SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"
't Is niet moeilijk, maar wel erg veel werk. Je moet even booten van een rescue-disk (of bijvoorbeeld de installatie-CD van je distro). Daarna mount je je partitie en kun je rustig de file-owners terug zetten. Vziw is er geen geautomatiseerde manier voor overigens.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Ik was bezig met een backup, dus ik moet nog maar een paar directory's.. Als ik maar weer kan inloggen is het goed. Daarna kan ik wel een verse install over de mut heen zetten.
SIZE does matter.
In dat geval kan je dus ook gewoon gebruik maken van een kernel op een diskette of CD-ROM. Download gewoon even een one-disk-distro of gebruik bijvoorbeeld de Gentoo ISO, die is maar 16MB.Op vrijdag 29 maart 2002 11:38 schreef Skinny het volgende:
Ik was bezig met een backup, dus ik moet nog maar een paar directory's.. Als ik maar weer kan inloggen is het goed. Daarna kan ik wel een verse install over de mut heen zetten.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Ok, thanks.. ik ga ff spelen
SIZE does matter.
Je kunt gewoon booten door bij LILO (of grub of whatever) 'linux init=/bin/bash' op te geven bij de bootprompt. Je systeem boot dan ERG minimalistisch, maar het is genoeg om te chownen.
Als alle files een verkeerde owner hebben, dan zou ik beginnen met heel / te chownen naar root, dat is meestal een vrij veilige default. Uiteraard homedirs terug-chownen naar hun rechtmatige eigenaars, en dan heb je het grootste gedeelte al gehad. Er blijven dan nog dingen als /var/spool/mail enzo over.
Het verstandigste is in zo'n geval altijd een herinstall, omdat je altijd iets kunt vergeten terug te chownen, maar als je genoeg terug-chowned naar de rechtmatige eigenaars, dan kom je er waarschijnlijk wel mee weg.
Als alle files een verkeerde owner hebben, dan zou ik beginnen met heel / te chownen naar root, dat is meestal een vrij veilige default. Uiteraard homedirs terug-chownen naar hun rechtmatige eigenaars, en dan heb je het grootste gedeelte al gehad. Er blijven dan nog dingen als /var/spool/mail enzo over.
Het verstandigste is in zo'n geval altijd een herinstall, omdat je altijd iets kunt vergeten terug te chownen, maar als je genoeg terug-chowned naar de rechtmatige eigenaars, dan kom je er waarschijnlijk wel mee weg.
Thanks voor de reply.
Inmiddels heb ik idd de / weer teruggezet en kan ik ook weer normaal inloggen als root.
Ik heb nu alle DB's en data-dirs gebackupped naar CD, dus ik ga van het weekend maar een her-install doen, omdat veel files nog niet goed staan en ik ook niet uit mijn hoofd weet welke eigenaar die file moet hebben (had).
Prettig weekend!
Inmiddels heb ik idd de / weer teruggezet en kan ik ook weer normaal inloggen als root.
Ik heb nu alle DB's en data-dirs gebackupped naar CD, dus ik ga van het weekend maar een her-install doen, omdat veel files nog niet goed staan en ik ook niet uit mijn hoofd weet welke eigenaar die file moet hebben (had).
Prettig weekend!
SIZE does matter.
Vergeet voor de herinstall niet te zorgen voor goede backups van /home (anders worden usertjes boosOp vrijdag 29 maart 2002 15:04 schreef Skinny het volgende:
Thanks voor de reply.
Prettig weekend!
Pagina: 1