[php] mailto - antispam

Pagina: 1
Acties:

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 23:13
Ik wil liever niet dat van die vervelende bots mijn email adres van mijn site af kunnen plukken. Daarom ben ik op zoek gegaan naar een oplossing (php) maar die heb ik totop heden nog niet gevonden.

Wat ik wil is dat ik op mijn site een linkje maak naar: email.php?$name=bla En dat ik dan het email adres van user bla wordt opgezocht in de database, en dan moet de default mail prog tevoor schijn komen die wil mail naar het juiste adres. (gewoon net als dat iemand op een stabndaard mailto linkje klikt)

Nu weet ik niet hoe ik dit moet aanpakken. Ik denk met een header waarin een mailto zit ofzo, maar daarover kan ik niets vinden op php.net.
Wel kom ik wat vinden over mail() maar zoals ik dat begrijp is die funktie bedoelt om rechtstreeks een mailtje te sturen en dus niet dat de mailprog wordt geopend.

Kan iemand me op weg helpen?

...

• Birk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02-2019
Dus als ik het goed begrijp wil je er voor zorgen dat je mail adres op de web pagina staat, en dat iedereen daar op kan klikken en dat ze dan een mailtje kunnen sturen behalve eventuele bots?

Of begrijp ik het nu fout?

Dyslexie | Linux | MoZilla | OpenOffice

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

simpel geen mailadres zichtbaar maken
gewoon op user_id oid een formulier maken en dan in de formulier afhandeling pas het mailadres bij het user_id zoeken en dan mbv mail() de user mailen
is geen zichtbaar mailadres aan te pas gekomen :)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Birk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02-2019
Op vrijdag 29 maart 2002 11:04 schreef D2k het volgende:
simpel geen mailadres zichtbaar maken
gewoon op user_id oid een formulier maken en dan in de formulier afhandeling pas het mailadres bij het user_id zoeken en dan mbv mail() de user mailen
is geen zichtbaar mailadres aan te pas gekomen :)
Ja inderdaad, gewoon met een form... En dan PHP laten mailen (staat je mail adres ook niet in de HTML code)...

Dyslexie | Linux | MoZilla | OpenOffice

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 23:13
Duh, ben er al uit, sorry voor de verspilde tijd van jullie allemaal :)

Dit was wat ik bedoelde:
PHP:
1
<?if ($name) {header("Location: mailto:bla@bla.nl");}else{echo "Geen user";}?>

...

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Een form lijkt me het beste; anders is het vrij moeilijk te realiseren. mail() is inderdaad bedoeld om een mailtje te sturen vanuit PHP.

Aan de andere kant: 'mailto' is een officiële link-dinges, zou je niet iets kunnen doen met Header("Location: mailto: mijn@email"); ofzo?

Edit: te laat, het is je al zo gelukt :).

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-09 17:11

GraasGast

Analogue Heaven

of met een gegenereerde afbeelding, zoals hier op tweakers. Nadeel is dat je niet kan linken, maar eht over moet typen.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 20:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op vrijdag 29 maart 2002 11:09 schreef Haranaka het volgende:
Duh, ben er al uit, sorry voor de verspilde tijd van jullie allemaal :)

Dit was wat ik bedoelde:
PHP:
1
<?if ($name) {header("Location: mailto:bla@bla.nl");}else{echo "Geen user";}?>
mwah .. zo'n link kan een bot ook volgen hoor. Of ie het doet is een 2e, maar echt moeilijk is het niet, meeste bots begrijpen header redirects wel. Ik denk dat de plaatje oplossing het beste is waneer je de gebruiker de mogenlijkheid wil geven om zijn eigen mail client te gebruiken.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 12:50
Persoonlijk denk ik niet dat bots het e-mail adres op deze manier zullen vinden (met de Location: oplossing). Of zouden ze al zo 'slim' zijn?

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als der maar genoeg moeite word gedaan kan et zo hoor :)

Ik heb ook een klein perl bakseltje geschreven wat een emailadres uit de plaatjes uit de config kan trekken.

Kost eventjes iets moeite mar als je het perse wil .. geen probleem.

• Belgar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 22:31

Belgar

Archmaster ranzige code..

dit ook ff gevonden:

[topic=193719/1/50]

andere benadering

...Als het maar werkt

Pagina: 1