (black-hawk en robin)
PC4: Linux Red Hat 7.2 Kde 2.2 (tommie)

Nu zit 't zo dat tommie een SSH server draait, lekker handig enzo :)

Maar 't werkt nu alleen in een netwerk, ik wil dat een vriend ook kan inloggen op mijn bak. Ik hoorde dat dit met Port Mapping enzo moest, onder een proggie op de Server bak (WinXP).

Nu lukt dit niet oz echt, dus ik vroeg me af of hier nog mensen waren die dit wel (met uscces) hebben gedaan

Ik gebruik 't Proggie Port Mapper van AnalogX, en als jotti of nelske 't neit mee eens zij ndat dit otpicje in NOS komt vindti k dat jammer, want ik kan nergens wat vinden hierover (Microsoft Knowlegde Base, GoT Search, Google).

/edit:

Kort samengevat: Ik wil mensen die met SSH2 inloggen op mijn ip (op port 22) forwarden naar de Linux computer IN mijn netwerk, zodat ze kunnen inloggen op tommie :) (zo heet de computer ;P)

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Die linux bak heeft hopelijk wel een vast IP :+ :?

• Switch
hij heeft een netwerk IP (192.168.0.5)

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Op vrijdag 29 maart 2002 12:48 schreef Shock3r het volgende:
hij heeft een netwerk IP (192.168.0.5)
En je hebt de IP's + port's door verbonden naar 192.168.0.5:port of hoe dat ook in elkaar zit in dat proggel van jou :?

Anders kan ik je even niet verder helpen :?

Nog 1 vraagje: Hoe test je of het werkt?

• Switch
't progje vraagt naar port mapping enzo, erg raar, welke hosts allow krijgen enzo... ik kan ook neit zeggen naar welk netwerk IP 'ie moet..

En een betrouwbare vriend van IRC test 't :-)

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:17

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Dus als ik het goed begrijp dan heb je nu ongeveer het volgende:
code:
1
[tommie]---[server op XP]---[internet]

En je wilt dat mensen vanaf het internet via je XP-server op tommie kunnen komen. Als dat inderdaad zo is dan valt er aan die linux-bak weinig in te stellen, het moet allemaal gebeuren op die server. Dat betekent dat het meer met WOS dan met NOS te maken zou hebben.

* odysseus kan het natuurlijk verkeerd begrijpen en schopt niet graag modjes, dus hoopt dat hij het verkeerd begrijpt :P.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Switch
odysseus, je hebt 't goed, maar in WOS reageren ze niet! :(

• Switch
Ik lees net de FAQ op Network & troubleshooting forum, ik kom er wel uit denk ik :-) deze kan dicht! :P
Pagina: 1