Toon posts:

Epox & ATi Radeon 8500 275/275 - Reactie van Epox!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben al tijdje aan het zoeken naar oplossingen naar
problemen die meerdere mensen op GoT hebben ( en anders :D )
met een Epox 8KHA+ samen met een ATi Radeon 8500.

Ik had zelf al een succes door een Pencil Trick te doen op
m'n Radeon, hierdoor kreeg ik hem succesvol op 276 stabiel,
dus eindelijk op de stock speeds. Het geheugen kan ik wel
naar behoeven opvoeren en dit loopt nu 306.

Maar ik had dus gemaild naar Epox over de problemen en of
er oplossingen voor waren, en of Epox erkende dat er
problemen waren met deze compo, en dit is wat ze terug
stuurden ( na 3 weken ofzo ).

------------------------

Well the problem is that I spoke to ATI about this issue,
and they did not know how to solve it. So far only solution
I found is to set the ATI clock speed back to 260MHz
but of course nobody likes it but than the card runs
stable. If I use a G-Force 4 card on the board there is no
problem at all it is a little bit hard to find out where it
goes wrong.

But I keep you informed if I find out more.

Best Regards,
Michael (FAE Team)
EPoX Europe Computer B.V.

------------------------

Hier worden dus een paar dingen duidelijk, het probleem
was schijnbaar nog niet erg bekend bij deze man, en hij
heeft het waarschijnlijk getest en is op dergelijke
problemen gestuit, waarna hij ATi heeft gecontact, en die
wisten ook niks.

Conclusie : Geen oplossingen, maar wel een erkenning van
Epox, en dat is al een goede zaak. Omdat ze er dus
waarschijnlijk wel achteraan gaan.

Als ik meer hoor, dan zal ik het direct posten...

Verwijderd

Daarom ga ik nou voor Asus, dan heb je veel minder met dit soort problemen te maken, hoewel ik daar toch ook wel eens iets over heb gelezen. Dit zijn gewoon :r problemen waar je echt niet op zit te wachten als je een berg geld hebt uitgegeven.

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 08:42

Bluppy2

Hip!

Op vrijdag 29 maart 2002 11:27 schreef aad123 het volgende:
Daarom ga ik nou voor Asus, dan heb je veel minder met dit soort problemen te maken, hoewel ik daar toch ook wel eens iets over heb gelezen. Dit zijn gewoon :r problemen waar je echt niet op zit te wachten als je een berg geld hebt uitgegeven.
een Asus is wel een stukkie duurder :)
En daarbij komt nog dat Epox zijn kantoor in Nederland heeft zitten, dus die kan je makkelijk bereiken. Asus support zit in Duitsland.
Verder is de memory performance van de Epox een stukkie beter als van de Asus en is de lay-out met 6 pci sloten volgens mij ook iets beter...
Ik vind de service geen reden om voor Asus te kiezen, en de performance van het bordje ook niet echt..
Misschien als je onboard sound, lan etc wil... maar jah.,.. als je toch 6 pci sloten hebt :) :)

Maar eh Wapzer:
Wat is nou precies jou probleem met je 8KHA+ en je ATi Radeon?? Ik ben nog niet tegen probs aangelopen... Terwijl ik ook dat bordje en een Radeon 8500LE heb...

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Verwijderd

Misschien dat het ligt aan die VIA rommel? :)

• Da-WiZZy0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-08 01:39
Bij mij werkt ie nog niet stabiel op 250/250

Verwijderd

Op vrijdag 29 maart 2002 16:39 schreef iefje het volgende:
Misschien dat het ligt aan die VIA rommel? :)
Leg uit :?

Of is dit gewoon een troll?

Verwijderd

Lol, bullshit dat hij het niet wist, ik heb die kerel daar een maand geleden al over gesproken over email. Bij mij kwamen ze niet verder als "gebruik de nieuwste drivers en bios eens"
Maar eh Wapzer:
Wat is nou precies jou probleem met je 8KHA+ en je ATi Radeon?? Ik ben nog niet tegen probs aangelopen... Terwijl ik ook dat bordje en een Radeon 8500LE heb...
Als de 275 Mhz variant terug geklokt moet worden naar ongeveer 260 Mhz om stabiel te draaien, dan heb je een grote kans dat jou LE (250 Mhz) het wel goed doet niet ;)

Punt is gewoon dat de PC crashed in 3D apps als de R8500 op 275 MHz loopt. Klok je hem terug, dan werkt hij wel goed. Mijn gok is dus ook dat de power supply via de AGP poort van dat Epox mobo niet helemaal pluis is.

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:22

Johnny E

Dôh !!

(jarig!)
Hebben jullie al geprobeerd het VIO voltage omhoog te gooien?

Ik had bijv op een Abit BF6 dat de Asus V3800 deluxe pas stabiel wou zijn bij een VIO van min 3.5V (3,3v = Standaard)
Bij een Vio van 3,65V deed de TV-out functie het ook.

Als het niet via de bios kan probeer het dan via de voeding, vaak is het middels een klein pot metertje eenvoudig te regelen.

Specs!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
is dat alleen met de 8KHA+ ?

• Da-WiZZy0n
Er zijn meer problemen. Ik krijg streperige vervormingen over m'n scherm. Niet supergoed te zien maar wel heel storend. Ik weet niet of dat ook 1 van die problemen is door de combinatie van het Epox mobo en de Radeon 8500. Het kan natuurlijk ook gewoon een slechte kaart zijn. Dus mijn vraag is hebben jullie het probleem ook (Epox 8KHA+ met radeon 8500 gebruikers).

• NightCruiser
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
uh wil niet veel zeggen maar mijn hercules 8500le wou ook totaal niet lopen op mijn 8kha(zonder + dus) terwijl die standaard al op 250/250 loopt.
Dit is dus gewoon helemaal niet te verhelpen? |:(

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:52
Op vrijdag 29 maart 2002 20:25 schreef Da-WiZZy0n het volgende:
Er zijn meer problemen. Ik krijg streperige vervormingen over m'n scherm. Niet supergoed te zien maar wel heel storend. Ik weet niet of dat ook 1 van die problemen is door de combinatie van het Epox mobo en de Radeon 8500. Het kan natuurlijk ook gewoon een slechte kaart zijn. Dus mijn vraag is hebben jullie het probleem ook (Epox 8KHA+ met radeon 8500 gebruikers).
Dat probleem herken ik heel goed. Ik heb om die reden mijn 8500LE omgeruild voor een nieuwe. Dat loste het probleem (tot nu toe) op. Had nog mazzel ook, want op de nieuwe kaart zit 3.6 ns geheugen ipv 4 ns op de oude :P

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

hmmm... mijn LE wilde ook niet stabiel 3D Mark 2001 draaien op meer dan 275mhz.. Vooral niet met een hoge FSB.
Elke keer als ik 3d mark draaide hield hij er midden in een test mee op, of waren er veel corrupted textures.
Ik heb het opgelost door de VIA IDE miniport drivers te installeren en de laatste bois naar mijn mobo te flashen.. nu loopt alles stabiel op 282/294mhz.. Geen enkele vastloper met een FSB van 153mhz...
Ik zal de miniport drivers zo ff opzoeken...

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

Op vrijdag 29 maart 2002 20:25 schreef Da-WiZZy0n het volgende:
Waarschijnlijk heb je hem te hoog overgkolkt zonder het voltage te verhogen, of wordt de kaart gewoon te warm... Probleem heb ik ook gehad namelijk... FF zorgen voor een beetje airflow in je kast of een voltmod doen wil nog wel eens helpen...

IDE miniport drivers
zie post hierboven
--== http://www.epox.nl/Drivers/IDE_MPD3014.zip ==--

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

3e post al :)

misschien is het handig voor jullie om dit linkje ff goed door te spitten..
het leid naar de Rade3D forums waar mensen ook oplossingen proberen te vinden :)

klik

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:57
Bij mij werkt een ATi Radeon 275MHz perfect icm met m'n Epox 8KHA+ :). Nog geen enkel probleem tegen gekomen.

• Da-WiZZy0n
Op zaterdag 30 maart 2002 10:26 schreef bluppy2 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk heb je hem te hoog overgkolkt zonder het voltage te verhogen, of wordt de kaart gewoon te warm... Probleem heb ik ook gehad namelijk... FF zorgen voor een beetje airflow in je kast of een voltmod doen wil nog wel eens helpen...

IDE miniport drivers
zie post hierboven
--== http://www.epox.nl/Drivers/IDE_MPD3014.zip ==--
Ik had het al sinds ik hem voor het eerst aanzette. En dat de kaart te warm word, ik weet het niet. Het zou kunnen maar de kast staat open dus ik denk het niet. En over die voltmod, ik heb er 2 Le's mee naar de klote geholpen dus eigenlijk heb ik daar niet zo'n zin in, maar misschien doe ik dat nog wel. En die IDE miniport drivers werkt dat nou echt?

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

Op zaterdag 30 maart 2002 12:26 schreef Da-WiZZy0n het volgende:

[..]

Ik had het al sinds ik hem voor het eerst aanzette. En dat de kaart te warm word, ik weet het niet. Het zou kunnen maar de kast staat open dus ik denk het niet. En over die voltmod, ik heb er 2 Le's mee naar de klote geholpen dus eigenlijk heb ik daar niet zo'n zin in, maar misschien doe ik dat nog wel. En die IDE miniport drivers werkt dat nou echt?
tja, je kan het toch proberen?? Nee heb je, ja kan je krijgen...
Bij mij werkte het iig..

• calje
  • Niet online
Ik heb idem problemen met 8kha+ en powercolor readeon 8500 (Evil master II)...

- Afhankelijk van de driver versie loopt de computer vast of reset hij. Ook krijg ik soms allerlei rode en zwarte driehoeken in beeld
- Mijn computer blijft alleen stabiel wanneer ik alle andere PCI kaarten weglaat
- Ik heb de laatste drivers van Omega en VIA geïnstalleerd, helpt allemaal niet
- Cashes beginnen pas als er OpenGL (screensavers MS) of directX wordt gebruikt (MS Flightsimulator 2002)
- gek wordt ik ervan...

Ik had het moederbord en kaart gekocht n.a.v. review op tweakers.net. Maar helaas, bij mij werkt het niet. Als iemand een oplossing heeft: hulde... Want ik kom er niet meer uit.

Ik heb het systeem gekocht om lekker te kunnen vliegen met Flightsimulator 2002. Dat werkt dus beperkt (geheel niet)...

Johan Caljé

• Da-WiZZy0n
Nou ik had dus die miniport drivers geinstalleerd en windows kreeg ik dus niet meer opgestart ook niet meer in safe mode. Dus ik kon hem helemaal overnieuw installeren, niet zo leuk dus.

Ik heb een Club3d Radeon 8500 Pro. Eerst had ik een Le van PowerColor in die Evil Masters II doos, en die werkte wel goed met het Epox 8KHA+ mobo. Nou heb ik dus nog geen oplossing. Weet iemand al wat meer?

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

Op zaterdag 30 maart 2002 15:36 schreef Da-WiZZy0n het volgende:
Nou ik had dus die miniport drivers geinstalleerd en windows kreeg ik dus niet meer opgestart ook niet meer in safe mode. Dus ik kon hem helemaal overnieuw installeren, niet zo leuk dus.

Ik heb een Club3d Radeon 8500 Pro. Eerst had ik een Le van PowerColor in die Evil Masters II doos, en die werkte wel goed met het Epox 8KHA+ mobo. Nou heb ik dus nog geen oplossing. Weet iemand al wat meer?
das wel erg vreemd.. ik zou dan zeggen dat er meer mis is met je systeem behalve je radeon...

• calje
  • Niet online
Wie weet trouwens hoe ik ervoor kan zorgen dat de Radeon 8500 zijn eigen IRQ krijgt? Tot nu toe wordt hij op een één of andere manier altijd gedeeld. Ik wil kijken of problemen minder worden met een eigen IRQ (helpt dat theoretisch?)

Ben niet zo'n echte tweaker. Tot nu toe probeerde ik iets via het Bios: INT pin x enz. Maar ik begrijp het systeem dat in het boekje staat niet zo . Mijn config:

AGP Radeon 8500
PCI1 -
PCI2 Firewire kaart
PCI3 ISDN
PCI4 SB Audigy
PCI5 -
PCI6 Realtek Netwerkkaartje

Hoe kan ik settings veranderen dat de radeon op een eigen IRQ zit, bijv. irq 11 of 5 .

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 31 maart 2002 11:16 schreef calje het volgende:
Wie weet trouwens hoe ik ervoor kan zorgen dat de Radeon 8500 zijn eigen IRQ krijgt? Tot nu toe wordt hij op een één of andere manier altijd gedeeld. Ik wil kijken of problemen minder worden met een eigen IRQ (helpt dat theoretisch?)

Ben niet zo'n echte tweaker. Tot nu toe probeerde ik iets via het Bios: INT pin x enz. Maar ik begrijp het systeem dat in het boekje staat niet zo . Mijn config:
Je kan wel zeggen welke IRQ's reserved blijven, dus niet gebruikt. Als je kijkt wel IRQ je videokaart gebruikt kan je die eens 'reserven' in he bios, zodat hij een andere gaat gebruiken. Ik heb het geprobeerd maar het maakte niks uit hier.

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

ik heb een EPox 8KHA en R8500 275/275 draait perfect :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• calje
  • Niet online
Voor iedereen die alles goed heeft draaien:

Hebben die ook SB Audigy en bijv. een Realtek Netwerkkaartje...

Welke drivers draaien jullie dan (versie)?

Ik krijg het niet voor elkaar. Mijn leverancier wilde eventueel deze kaarten gaan verkopen, maar na deze ellende ziet hij er waarschijnlijk van af. Mijn machine was een testcase. Ik denk ook dat ik maar andere een andere configuratie ga.

het latsige is nu: stel je voor dat één van de kaarten niet goed is: welke is dit dan?

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-08 15:10
Op vrijdag 29 maart 2002 19:59 schreef Johnny E het volgende:
Hebben jullie al geprobeerd het VIO voltage omhoog te gooien?

Ik had bijv op een Abit BF6 dat de Asus V3800 deluxe pas stabiel wou zijn bij een VIO van min 3.5V (3,3v = Standaard)
Bij een Vio van 3,65V deed de TV-out functie het ook.

Als het niet via de bios kan probeer het dan via de voeding, vaak is het middels een klein pot metertje eenvoudig te regelen.
Hmm, als dit zou werken kan ik me wel voorstellen dat het probleem niet bij een Asus bord optreed aangezien die volgens mij default een VIO van 3.5V hebben. (Dat was tenminste zo bij de 2 A7V's, 2 P2B's en een P3B-F die ik hier heb (gehad)) Volgens mij is dit ook een van de redenen dat een gemiddeld Asus bord goed overclockt.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

Op zondag 31 maart 2002 17:01 schreef calje het volgende:
Voor iedereen die alles goed heeft draaien:

Hebben die ook SB Audigy en bijv. een Realtek Netwerkkaartje...

Welke drivers draaien jullie dan (versie)?

Ik krijg het niet voor elkaar. Mijn leverancier wilde eventueel deze kaarten gaan verkopen, maar na deze ellende ziet hij er waarschijnlijk van af. Mijn machine was een testcase. Ik denk ook dat ik maar andere een andere configuratie ga.

het latsige is nu: stel je voor dat één van de kaarten niet goed is: welke is dit dan?
ik heb geen Audigy, nl een SB Live Value, maar wel een realtek en een 3com netwerkkaartje.. Ik draai de Radeon op XP drivers 6043. Dit werkt allemaal perfect. Je moet wel de vorige rivers helemaal de-installen.
Wat je ook moet doen is de multimediadrivers installen. Die zitten in de drivers sets van ATi, dat verhelpt vaak een hoop problemen.
(De multimedia (DVD ed) drivers zitten niet in de beta pakketten die je via rage3d en maxreboot vind...)

• The Guardian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-04 13:24

The Guardian

I'll keep an I on you

Hier loopt ook alles goed en dat terwijl de boel zwaar overclocked is. Er zit een 3com 100mbit netwerkkaart in en een SB128pci.

• calje
  • Niet online
Ik heb zojuist de Radeon en de SB Audigy vervangen voor oudere kaarten (NVidia 256 en een Terractec soundkaartje). Dan reset hij ook nog steeds. Het begint er steeds meer op te lijken dat de processor of het moederbord niet goed is. Helaas kan ik dit niet testen...

het rare is aleen dat ik alleen problemen krijg als ik flink grafisch werk: fs2002, FSDS, Photoshop oid. Het enige wat nog zou kunnen is het AGP slot. Want als de machine is herstart, dan komt windows XP met een melding dat de grafische driver het probleem heeft veroorzaakt.

:?

• SquareHugo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-04-2022

SquareHugo

Eublepharis Macularius

Geen problemen hier! EPoX 8KHA+ met Radeon8500 275 MHz :).. staat er niks op Via Arena ?

XBOX 360 Gamertag

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 13:49 schreef SquareHugo het volgende:
Geen problemen hier! EPoX 8KHA+ met Radeon8500 275 MHz :).. staat er niks op Via Arena ?
Nee er staat toch dat Epox en ATi niet weten wat de oplossing is ....

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:22

Johnny E

Dôh !!

(jarig!)
Heeft iemand nou al geprobeerd de VIO omhoog te gooien???

Specs!

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 17:48 schreef Johnny E het volgende:
Heeft iemand nou al geprobeerd de VIO omhoog te gooien???
Als jij me vertelt hoe ik dit moet doen, da doe ik dat, en dan post ik het resultaat :)

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
ik heb al een half jaar een 8kha+ met een radeon 8500 LE, en heb nog nooit problemen gehad, ik heb elk os al gedraait en ongeveer elke driver geprobeert, en alles loopt altijd als een zonnetje. Overklokt naar minimaal 300/310 en wel. Aan het bord ligt het dus niet. Kan natuurlijk wel zijn dat die conflicteerd met andere hardware.

• NightCruiser
  • Niet online
Op maandag 01 april 2002 13:41 schreef calje het volgende:
Ik heb zojuist de Radeon en de SB Audigy vervangen voor oudere kaarten (NVidia 256 en een Terractec soundkaartje). Dan reset hij ook nog steeds. Het begint er steeds meer op te lijken dat de processor of het moederbord niet goed is. Helaas kan ik dit niet testen...

het rare is aleen dat ik alleen problemen krijg als ik flink grafisch werk: fs2002, FSDS, Photoshop oid. Het enige wat nog zou kunnen is het AGP slot. Want als de machine is herstart, dan komt windows XP met een melding dat de grafische driver het probleem heeft veroorzaakt.

typisch brakke voeding probleem, dit had ik ook en toen ik mn voeding had vervangen waren allen problemen verdwenen :)

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:29

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Er zijn een aantal irq's in gebruik voor spullen die je niet gebruikt waarschijnlijk.

zoals:
-seriele poorten
-onboard midi gebeuren

Als je nu de zaken die je niet gebruikt in het bios uitschakeld dan komen die IRQ's vrij en kan je die dus toewijzen aan de PCI sloten, dan moet je nog even rommelen maar meestal kom je er dan wel uit, ik heb nu videokaart,ide controller, 2 netwerkkaarten, een geluidskaart en de USB's allemaal op een eigen IRQ

Breek je nek voorzichtig

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb nog niemand horen praten over hun BIOS versie. Misschien is er al gebleken dat het daarmee niet samenhangt en heb ik dat gewoon gemist.

Verwijderd

[quote]Op maandag 01 april 2002 13:41 schreef calje het volgende:

lijk meer op een voeding probleem
als je pc meer moet gaan doen word er ook meer spannig gebruikt
als de voeding net niet genoeg kan leveren dan gaat de pc herstarten ook al heb je een 300wat voeding hoef de voeding zelf niet van een goede kwalitijd zijn

koop ook altijd een voeding van een merk
je betaalt er wel voor maar dan weet je zeker dat het daar niet aan ligt

• calje
  • Niet online
Ik heb een ander moederbord genomen: problemen waren opgelost. Op hetzelfde epox moederbord nog een test gedraaid met een nvidea 2: geen problemen. Het is toch de combinatie blijkbaar die het een en ander in de mist liet lopen.

Ik heb ook een andere voeding geprobeerd: dit hielp me wel om een stap extra door 3d mark te laten komen voordat de boel reset, maar uiteindelijk resette de computer wel. Wellicht heeft het te maken met de spanning op het bord in combinatie met radeon, anders snap ik niet waarom het bord wel iets langer draaide...

Ook heb ik emt een andere processor getest: maar dit gaf exact dezelfde problemen.

Met het nieuwe bord (Chaintech) heb ik totaal geen problemen. Ben een happy flightsimmer nu 8-).

Op zich jammer, want de specs van de epox 8kha+ waren prima.

Ik ben erg benieuwd hoe mensen dit thuis oplossen als ze niet meerdere borden en processoren kunnen testen.

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 18:51

flexje

got-father

nog geen reakties van EpoX? of van ATi?

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 02:24 schreef salvador4 het volgende:
ik heb al een half jaar een 8kha+ met een radeon 8500 LE, en heb nog nooit problemen gehad, ik heb elk os al gedraait en ongeveer elke driver geprobeert, en alles loopt altijd als een zonnetje. Overklokt naar minimaal 300/310 en wel. Aan het bord ligt het dus niet. Kan natuurlijk wel zijn dat die conflicteerd met andere hardware.
Blijkbaar wel, ik had er ook last van. Ander merk mobo gekocht en toen was het meteen over. Ook op Rage3D waren er veel met dit probleem.

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Hmmmm ik heb ook nog geen last van gehad en hij loopt als zonnetje. Zou het echt aan hardware liggen, dan zou iedereen die Epox en ATI heeft, last moeten hebben. Maar dat is niet.

Lucky Goldstar

Verwijderd

Heb een Epox 8KHA+ en een radeon 8500 (ATI built 128MB) draait stabiel op 310,50 en 299 met een fsb van 300Mhz. Gen problemen tot nu toe.

• KneoK
  • Laatst online: 03:57

KneoK

Not in a million lightyears

Op zondag 31 maart 2002 11:16 schreef calje het volgende:

AGP Radeon 8500
PCI1 -
PCI2 Firewire kaart
PCI3 ISDN
PCI4 SB Audigy
PCI5 -
PCI6 Realtek Netwerkkaartje

Hoe kan ik settings veranderen dat de radeon op een eigen IRQ zit, bijv. irq 11 of 5 .
Je kan alleen een IRQ toewijzen als je een Master moederbord (of zoiets) heb. Dan zijn dus alle PCI sloten alleenstaand, dus niet gedeeld met je PCI.

Ik heb zo'n Master moederbord (zie sig) en ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft maar ik kan in me BIOS instellen: ASSIGN IRQ TO VGA

Anders inderdaad gewoon het IRQ van je Radeon reserveren.

• porn*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 14:22

porn*

...take on the world!

Hebben de mensen met problemen hun PC ook al zonder overige hardware getest? Dus een zo kaal mogelijk systeem:
mobo/cpu/1 dimm of rimm/alleen vga kaart/alleen hd?

Wie weet is een bepaalde combinatie de oorzaak. Veder kan ik me nog voorstellen dat het aanpassen van de AGP driving kan werken. Waarde moet je mij niet vragen, misschien dat iemand een optimale weet (Ati???).

Iemand ook al geprobeerd om AGP op 1x te zetten?

Bnet pindle#2913

Verwijderd

Heeee, ik ben dus niet de enige met deze problemen! Mijn combo Epox 8KHA+ met Radeon 8500 (retail) crashed ook bij zwaar grafisch werk! Zeer irritant.
Het geluid van m'n SB Audigy speelt dan nog wel even door maar de rest zit muurvast; alleen nog hardwarematig te resetten.
Heb geen netwerkkaart in m'n systeem, dus voor de mensen die dat misschien dachten dat het daaraan lag....
Ben ook al van geheugen gewisselt (van twinmos naar corsair), maar geen verschil.
Heb nog wel een wat ouder Epox bios maar wel de nieuwste Radeon driver.
Ik hoop dat iemand een oplossing vind hiervoor, anders gooi ik de Epox eruit eerdaags.

Verwijderd

Voor degenen die deze fix nog niet kende, post ik hem nog een keer. Heeft mij ook geholpen, heb geen irritante storende horizontale lijntjes meer, en geen vastlopers meer :)

http://www.rage3d.com/board/showthread.php?s=9ce64527cbfb40ba2af60b3d63ccc49b&threadid=33621685

Verwijderd

ik geloof dat rage3D plat ligt heb je misschien een andere link of upload hem ergens als je wilt *D

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 18:18 schreef co-tje het volgende:
Voor degenen die deze fix nog niet kende, post ik hem nog een keer. Heeft mij ook geholpen, heb geen irritante storende horizontale lijntjes meer, en geen vastlopers meer :)

http://www.rage3d.com/board/showthread.php?s=9ce64527cbfb40ba2af60b3d63ccc49b&threadid=33621685
Bedankt! :)
Pagina: 1