Toon posts:

Onbekend KT3 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al eerder een topic neergezet met het begin van dit probleem.

Ik krijg met mijn nieuwe KT3 Ultra deluxe mobo van MSI steeds vastlopers op default settings van het BIOS. Nu heb ik alle kaarten eruitgehaald, en in het bios zelfs mijn onboard sound, modem, en RAID controller uitgeschakeld. Nog steeds loopt hij in de meeste gevallen al in de installatie van winXP pro vast. Zelfs zo vast dat hij echt nergens meer op reageerd. zelfs num lock.
Die enkele keer dat ik na een installatie wel in windows kom loopt hij daar eigenlijk altijd wel vast binnen de 3 minuten.

Ik vermoed dat het nu richting geheugen moet denken.
Ik heb 1 reepje van Transcend erin zitten van 512 MB, deze module heeft samsung chippies, daar had ik overigens goeie verhalen over gehoord.

Iemand ideen, of suggensties voor BIOS settings, want ik begin hier erg gefrustreerd van te raken. :'(

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:49

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Dit kan alleen maar de voeding zijn of je mobo is niet goed gemonteerd in de kast. Probeer alles eens eruit te halen en er weer rustig in te zetten. Laat alles op 100fsb of 133fsb lopen in het geval van een XP. Vooral geheugen niet op 166mhz zetten, want mijn reepje Transcend 512mb kan dat ook niet aan (logisch PC2100 |:( )

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik proberen, maar mijn 512 MB Transcend reepje is gemaakt voor PC 2700 (DDR333) dus dat zou geen probleem moeten geven, maar toch zal ik hem terug zetten naar PC-2100.

Ik laat nog van me horen.

Ik heb overigens een 400watt voeding (onbekend merk) Maar met 1 disk en 2 cd-roms eraan doet hij het net zo slecht als met 4 disken eraan en die 2 cd-roms. dus ik denk niet dat mijn voeding hier veel invloed op heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb windows NU draaien, (ookal loopt ie nog wel vast) met 3DMark2000 en 2001SE heb ik echt te lage scores.

2000 = 5600
2001 = 2600

ongeveer.
Datmoet veel beter kunnen met mijn GeForce2GTS PRO 64MB DDR
Iemand hier een suggestie voor?

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Soltek SLDRV-5 KT333 moederbordje.

Het wil alleen werken als het geheugen wordt terug gezet naar 133 mhz. Ben ook al terug gegaan na de winkel en heb geheugen omgeruilt maar weer precies hetzelfde probleem.

Dus iemand suggesties ?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:17

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
je bios moet je altijd instellen anders dan haal je nooit het uiterste of stabielste systeem.
kijk je handleiding ff
en loop de bios door
belangerijkste is
dat je bij het geheugen
de cas op 2 zet
de t commands op zo laag mogelijke waarde
de bank interleave op 4
queue depth op 4

bij agp
de driving control op 4x
en dan de apereture size de helft van je geheugen

mail me ff anders als je er niet uit komt
of icq =)

Tweakers Discord

Verwijderd

zijn probleem is dat zijn systeem niet goed loopt op standaard instellingen .

voeding 400watt ? denk het niet
geheugen ? nee dan krijg je al problemen voor dat dat ding start met msi.

mobo brak>? ja msi vind ik persoonlijk erg achteruit gaan met kwaltiteit.

misschien dat er al een bios update voor dat ding is

verder wens ik je veel succes .

Verwijderd

Op vrijdag 29 maart 2002 17:40 schreef Wingman25 het volgende:
Ik heb windows NU draaien, (ookal loopt ie nog wel vast) met 3DMark2000 en 2001SE heb ik echt te lage scores.

2000 = 5600
2001 = 2600

ongeveer.
Datmoet veel beter kunnen met mijn GeForce2GTS PRO 64MB DDR
Iemand hier een suggestie voor?
Nee hoor, valt wel mee. Een GF2 GTS is niet zo bij de tijd meer. Probeer eens nieuwe VIA 4in1 drivers en je up-to-date vidkaart drivers. Zitten jullie mobo's wel goed in de kast met afstandsbusjes enzo? Test je geheugen en ev. je processor eens. Ruil je mobo anders es om in de winkel, of laat hem testen... Is je temp niet te hoog?

En tweakdude: wil jij
niet steeds
allerlei enters
in je post
doen...

Verwijderd

Op vrijdag 29 maart 2002 21:22 schreef tweakduke het volgende:
belangerijkste is
dat je bij het geheugen
de cas op 2 zet
Dat kan je dus beter later pas doen. Als je namelijk een CAS2.5 reepje hebt, overclock je em als het ware, en is ie misschien niet stabiel. Leuke functie, maar doe dat pas als alles goed werkt en stabiel is...
Pagina: 1