Toon posts:

Wake-On-Lan netwerkkaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een A7V mobo, en wil gebruik maken van de Wake on Lan functie. Het boekje rept dan over de ASUS PC-L101 netwerkkaart, die nergens te krijgen is (?). Weet iemand een vergelijkbare netwerkkaart die ik wel in NL kan kopen?

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 11:37
3Com 3c905B of 3Com 3c905C.
anyway, koop een 3com kaartje met wake on lan en het zou moeten werken. Maar de vraag is of je er iets aan hebt.

Kan ik me eigenlijk niet voorstellen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb er wel wat aan: mijn compu staat op mijn kamer als server. Als ik 'm 's nachts of wanneer ik op pad ga uit doe, en iemand wil dan toch via mijn modem het net op, is dit toch een handige optie?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:04
Wake-up on LAN doet ie alleen maar met een speciale SNMP functie dacht ik...

Het is niet zo dat als iemand je macadresje aanroep dat je pctje dan aan gaat.. het werk met IP addressing dat weet ik wel...

Kun je beter de optie aanzetten dat je pc reageert op je modem (werkt ut best als je een xtern modem hebt; anders heb je ook weer zo'n speciaal ding nodig)

Dan belt diegene ff met zun mobiel jou nummer op (1x over laten gaan) pctje gaat aan en dan via het netwerk connectie maken..

Pvouput live

• Hazzz-E
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09-2025

Hazzz-E

Que?

Eeeeh spoelzilla:

Volgens mij heb jij het niet geod begrepen.

Wake-On-Lan is dat je compoetor kan booten van een andere computer. Dus niet dat hij opstart door activiteit van de andere compoetor.

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

eeeuh Hazzz-E
volgens mij heb jij het niet goed begrepen, dat is netBIOS

Beste film ooit

• HighLander
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2020

HighLander

One day you will see

I Agree with soepkip...
WOL is een optie dat je PC door een speciaal message/magic packet -wat over je ethernet/bnc kabeltje binnenkomt- aanslaat...

No more & No less

Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience.

Verwijderd

Mooi en wel, als je zo'n kaart hebt.

Maar vergeet het kabeltje niet van je Ethernetkaart naar je mobo.

Het beste (helaas duurste)kaartje hier voor is inderdaag de 3com 905c-tx

speciale mangement chippie onboard, minder cpu belasting ;)

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 23:26

Exterazzo

Qeasy

Ik heb gewoon een 100 Mbit NIC van de memo, en daar zit het ook op, en het werkt ook gewoon he. Best wel gaaf, maar je hebt het eigenlijk nergens voor over :(

Audentia

• seq_uence
  • Laatst online: 01-08-2024
foutje....... |:(

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• duderuud
  • Laatst online: 22-08 10:09

duderuud

Sliden is koel

Bijna elke NIC heeft een wake-on-lan fiunctie, alleen moet je er wel ff op letten als je dan ding koopt. Volgens mij moet je wel ff in je bios de WOL enablen, en het kabeltje wat je bij je nic krijgt aansluiten op je nic en mobo. Dan moet het werken....maar hoe precies weet ik niet, ik ben het ook aan het uitproberen:)

Motor-Forum.nl

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 19 september 2000 16:38 schreef Exterazzo het volgende:
Ik heb gewoon een 100 Mbit NIC van de memo, en daar zit het ook op, en het werkt ook gewoon he. Best wel gaaf, maar je hebt het eigenlijk nergens voor over :(
Damn... ik heb ook zo'n 100 mbit netwerkkaartje van memo (edimax) met WOL-connector... maar bij mij is m'n a7v absoluut niet te porren voor een boot via WOL.... ik heb nb alle 4 verschillende signalen geprobeerd (that is... de netwerkkaart instellen om zo'n signaal te geven aan m'n mobo).
Wanneer doettie het bij jou? Suspend? Standby? helemaal uit?

• Crusader
  • Laatst online: 22-08 21:35

Crusader

Arc Nature

Op dinsdag 19 september 2000 14:07 schreef soepkip het volgende:
eeeuh Hazzz-E
volgens mij heb jij het niet goed begrepen, dat is netBIOS
eeeuh soepkip, volgens mij heb jij het niet goed begrepen ;)
NetBIOS is een soort protocol dat over een ander protocol heen draait (IPX of IP bijvoorbeeld).
Dat een pc opstart vanaf een andere pc heet BOOTP of RPL (Remote Program Load, van Novell). BOOTP is meer een Unix variant.
De naam van jouw windows pc (als je windows draait tenminste) is een NetBIOS naam en wordt door windows OSses (de "browser service" om precies te zijn) gebruikt om met elkaar te communiceren.
Microsoft heeft een eigen variant op NetBIOS en heet NetBEUI.
Dus: NetBIOS heeft noppes te maken met het remote booten van een pc met netwerkkaart, waarbij de netwerkkaart ook nog eens een speciale Boot-ROM moet hebben.
Ik vond dat ik er zo wel diep genoeg op ingegaan ben ;)

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:22
Ik heb een Intel Pro 10/100+ met W-O-L Dus je bent niet beperkt tot 3Com.

Verwijderd

zit ook op 2 goedkope 100mbit kaartjes die ik hier heb

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Die sitecom dingen van 39 piek hebben het ook hoor!.

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Die WOL functie van die Edimax Realtek (MeMo) kaartjes werkten goed op m'n P350 MoBo wel ff dat programma gedownd van de Edimax site, heb nog niet geprobeerd om m'm A7V ermee wakker te maken. I'll be back. :)

? weet jij wat.

• ScuL
  • Laatst online: 14:16
[deels offtopic!]
hmm ASUS brengt ISDN modems, normale modems, en netwerkkaarten op de markt.. maar helaas alleen in het verenigd koninkrijk en in azië ! ik heb hier zelf 4 ASUS ISDN modem's liggen (ASUScom ISDNLink 128i) . in NL worden de ASUS producten wel verkocht maar vaak onder andere namen.. de ASUScom is bijv. identiek aan een bepaald type dynalink. maar met de ASUS driver erbij is die wel stukken sneller!! (ping times)
[/deels offtopic!]
maw. die ASUS kaart moet in NL verkrijgbaar zijn.. check de chipset uit en zoek een kaart die ook die chipset en zelfde vorm van printplaat heeft.. suc6

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Pagina: 1