Twinview via video recorder erg slecht

Pagina: 1
Acties:

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 21:44

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Topicstarter
Ik heb een raar probleem. Kennissen van me hebben een video opname gemaakt van een reis met een digitale camera. Deze opname hebben ze bewerkt en moet nu naar een vhs band. Dus de Asus V7100 aangesloten via scart aangesloten op de videorecorder. Tot zover gaat alles goed.

Als je de film op de computer afspeelt, is ie erug scherp.
Op de tv via de vcr is al een stuk minder qua kwaliteit, maar als je dan de video recorder aanzet, wordt het beeld erg donker, korrelig en de kleuren verdwijnen haast. Zo komt het ook op de band. Zodra je de opname stopt, is het beeld weer acceptabel.

Ik heb het ook ff met mijn laptop geprobeerd en dan gaat het goed. Dus het probleem ligt niet aan de tv en vcr.

Weet iemand wat dit kan zijn? Ik heb zelf het idee dat het s-vhs uitgangssignaal niet sterk genoeg is van de Asus V7100. Hoe kun je dit opkrikken?

Wreckerrm

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 20:56
Op vrijdag 29 maart 2002 11:29 schreef Wreckerrm het volgende:

Weet iemand wat dit kan zijn? Ik heb zelf het idee dat het s-vhs uitgangssignaal niet sterk genoeg is van de Asus V7100. Hoe kun je dit opkrikken?

Wreckerrm
zoiets verwacht ik ook...
of mischien is ergens een stekkertje niet lekker gemonteerd ofzo...probeer eens een ander snoer :)

Een versterker is er vast wel te krijgen, probeer conrad.nl maar es :)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Signaalprobleem is ook mijn gedachte, als ik nl mijn GF2 Ti direct aan de tv hang is het beeld veel beter dan wanneer ik de vidrecorder ertussen druk.

• Xandrios
Op vrijdag 29 maart 2002 11:36 schreef KillerAce_NL het volgende:
Signaalprobleem is ook mijn gedachte, als ik nl mijn GF2 Ti direct aan de tv hang is het beeld veel beter dan wanneer ik de vidrecorder ertussen druk.
dat si wel vreemd....want die videorecorder zou het signaal wel op een goed niveau moeten houden/versterken....

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Noemden ze dat een aantal jaren geleden niet Macrovision?

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 17:44
macrovision zit natuurlijk niet op prive opnames, dat is het dus sowieso niet, dat geeft ook hele andere symptomen dan hier staat. (effe zeiken hoor ;) )

/edit

heb je niet een video camera met video-ingang? dan zet je alles gewoon digitaal terug (weinig verlies) en sluit je de camera gewoon direct aan op de video/tv. kwaliteit is wel vele malen hoger dan de gemiddelde brakke tvout van videokaarten.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op vrijdag 29 maart 2002 11:46 schreef _JGC_ het volgende:
Noemden ze dat een aantal jaren geleden niet Macrovision?
Nee, heb jij ooit wel eens macrovision in aktie gezien?
Dat ziet er heel anders uit |:(

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 21:44

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Topicstarter
De camera heeft geen video ingang helaas.

De kabels kan het niet aan liggen, met de laptop gebruik ik dezelfde kabels en het probleem doet zich alleen voor als de video recorder op opname staat.

We gaan de film nu maar op de laptop overzetten en dit probleem later uitzoeken. We zetten em dus van de laptop (toshiba 3000-514 met geforce2go) over op de vcr.

• Xandrios
Op vrijdag 29 maart 2002 16:39 schreef Wreckerrm het volgende:
De camera heeft geen video ingang helaas.

De kabels kan het niet aan liggen, met de laptop gebruik ik dezelfde kabels en het probleem doet zich alleen voor als de video recorder op opname staat.

We gaan de film nu maar op de laptop overzetten en dit probleem later uitzoeken. We zetten em dus van de laptop (toshiba 3000-514 met geforce2go) over op de vcr.
als het een digitale cameria is, die firewire gebruikt, kun je toch gewoon met die verbinding het beeld digitaal terugzetten :?

• BuG2FiX
  • Laatst online: 17-08 17:44
Op vrijdag 29 maart 2002 19:25 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

als het een digitale cameria is, die firewire gebruikt, kun je toch gewoon met die verbinding het beeld digitaal terugzetten :?
jammer is wel dat de fabrikanten dit bij de goedkopere versies onmogelijk hebben gemaakt, het is dan alleen maar video-out (digitaal). je kunt vaak wel mbv. een apparaatje (ben even de naam kwijt) de ingang weer activeren. vraag er eens naar in de betere fotozaak.

• igg
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

apparaatje heet widget

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Pagina: 1