Toon posts:

Probleem Soltek 75DRV4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het opstarten van de pc krijg ik "Biosschermpje" maar +\- 0.5 seconde te zien. Als ik na de biosbeep op Del klik kom ik wel in de Biossetup maar het stoort mij dat ik het scherm met de specs niet zie;de processor, HD, cd-rom, geheugen etc.. Heeft iemand dit probleem ook en eventueel een oplossing?
Ook heb ik nog een opmerking over dat Red Storm overclocking gebeuren. Ten eerste reboot ie nooit vanzelf zoals ie wel zou moeten doen.....nog geen een keer gebeurt. Ten tweede loopt het overclocken met Red Storm door naar de "hoogst haalbare" FSB die het systeem aankan maar zodra ik 3dmax2001 draai loopt het boeltje vast. Hij clockt dus te hoog!

• suzuki1200
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023
Bij mij verschijnt dit scherm wel. Mbt de oc is bij mij gebleken dat ik beter manueel kan oc'en dus gewoon fsb met jumpers verzetten. Met redstorm kom ik ook aan 148, maar met jumpers zonder probleem op 150, daarna loopt de temp te hoog op. Ik blokkeerde wel niet bij 148.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe hoog loopt je temp dan op....die van mij komt nu op 48 graden stressed met een standaard (tot 2000+) coolertje?
Heb je trouwens geen idee waarom ik dat bios schermpje zo kort krijg te zien?

• suzuki1200
Nu komt de temp op ca. 53 stressed. Daarboven is de herrie iets te groot (Volcano 7 draait dan sneller) vandaar dat ik em voorlopig liever zo hou.

Staat de detectie van ide op auto of ingesteld?

Heb je 3dmark2001SE al eens uitgedraaid? Wat was dan het resultaat? (gewoon interesse)

Verwijderd

Topicstarter
IDE autodetect: Geen flauw idee, ik zit nu op mijn werk en ben dus niet bij mijn bakkie.

3dmark2001SE heb ik gedraait op 1533mhz (133*11.5) met de GF3 een klein beetje overgeclockt (memory en core allebei +\- 10 fsb omhoog) ik draaide met deze config 7544.
Met de settings zoals de pc nu staat (vanacht om 2 uur vondt ik het wel best) loopt ie met 3dmark dus vast of klapt 3dmark eruit.

• suzuki1200
Ok dat heb ik dus ook als ik bv. 155 instel. Dus te hoog (geheugen? - mem voltage opvoeren?). Heb je al eens geprobeerd om je Vcore iets op te voeren (vb. 1,8 of 1,85V). Dit kan gewoon in bios.

Die score lijkt met toch wat laag te zijn met je Ti500. Ik haalde met m'n ti200 en fsb op 148 ook 7.300. Nu met ti200 op 250/475 haal ik 8.600 (27.70 drivers - Win98Se)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ff wezen lunchen.........
Met de Vcore haal ik 1.80v als ik hoger ga dan dit krijg ik op mijn monitor een melding "High Voltage" en gaat ie niet verder(pc en monitor)...weird hè!
De TI500 heeft trouwens en TI200 GPU, je kan de TI200 bijna net zo snel krijgen als de TI500 terwijl je de TI500 maar een klein beetje kan overclocken.
Als jij de test gedraait hebt op 1650 mhz, dan zit je toch zo'n 100 mhz hoger als bij mij en de FSB 20 mhz. Dan kan de hogere score van jouw wel kloppen toch.
Pagina: 1