Toon posts:

Promise Ultra100-TX2 modden naar Ultra133-raid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik de laatste dagen het internet afgezocht naar een maneer om een Ultra100-TX2 Rev. 2 naar een Ultra133-raid of naar een U100 raid model de modden. Het schijnt heel makkelijk te zijn met de rev. 1 versie enige wat er moet gebeuren is flashen van een gemodde bios. Maar met rev. 2 wil dat niet echt.
Is het iemand gelukt om dit voor mekaar te krijgen ? en Zo ja wil ik graag weten hoe.
Thx.
P.S. Waar het mij om gaat is de mogelijkheid om een grote raid-0 stripe te maken om die dan vervolgens gedeeltelijk voor windows en gedeeltelijk voor FreeBSD te gebruiken. Momenteel heb ik een software raid onder winxp maar omdat de schijven nu dynamic zijn kan ik ze niet elders gebruiken.

• Tukkie_3
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-04 22:06
Ik geloof dat alleen de niet TX-2 versie te modden is naar een Fasttrack 100.

Het schijnt dat er bij de nieuwe TX-2 versie het e.e.a veranderd is, waardoor er niet meer te modden is.

Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden

Verwijderd

Topicstarter
het is mogelijk maar de probleem zit in de rom chip die 16k is ipv 64 zoals bij revision 1. En er hoeft als het goed is niet gesoldeert te worden maar alleein een gehackte flash progje en bios ... goed gehackte ... ik kwam niet verder dan van mijn Ultra100-tx2 rev.2 een Ultra133-TX2 te maken maar ik wil de raid functionaliteit.

• Tukkie_3
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-04 22:06
ik heb ooit eens gelezen dat de capaciteit van de Bios op de Ultra I/O kaart kleiner is dan de raidkaart...

Kan het dat zijn, anders zou ik het niet weten (heb er verder ook nog nix over gehoord op THG, GOT of ZD-net)

Dus kan je niet verder helpen. Good luck, en laat ff weten of't gelukt is en hoe !

Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden