Toon posts:

ADSL upload problemen opgelost: nu weer nieuwe :)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hej tweakers!

Ik heb eergisteren, zo gelukkig als ik was, mijn upload probleem met ADSL opgelost. Het probleem zat hem in mijn ethernetkaart, dus voor diegenen die het probleem ook nog hebben: 'Probeer het eens met een andere ethernetkaart!'. Dan heb je waarschijnlijk wel een upload.

Er is nu echter weer een nieuw probleem bijgekomen m.b.t de upload waarvan ik me afvraag of dit echt een 'probleem' is (en het niet gewoon eigenschap is van ADSL). De afgelopen dagen werk ik immers veel met direct connect. Voordat mijn upload werkte downloadde ik hier met 50 kb/s van een 'Lan T1' gebruiker af. Nu nog steeds, alleen als iemand anders iets van mij gaat downloaden, mijn upload dus, dan knalt de download snelheid van mij tot en met ongeveer het driedubbele van mijn upload naar beneden (vaak 6kb/s --> download knalt met 18 of meer kb naar beneden). Erg vervelend, want dan moet je meteen ook weer 3 keer zolang wachten tot de download klaar is :(.

Heeft iemand een idee wat ik hiertegen kan doen?

Mzzl!

Voor diegenen die het hele bovenstaande verhaal een beetje te lang vinden.. SAMENVATTING: :)
Probleem is: Ik ga uploaden --> download zakt met het driedubbele van mijn upload snelheid. Wat kan ik daar tegen doen.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
kan je nix tegen doen, is bij mij precies hetzelfde, en wij zijn niet de enigen

het zou niet moeten kunnen met adsl, maar het kan dus wel :(

Verwijderd

Topicstarter
Aaarrghh! Dan maar naar chello :(. Is er zo ie zo een goeie internetprovider in Nederland te vinden!!!????

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op vrijdag 29 maart 2002 12:33 schreef SlicerXXL het volgende:
Aaarrghh! Dan maar naar chello :(. Is er zo ie zo een goeie internetprovider in Nederland te vinden!!!????
met chello zal je hetzelfde probleem hebben.

ik heb over dit probleem 2 topic geopent maar er is niks voor te vinden (client-side dan).

Ik ga nu maar een linux servertje opzetten met traffic shaping.

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Damn ik wil die netwerk kaart wel :P

Vraagje ... puur theoretisch ... kun je een kabel maken die alleen kan downloaden en niet uploaden (dus gewoon wat kabeltjes skippen) zal wel niet denk ik ... internet is bidirectioneel ...

Volgens mij kan jij dus geen netwerkkaart hebben die niet upped ...

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 15:51
Op vrijdag 29 maart 2002 12:41 schreef bas_konings het volgende:

Vraagje ... puur theoretisch ... kun je een kabel maken die alleen kan downloaden en niet uploaden (dus gewoon wat kabeltjes skippen) zal wel niet denk ik ... internet is bidirectioneel ...
Nee. Want er worden bevestigingen (ACKs) verstuurd voor ontvangen pakketjes.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 29 maart 2002 12:25 schreef veldmuis het volgende:
kan je nix tegen doen, is bij mij precies hetzelfde, en wij zijn niet de enigen

het zou niet moeten kunnen met adsl, maar het kan dus wel :(
In een ander forum zag ik net dat er mensen met 14 kb/s konden uploaden. Bij mij is mijn upload bijvoorbeeld niet hoger dan 6 kb/s. Hoe komt dat dan. Komt dit door de vorm van ADSL (comfort). En... Waarom lijkt het alsof ik de enige ben die over deze eigenschap van ADSL klaagt!?!? Dit hebben ze mij bij aanschaf niet verteld --> integendeel!! Het zou dus mogelijk moeten zijn te eisen dat ze in de centrale de kraan wat verder open moeten zetten (beetje boos worden en dreigen de rekening niet te betalen -- heeft al eerder gewerkt :)!). Of zit ik nou te hallucineren en lukt dat nooit? :?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 29 maart 2002 12:41 schreef bas_konings het volgende:
Damn ik wil die netwerk kaart wel :P

Volgens mij kan jij dus geen netwerkkaart hebben die niet upped ...
Ik zou het niet weten of je met kabeltjes skippen je upload kan afsluiten. Wat ik wel weet is dat ik, voordat de kaart die ik er nu in heb zitten werkte, de optie (inbelnetwerk --> verbindingen --> instellingen --> beveiliging) Beveiligde VPN-verbinding vereisen aan had staan in windows ME. Deze moest uit om mijn nieuwe 3com kaart te laten inbellen! De functie stond altijd aan en heb ik nooit gewijzigd bij mijn oude ethernetkaart. Toen deed alleen mijn download het. Wie weet zit daar een verband tussen. Je zou die optie kunnen proberen als je ME hebt en hopen dat je kaart toch in kan bellen. Een andere reden voor die falende upload kan ik niet verzinnen als het niet aan mijn kaart ligt.

Dat ik 'geen upload' had is trouwens ook niet helemaal waar. Een programma'tje tot maximaal 5kb uploaden was mogelijk. Daarna knalde mijn upload weg. Erg handig voor downloaden blijkt dus achteraf. Want met sharing programma's kan niemand voldoende info van jou binnenkrijgen om van jouw schijf te downloaden. En jij om een of andere reden wel van hen. :) Dit heeft mij dus wel een hoop gratis spellen/films opgeleverd.

Maarreehhh... Als je veel wilt betalen mag je mijn kaart altijd overkopen :)! He he..

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

Op vrijdag 29 maart 2002 12:48 schreef SlicerXXL het volgende:
Het zou dus mogelijk moeten zijn te eisen dat ze in de centrale de kraan wat verder open moeten zetten
Dat lost het probleem niet op. Ik heb Cistron MAXX en als ik niet upload haal ik rustig 400+ kb/s, als ik zit te uploaden (50 kb/s max) dan zakt diezelfde download naar dik 200 kb/s. Is gewoon logisch, voor ieder pakketje wat jij ontvangt wordt teruggestuurd aan de zender dat je 'm ontvangen hebt. Als jij zo goed als je volledige upload in gebruik hebt, gaat het versturen van die bevestiging langer duren... dus duurt het langer voordat de zender het volgende pakketje verstuurd.
Alleen merk ik het wat minder dan jij, 200kb/s is nog steeds retesnel :) Maar het "probleem" blijft in principe hetzelfde.

Exact expert nodig?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op vrijdag 29 maart 2002 12:44 schreef jochemd het volgende:

[..]

Nee. Want er worden bevestigingen (ACKs) verstuurd voor ontvangen pakketjes.
en nog logischer, voor internet is een http request oid toch wel makkelijk, je zal nooit zomaar data van je provider krijgen voor sites ofzow :P

tis geen teletext :P

Verwijderd

Op vrijdag 29 maart 2002 12:48 schreef SlicerXXL het volgende:

[..]

In een ander forum zag ik net dat er mensen met 14 kb/s konden uploaden. Bij mij is mijn upload bijvoorbeeld niet hoger dan 6 kb/s. Hoe komt dat dan. Komt dit door de vorm van ADSL (comfort). En... Waarom lijkt het alsof ik de enige ben die over deze eigenschap van ADSL klaagt!?!? Dit hebben ze mij bij aanschaf niet verteld --> integendeel!! Het zou dus mogelijk moeten zijn te eisen dat ze in de centrale de kraan wat verder open moeten zetten (beetje boos worden en dreigen de rekening niet te betalen -- heeft al eerder gewerkt :)!). Of zit ik nou te hallucineren en lukt dat nooit? :?
1 Mei zetten ze de upload op het dubbele van nu (128 kbit ipv 64 kbit)

als hogere upload als 128 kbit wil dan betaal je meer voor een snellere vorm; voor de huidige prijs wil kpn niet nog meer bandbreedte geven. sommige andere telco's bieden wel 256 kbit als upload bij het basic abbonnement (rond de 50 euro dus); maar goed dat heb je nu niet dus dat maakt voor jou niks uit
Pagina: 1