Toon posts:

OS voor op <6 Floppy's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een OS die op minder dan 6 floppy's (1.44 MB) past. Allemaal apart natuurlijk dus in zes of meer delen. Maakt me niet zo veel uit wat het is, als het maar een beetje begrijpelijk is en/of er een kleine startersguide voor is. Heb nl. een pc zonder cd-rom gevonden net weer is, en geen zin om een speler te kopen.
Kan iemand mij aan de URL van de het OS helpen en aan de URL van de evt. Startersguide?

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
QNX

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

er zijn diverse linux bootfloppen met een deel van de linux functionaliteit er op op 1 flop...

anders kun je kijken of bijv DR-DOS bij caldera nog legaal te downen is (met netwerk ondersteuning) was die een flop of 5

MS-DOS en PC-DOS 6.x of kleiner voldoen ook aan je eisen maar zijn copyrighten en daar moet je dus voor betalen. (op een beurs kost ms-dos E5,- op drie floppen)

een grafisch OS op 6 floppen ken ik niet... maar misschien dat geoworks het wel kan ik ken daarvan alleen de c64 versie, er is echter ook een 80x86 versie van.

ik bedenk me net dat er nog ergens een opensource project was (is?) met de naam open-DOS..

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• Birk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02-2019
Op vrijdag 29 maart 2002 10:26 schreef mark_dabomb het volgende:
Ik ben op zoek naar een OS die op minder dan 6 floppy's (1.44 MB) past. Allemaal apart natuurlijk dus in zes of meer delen. Maakt me niet zo veel uit wat het is, als het maar een beetje begrijpelijk is en/of er een kleine startersguide voor is. Heb nl. een pc zonder cd-rom gevonden net weer is, en geen zin om een speler te kopen.
Kan iemand mij aan de URL van de het OS helpen en aan de URL van de evt. Startersguide?
Wat wil je er mee kunnen dan?

Kijk ook is op: http://www.freesco.org/

Dyslexie | Linux | MoZilla | OpenOffice

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Of je pakt gewoon Debian!
Oke, het zijn dan wel 17 diskettes, maar goed... Heb je tenminste even wat te doen! :+ :P

• kroeske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-03 11:35
of als je een netwerkkaart/ internet vebinding hebt voor die bak, dan zou je een ftp install van een GNU/linux distro kunnen doen

• GuuZ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

Win 3.11

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:29

unclero

MB EQA ftw \o/

MenuetOS
http://www.menuetos.org
past op 1 flop en is grafisch... het bugt aan alle kanten maar het ziet er wel leuk uit.

FreeDOS
http://www.freedos.org
past op 1 flop en is gewoon een Dos variant. en open-source.

RONIX
http://www.angelfire.com/ne/Eltink/software
past ook op 1 flop. Een soort UNIX-variant van ondergetekende.. bugt aan alle kanten en functionaliteit almost zero, maar wel lache.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• marcelk
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Verwijderd

Op vrijdag 29 maart 2002 11:11 schreef GuuZ14 het volgende:
Win 3.11
is meer dan 6 floppen....
Win 3.1 wel.

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 23:56

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Minix past op 4 disks, Windows 3.11 op 7 (9 met de 2 driverdiskettes erbij).

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

• Birk
Waarom mogen het er maar 6 zijn?

• Padje
  • Laatst online: 19-05-2025
Windows 1.01 pas op 1 720KB diskje...

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:26

Dennahz

Life feels like hell should.

Op vrijdag 29 maart 2002 18:20 schreef Birk het volgende:
Waarom mogen het er maar 6 zijn?
misschien kleine harde schijf :?

Twitter

• Birk
Op vrijdag 29 maart 2002 18:33 schreef BrEeZeR het volgende:

[..]

misschien kleine harde schijf :?
Ja dat vroeg ik mij dus af... Of is er nog een andere reden...

Verwijderd

Op vrijdag 29 maart 2002 10:42 schreef banaan-X het volgende:
Of je pakt gewoon Debian!
Oke, het zijn dan wel 17 diskettes, maar goed... Heb je tenminste even wat te doen! :+ :P
Nou niet zo aanstellen hoor. WP6.0 is ook iets van 10 floppies. ;)

• noMSforme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-03-2022
Ik denk dat het een low budget systeem is :)
Hij heeft nog 6 oude floppies liggen en wil er niet meer bijkopen. >:)

• Birk
LOL, nou dan doet hij eerst de eerste 6 en daarna de volgende... Ja moet hij wel eff tussen door naar andere pc lopen om de data te verwisselen...

Maar dan heb je ook wat ;)

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:26

Dennahz

Life feels like hell should.

Op vrijdag 29 maart 2002 18:38 schreef noMSforme het volgende:
Ik denk dat het een low budget systeem is :)
Hij heeft nog 6 oude floppies liggen en wil er niet meer bijkopen. >:)
hehe.. :X

dit vind ik eigenlijk een vet leuke opmerking :D :D :D

Twitter

Verwijderd

Als je een cdrom speler hebt kan je dit ook proberen :

Knoppix.

Dat is linux die je vanaf een cd kunt runnen :) Je hebt alleen een beetje HD space nodig ( Hooguit 128 MB ) Als Swap space...

Voor meer info + Download : http://www.knopper.net

Succes.

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:36

E-Rick

I love it :7

Tom's rtbt
1 flop

Choose life

• deadinspace
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op vrijdag 29 maart 2002 18:31 schreef Padje het volgende:
Windows 1.01 pas op 1 720KB diskje...
Niet om lullig te doen, maar dat is geen OS, dat is een DOS-shell :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmz, even uitleggen waarom minder dan 6 flops. Eigenlijk minder dan 10 maar goed, dat maakt niet zo heel veel uit. Ik heb net weer een oude pc boven tafel gehaald (p120, 32 mb RAM, 165 mb HD) en moet daar ff wat op installen zonder cd-rom. Vandaar dus. Komt misschien wel andere HD bij, maar die werkt nog niet helemaal goed. Dus een OS die tot 10 schijfjes kan worden meegenomen naar andere pc. Liefst met duidelijke uitleg van install enzo. QNX staat er nu op, maar vind ik veelste beperkt...

• deadinspace
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op zaterdag 30 maart 2002 10:00 schreef mark_dabomb het volgende:
Hmz, even uitleggen waarom minder dan 6 flops. Eigenlijk minder dan 10 maar goed, dat maakt niet zo heel veel uit. Ik heb net weer een oude pc boven tafel gehaald (p120, 32 mb RAM, 165 mb HD) en moet daar ff wat op installen zonder cd-rom. Vandaar dus. Komt misschien wel andere HD bij, maar die werkt nog niet helemaal goed. Dus een OS die tot 10 schijfjes kan worden meegenomen naar andere pc. Liefst met duidelijke uitleg van install enzo. QNX staat er nu op, maar vind ik veelste beperkt...
Als je Debian wilt installeren en je hebt een netwerkkaart erinzitten waarmee je het internet op kan, dan heb je aan 6 flops wel genoeg (2 install + 4 drivers), dan kan hij de rest van inet plukken.

Je kunt ook de harddisk in een andere computer hangen, en dan daarop installeren, en dan de harddisk terugzetten in je pentium.

Merk op dat 165 MB redelijk krap aan is, zelfs voor Debian (en dat is toch een van de compacteren).
Als je grafisch wilt met een GNU/Linux distro (of een BSD) dan is het te klein.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zeg niet dat ik perse voor een Linux versie wil gaan, en ik heb hier maar ISDN, dus ik kan niet zo heel lang online zitten om stuff te downen, andere dingen dan linux zijn eigenlijk wel makkelijker.

Verwijderd

windows 95 bootflop met netwerk ondersteuning?

Verwijderd

Netwerkkaartje erin. En dan slackware(of een andere distro die je hebt liggen) installeren via het netwerk. :D

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Ik heb een versie van Win3.11 liggen die wel op 6 floppen past.. en met 1 driver flop..

Verwijderd

Op vrijdag 29 maart 2002 13:06 schreef unclero het volgende:
MenuetOS
http://www.menuetos.org
past op 1 flop en is grafisch... het bugt aan alle kanten maar het ziet er wel leuk uit.
ziet er leuk uit...ervaring?

Verwijderd

Je kan Mandrake 8.2 gebruiken. Je kan dan via het netwerk een install doen van ongeveer 65 Mb (Minimal Option). Een uitleg is HIER te vinden.

• unclero
  • Laatst online: 09:29

unclero

MB EQA ftw \o/

Op dinsdag 02 april 2002 10:58 schreef compukid het volgende:
ziet er leuk uit...ervaring?
Ja, maar het vergt geduld..
Het aansturen van de HD wil niet zo... verder is het allemaal een beetje vaag hoe knopjes enzo werken (cq. wat ze doen.)

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Pagina: 1