Toon posts:

HD ledjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb 2 indentieke HD's (quantum fireball Cr 13G)

Nu wil ik graag weten of ik de ledjes op de print kan verwijderen en hier een hd-vu meter op aansluiten?

Of moet ik alleen het signaal hiervan gebruiken en de stroomvoorziening van de Vu-meter van m'n voeding halen??

aub een eventueel schema..

• The_Duke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:54

The_Duke

ho gek!

gebruik ff de search, er zijn hier al zo veel topics over geweest met schema's en al !!

Verwijderd

Op vrijdag 29 maart 2002 10:59 schreef The_Duke het volgende:
gebruik ff de search, er zijn hier al zo veel topics over geweest met schema's en al !!
:?

ik denk dat hij het ledje OP de hdd wil weghalen, op sommige hdd's zitten die er op dus vandaar.
ik denk dat hij dan ook 2 hddvu meters wil.

>> topictrarter
als je wil wat ik hierbover zij dan kan het wel, het zijn waarschijnlijk van die mini ledjes(SMD ofzo).
gewoon los solderen(heel voorsichtig) en ee kabeltje naar je hddvu meter.

op bijna iedere hddvu meter zit een optocoupler, dan kan je ook 2 hddled's maken(iedere hdd een aparte led), dan kan je je hddled van je mobo afklikken.

ik denk dat hij zoiets bedoelt

Verwijderd

Topicstarter
Dat bedoel ik inderdaad.

Dus niet de standaard HD led connector.

Maar de ledjes die op m'n HD's zitten die wil ik gaan gebruiken.

Kon daar nog niets over vinden.. (tenzij ik er overheen gelezen heb)

• The_Duke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:54

The_Duke

ho gek!

nou, zo'n ledje heb ik ook op me hd zitten (maxtor) en volgens mij is dit echt een miniscuul klein ledje. Je kan daar denk ik wel het signaal vandaan halen voor je hd meter (kan je goed solderen :? )maar niet de voeding, je zal dus de stroom van een molex connector moeten halen.

hier een schema die ik heb gebruikt voor me hd meter:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sander.fontijn/VU-HDD-LED-schema.gif

als je meer vragen heb over hoe je da ding mot bouwen, just ask me :)

Verwijderd

Topicstarter
Thnx dat had ik nou net nodig.

Het kan dus wel

Voeding is geen probleem. maar ik wist niet zeker of het alleen een ledje betrof. kreng is ook zo klein.

Bedankt..
Pagina: 1