[pdf]pdf wordt niet meer geopend

Pagina: 1
Acties:

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 16:14
Ik ben bezig met een site waar het mogelijk is om pdfjes online aan te passen met behulp van active pdf toolkit.

nu ben ik een aantal weken bezig en het het goed tot verleden week. Er zijn twee pdfjes die aan te passen zijn en twee standaard versies. En nu kan er een pdfje niet meer gevonden worden en de volgede wel weer. Als ik op een andere computer ga kijken dan zijn ze alle bij niet meer te openen en ga ik kijken vanaf een mac dan doet de eerste het wel en tweede weer niet.

een hele vreemde zaak.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Op vrijdag 29 maart 2002 10:25 schreef TeeDee het volgende:
Ik ben bezig met een site waar het mogelijk is om pdfjes online aan te passen met behulp van active pdf toolkit.

nu ben ik een aantal weken bezig en het het goed tot verleden week. Er zijn twee pdfjes die aan te passen zijn en twee standaard versies. En nu kan er een pdfje niet meer gevonden worden en de volgede wel weer. Als ik op een andere computer ga kijken dan zijn ze alle bij niet meer te openen en ga ik kijken vanaf een mac dan doet de eerste het wel en tweede weer niet.

een hele vreemde zaak.
naamgeving ? probeer eens alles onderkast en kijk of het dan wel goed gaat.

• TeeDee
Daar heb ik naar gekeken en dat is het niet.

Ook bestanden die het eerst als test functionerde en gekopieerd heb in het bestand die het niet doet doet het nu ook niet.

Verwijderd

Op vrijdag 29 maart 2002 11:08 schreef TeeDee het volgende:
Daar heb ik naar gekeken en dat is het niet.

Ook bestanden die het eerst als test functionerde en gekopieerd heb in het bestand die het niet doet doet het nu ook niet.
is een linkje mogelijk? verder is het wel supervaag.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Is het niet zo dat er altjid maar 1 persoon aan de PDF kan werken? En dat ze dus gelocked worden als een gebruiker ze opent?

Verwijderd

Op vrijdag 29 maart 2002 12:29 schreef Bosmonster het volgende:
Is het niet zo dat er altjid maar 1 persoon aan de PDF kan werken? En dat ze dus gelocked worden als een gebruiker ze opent?
yup

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Dan gok ik dat daar het probleem zit ;)

• TeeDee
voor zover ik weet is er maar 1 gebruiker bezig... en dat is diegene die die pdf opent...

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Maar mogelijk sluit deze het bestand niet of niet goed? Oftewel als je van de ene naar de andre computer gaat is de file misschien nog gelocked van de vorige..

• TeeDee
owke, kan, maar hoe verklaar je dan dat op de macintosh dezelfde files wel gewoon geopend kunnen worden?

Het is trouwens zo, dat als iemand kiest om die pdf's aan te passen, wordt er "on the fly" een nieuwe gegenereerd met een unieke naam, dus ik denk toch dat het niet deze richting (locken) gezocht moet worden...

Ik ga weer eens verder zoeken op inet...
(mochten jullie wat vinden uiteraard ook welkom ;))

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:07

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op vrijdag 29 maart 2002 14:05 schreef TeeDee het volgende:

... dus ik denk toch dat het niet deze richting (locken) gezocht moet worden...
ah, jij hebt een computer die je met je gedachten kunt aansturen.

mij lijkt Bosmonsters oplossing inderdaad de beste, of eventueel kijken naar standaard filepermissies (zeker als de fileserver een Mac is, en je via windows kijkt)

maar als je oplossingen wilt gaan afwijzen omdat je bepaalde dingen 'denkt'; be my guest en veel succes met "zoeken op internet"

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• TeeDee
Op vrijdag 29 maart 2002 14:26 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ah, jij hebt een computer die je met je gedachten kunt aansturen.

mij lijkt Bosmonsters oplossing inderdaad de beste, of eventueel kijken naar standaard filepermissies (zeker als de fileserver een Mac is, en je via windows kijkt)

maar als je oplossingen wilt gaan afwijzen omdat je bepaalde dingen 'denkt'; be my guest en veel succes met "zoeken op internet"
en bedankt. :? sjeesh!

Ik zeg alleen: Ik denk zelf (dus niet mijn computer) dat het niet in deze richting gezocht moet worden.

1. de fileserver is geen mac, maar een w2k server met activepdf
2. heb ik ergens gezegd dat ik Bosmonsters oplossing afwijs? Alleen dat ik denk dat het niet daar zit. Ik hou het wel in mijn achterhoofd.

Weet je waarom? Als je de hele draad lees (weet niet of je dat gedaan hebt) zie je dat er gezegd wordt dat het eerst wel overal werkte.

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op vrijdag 29 maart 2002 14:31 schreef TeeDee het volgende:
en bedankt. :? sjeesh!

2. heb ik ergens gezegd dat ik Bosmonsters oplossing afwijs? Alleen dat ik denk dat het niet daar zit. Ik hou het wel in mijn achterhoofd.
je zegt : ".. ik denk dat het niet in deze richting gezicht dient te worden .."
juist de manier waarop je het zegt is voor mij reden om 'geirriteerd' te reageren
(dat is enkel een toonzetting in mn post, mij kan het namelijk niet zoveel schelen of je je probleem oplost al dan niet met onze hulp, maar ik denk dat het een toonbeeld van respect voor anderen is om met hun suggesties goed om te gaan, bijvoorbeeld door sugesties uit te proberen en niet op voorhand af te wijzen)
En nu kan er een pdfje niet meer gevonden worden en de volgede wel weer. Als ik op een andere computer ga kijken dan zijn ze alle bij niet meer te openen en ga ik kijken vanaf een mac
als je op de ene computer 'recht' hebt om één PDF te openen zou het best wel kunnen dat de permissie juist voor die computer gezet is, dit komt juist overeen met het feit dat op een andere comp beide files niet te openen zijn en ook met het feit dat de mac alles negeert, immers de mac heeft een andere interpretatie van die filepermissies;

hoe connect die mac met je fileserver, met smb: of via afp: ?

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• TeeDee
Op vrijdag 29 maart 2002 14:39 schreef RM-rf het volgende:

[..]

iets wat best wel ergens op sloeg ;)
[..]
Flauw excuus, maar mijn collega is hier ook mee bezig maargoed ;) Ik snap wat je bedoelt!

Ontopic:
Het gaat allemaal via de browser (dus IE of NS).

De pdf files ("templates") staan op de webserver.

Je kan kiezen uit: direct bestellen, aanpassen of voorbeeld.

Als "direct bestellen gekozen wordt" wordt er van die template een kopie gebakken (met een unique filename)

Als "aanpassen" wordt gekozen wordt de template geopend in de browser en evt. aanpassingen gedaan en opgeslagen met een unique filename

Bij "voorbeeld" wordt de pdf gewoonweg in de browser geopend.

Ik meen in de handleiding van AcitvePDF gelezen te hebben dat er ook al zegt ie dat ie een bepaald file opent toch een soort kopie er van maakt...En niet het file daadwerkelijk opent (waardoor je met je permissies in de knel zou kunne komen)

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

op hun site lijkt me enkel deze knowledge base oplossing voor in aanmerking te komen:

http://www.activepdf.com/en/Support/ViewKB.asp?ID=388

maar dat is enkel als je een demoversie gebruikt (of de registratiekey nog niet hebt geupdated) mogelijk niet de oorzaak van de problemen, maar gezien het feit dat dit op hun eigen site als een van de belangrijkste knowledge base files wordt gepromoot toch iets om even te controleren

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Hmm klinkt logisch als die het "ineens" niet meer deed zeg maar :P

• TeeDee
Dit is een gelicenseerd pakket (*gelukkig*), maar die hadden we in eerste instantie ook jah. Maar toen de licensie binnen was werkte het gewoon.

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

toch lijkt het me goed om de optie even te checken (aangezien de problemen erg lijken op de eerdere problemen rondowm de registratie key)
op http://www.activepdf.com/en/Support/ViewKB.asp?KBID=154 geven ze overigens ipv de mogelijkheid het product aan te schaffen enkel de optie om een nieuwe demo-key aan te vragen en deze te installeren (niet echt commercieel die jongens :) )
het kan een idee zijn om gewoon een extra demo-key aan te vragen en die te testen, als die werkt weet je dat wat met je registratie mis is

ook van hun site de mogelijkheid om een debug logfile aan te zetten:
To enable debugging, locate the following registry key using regedit :
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\activePDFServer
Add a string value called : "DebugMode" and set the value to "1" (without the quotes). Rerun the application causing you trouble
misschien sowieso interessant (welke error-code krijg je eigenlijk?)

• TeeDee
hier de exacte error:

Afbeeldingslocatie: http://teedee.dynu.com/got/pdferror.jpg

Dat krijg ik dus (alleen zoals gezegd op een pc)

Verder ben ik idd bezig om die debug aan te zetten, misschien dat dat wat meer licht op de zaak gooit!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Lijkt wel alsof die die hele foutmelding aan de bestandsnaam geplakt heeft :P

Kan blabla.pdf van slngfd Foutmelding.niet downloaden

• TeeDee
Whehehe... je doelt op dat:...later opnieuw. niet downloaden? :) lol.

/edit: het setten van die DeBugMode gaat alleen op als je de server hebt. Ik heb hier alleen de beschikking tot de Toolkit (meer toch niet nodig dus...)

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

de foutmelding is sowieso verbazend, kennelijk wordt het gehele adres niet gevonden, dat zou erop duiden dat dit geen gout van activePDF is maar eerder in je netwerk, activePDF retourneert zelfs in het slechtste geval altijd fout-codes, echter in dit geval krijg je geen enkele respons vn de server

(bastard mode: eventjes ethernetkabeltje checken? >:) )

verder vind ik het volgende in de docs:
Security Considerations
Since activePDF Toolkit reads and writes to and from disk, you must take notice with certain
security requirements. In particular :
OpenOutputFile Write rights to where PDF document is going
MergeFile Read rights from where merged file is coming from
OpenInputFile Read rights from where input file is coming from
EncryptFile Write rights to where PDF document is going and read rights for unencrypted
document.
DecryptFile Write rights to where PDF document is going and read rights for encrypted
document.
LinearizeFile Write rights to where PDF document is going and read rights for original
document.
CloseOutputFile If OutputLinearized or OutputSecurityOptions has been set, the user also
requires read/write/delete rights from the TEMP directory on the server.
het lijkt erop te duiden dat je tevens expliciet ervoor moet zorgen je input-pdf's danwel je output-pdf te closen.

• TeeDee
reply op bastard mode: anders zou er ook niks in dit topic gepost worden ;)

Verder: het is nu weekend, maandag ga ik verder met het geen je nu net gezegd heb.

Is idd een goeie

Pagina: 1