Zeer mooit alleen dadelijk nog netjes de filters knippen en netjes inbouwen zodat we geen kortsluiting krijgen want daar heb ik geen zin in natuurlijk en al zeker niet omdat ie op mijn voeding komt te staan.
Ik wil dus die inverter op een molex aansluiten, maar hoe?
Welke van de molex draden moet ik hebben voor de +/-??
edit: Owja, is een floppydrive aansluiting ook goed?
Ja ik ben een electronica n00b
\_Specs_/
en dan te bedenken dat ik vanaf morgen een week weg ben.. figures.. ligt aan de ptt gok ik.
sjit ook mn bestelling van large is er nog niet, durf te wedden dat ze morgen binnenkomen
Verwijderd
hij is er.!.!.!.!
net uitgepakt cool man echt een goeie actie barf ik ga m nu aansluiten
/me is weer helemaal happy
Verwijderd
Geel is 12volt, zwart is 0volt en rood is 5 volt, dus je zou kunnen zeggen dat geel + is en zwart -;Op dinsdag 23 april 2002 14:58 schreef GuusD het volgende:
still a n00b...
geel is toch + en zwart - ???
(een beetje spoed vraag eigenlijk)
maar lees ff in dit topic hoe je em nou precies moet aansluiten.
Verwijderd
jah er zit een gebruiksaanwijzing bij duzz dat gaat verder wel goedOp dinsdag 23 april 2002 15:02 schreef Lomu het volgende:
[..]
Geel is 12volt, zwart is 0volt en rood is 5 volt, dus je zou kunnen zeggen dat geel + is en zwart -;
maar lees ff in dit topic hoe je em nou precies moet aansluiten.
tnx. anders kon ik m misschien gelijk weggooien
Heb ik net gedaan en ben nu doodOp dinsdag 23 april 2002 15:10 schreef GuusD het volgende:
ehm is die invertor GELIJK nadat ie aan is geweest weer veilig aan te raken of net zoals een voeding?(voordat ik m alsnog verne*k)
trouwens vet cool man die ccfl echt bruut ding![]()
Nee dat kan volgens mij gewoon!
\_Specs_/
Verwijderd
Op dinsdag 23 april 2002 15:34 schreef ZiegoM.tk het volgende:
[..]
Heb ik net gedaan en ben nu dood
hoe ken dat nou? dood en toch een bericht typen
Nee dat kan volgens mij gewoon!
jah ik heb t al gedaan maar iig tnx!
ben je er trouwens al uit?Op dinsdag 23 april 2002 14:07 schreef ZiegoM.tk het volgende:
DAMN, ik kom er niet meer uit
Ik wil dus die inverter op een molex aansluiten, maar hoe?
Welke van de molex draden moet ik hebben voor de +/-??
edit: Owja, is een floppydrive aansluiting ook goed?
Ja ik ben een electronica n00b
je moet die bruine draad in de molex gele draad douwen en die rode in de molex zwarte draad douwen.
snappie dat?
inverter molex
bruin-> - geel 12V
rood -> - zwart 0V
nix -> - zwart 0V
nix -> - rood 5V
Ik heb een floppy molex stekker van de draadjes afgeknipt en daar aan de zwarte en gele de CCFL gehangen.
Werkt perfect!
Alleen is mijn window een beetje te groot (is in de vorm van een Z) en zie je dus een klein hoekje van de CCFL, maarja tis toch heel strak!
Zal eens een digicam lenen en pix schieten want nu is mijn casemod helemaal compleet!
\_Specs_/
Verwijderd
kan je ook NORMAAL nederlands spreken?Op dinsdag 23 april 2002 16:33 schreef The_Resetter het volgende:
Yeeeeee ik heeft em lijp diggie ik had em ook iets veller ver w8 maar je kunt er heeeeel leuke effecten mee krijgen
woei mn 1e zit erin met blauw licht, nu mn 2e met rood
Verwijderd
barf need ya help
ik had dus die invertor tegen me kast laten komen (shoot me) en dus doet ie het niet meer
ik nam dus aan dat dan hetzelfde onderdeeltje wel stuk zou zijn... ik dus naar elektronika winkel. ze zeggen dat ze dat onderdeeltje helemaal niet kenn
jij zei dat er nog wel een methode was .... dus kom maar op
Dit is het lampie op een stukkie plexie glas gamaakt samen met de invertor.
Hier staat ie aan en zie je het vanaf het bovenste raampie
Nu nog ff het hele totaal beeld wat licht betreft. Er zit onder een gewone ccfl in.
Ik vind het in ieder geval wel
Op dinsdag 23 april 2002 18:15 schreef jbcyber het volgende:
Zo ik heb alles erin gebouwd en het werkt super zoals ik al eerder postte ik heb met mijn "high qualiti" camere es wat pics gemaakt zal ze ff posten.
[afbeelding]
Dit is het lampie op een stukkie plexie glas gamaakt samen met de invertor.
[img][url="http://www.endoria.net/upload/index.php/2182487568"]http://www.endoria.net/upload/index.php/2182487568[/url] [/quote] Hee... dat lijkt die van mij wel :P. Je bent nog een[/img] tag vergeten op het einde
Inderdaad ik duwde op de verkeerde knop wou op bekijken duwen maar ja schijnbaar een beetje motorische gestoordOp dinsdag 23 april 2002 18:17 schreef lOdUde het volgende:
[..]
Hee... dat lijkt die van mij wel.
Je bent nog een [/img] tag vergeten op het einde
Er moest ook nog een derde pic bij hoop dat jullie het vet vinden
Er zijn er wat die probjes hebben met aansluiten, dus hierbij een kleine manual update:
aansluiting CN1, de bruine stekker, is de vodeing stekker. Hier gaat dus 12v op. ROOD IS MIN, BRUIN IS PLUS!
Dus op 12v word het GEEL+BRUIN / ZWART+ROOD. Floppy driver connector kan ook, als het maar zwart plus geel is.
CN2 en CN3 worden gebruikt voor de ccfl connectors. welke maakt niet uit, als ze maar allebei vast zitten.
Afschermen die hap! loopt behoorlijk wat stroom door, en kortsluiting: invertor kaputt.
Kapotte invertors: Het zwarte dingetje is een ZEKERING!
Als je deze vervangt door een ander zekeringetje of een diodetje of whatever, doet ie het weer. Mocht je een n00b zijn, kijk dan wel ff uit, want je moet wel een zekering hebben die gelijk is. (Weet iemand het al, volgens mij 250mA). Als je een klein beetje kunt solderen, kun je er bv een glaszekeringetje tussen solderen met 2 draadjes. Iedereen kent wel iemand die dat kan
Nog vragen? Stel ze! En voor degenen die ze nog niet hebben, ik stuur ze morgen op! Vandaag was ik weg ivm TOELATINGSEXAMEN AUDIOVISUELE MEDIA w00t te Breda
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
en iedereen maar afvragen wat CB5€ betekendOp dinsdag 23 april 2002 11:18 schreef Pureoptical het volgende:
Hoppa, ik hoor bij de 2e lichting en die PTT gast heeft ze zonet afgeleverd!! (incl CB5E) Goeie actie Barf, als je die nog een keer houdt mag je me mailen, want hier op mijn werk lopen ze nu allemaal met een stijve ... .
In afwachting van de Dimage 5, bedankt.
[edit] en ze doen het ook nog alle 4!!!!![edit
Zal wel door de Limburgse post komen ofzo...
Hijs toch eeech al weg hoor!Op dinsdag 23 april 2002 19:09 schreef atmoz het volgende:
Ik zit bij de 1e groep, en heb nog helemaal niets binnen..
zo ja dan kan je een mailtje verw8ten
[edit]
eind begin
[edit]
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Hier was de Limburgse post toch wel snel, vandaagOp dinsdag 23 april 2002 19:09 schreef atmoz het volgende:
Ik zit bij de 1e groep, en heb nog helemaal niets binnen..
[edit]
eind begin, dat klinkt goedOp dinsdag 23 april 2002 19:30 schreef Angels_Dragon het volgende:
doe je nog een keer zo'n actie want ik heb de 1e gemist(ben beginnende en had pas eind begin april aangemeld)
zo ja dan kan je een mailtje verw8ten
Verwijderd
als ik hem ook "zachter" kan zetten sluit ik hem lekker op de baybus aan
><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
Ik heb hem ook ff op 5 Volt aangesloten gehad, dan is hij gewoon minder fel dan op 12V. Dat kan in principe dus wel.Op dinsdag 23 april 2002 20:56 schreef bluppy2 het volgende:
als je die lamp + inverter nou op 7 volt zet... brand hij dan gewoon minder fel of doet hij dan op een gegeven moment helemaal niks meer![]()
als ik hem ook "zachter" kan zetten sluit ik hem lekker op de baybus aan
Verwijderd
Hahaha (voor hun een vraag, voor ons een weet!!!!)Op dinsdag 23 april 2002 19:01 schreef BaRF het volgende:
[..]
en iedereen maar afvragen wat CB5€ betekendw00t
Verwijderd
hijs ingebouwd
ik hoop pics te maken maar ik heb geen cam
maar BaRF tnx voor je service echt goed!!!
Verwijderd
Waarom zou je een lamp in vredesnaam op een potmeter aan willen sluiten? Die dingen moeten fel branden. Dat is juist de bedoeling toch?
Verwijderd
Slaap jij goed met fel licht danOp dinsdag 23 april 2002 22:29 schreef Darkice het volgende:
Thanks. Ik heb ze binnen. Netjes briefje erbij.
Waarom zou je een lamp in vredesnaam op een potmeter aan willen sluiten? Die dingen moeten fel branden. Dat is juist de bedoeling toch?
Nee, een schakelaartje om em aan en uit te zetten is imho ook voldoende, maar een beetje patsen met een potmetertje kan natuurlijk geen kwaad
Verwijderd
hehe.. lolzOp dinsdag 23 april 2002 22:54 schreef Lomu het volgende:
maar een beetje patsen met een potmetertje kan natuurlijk geen kwaad
Ik snap je. Maar zelf ben ik meer iemand die dingen zoekt die functioneel zijn.
* Semper Fight heeft nog steeds niks binnen
Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen
Tip voor anderen: als je van die kabeltjes voor fan gebruikt van 4 naar 3 pin, kan je die er zo inpluggen! Scheelt weer wat geneuk met solderen/kroonsteentjes/whatever...
THNX! Ennuh BarF, als ik er nog meer wil, kan ik die dan kopen bij je? Dus: heb je in de winkel nog meer? Want ik kom binnenkort misschien langs!!
( het is wel koud hoor trouwens hiero vergeleken met Thailand
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...
Ook ik heb niks binnen, en het komt niet vaak voor dat de post te laat is (hier)...Op woensdag 24 april 2002 13:31 schreef Mr_x007 het volgende:
grr hier ook nog niet binnen. zeker weten dat ze allemaal op de post zijn? want zolang hoeven ze er toch niet over te doen. zal wel maar toch
Verwijderd
ga je nog een inkoopactie doen ??
waarschijnlijk doe ik dan WEER mee
Verwijderd
Oke hier dan wat foto's
ik denk dat de postbode nu met onze ccflettjes zit te spelenOp woensdag 24 april 2002 14:33 schreef Zotty het volgende:
*kuch*PTT zuigt*kuch*
Verwijderd
Op woensdag 24 april 2002 15:33 schreef atmoz het volgende:
Dankjewel Barf, ik heb ze binnen. Alleen jammer dat ze 2e hands zijn (of ze zijn ergens vies geworden) Maar ze doen het goed
Oke hier dan wat foto's
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
toch
Tja wat krassen, en wat vuiligheid. Maar de inverters waren wel dicht ingepakt dus die lijken me wel nieuwOp woensdag 24 april 2002 17:12 schreef GuusD het volgende:
[..]
had ik ook al het id van ik d8 ook al 2e hands
maar tis alleen een krassie denk ik
toch![]()
Een van de twee invertors is ondanks mijn voorzichtigheid toch tegen mijn kast gekomen
Weet iemand toevallig wat voor een zekering dat moet zijn??
Verwijderd
/me hoopt hetzelfdeOp donderdag 25 april 2002 08:13 schreef Mr_x007 het volgende:
hopen dat ik hem vandaag binnenkrijg
Ja, ik heb door het topic heen gezocht maar kan het niet vinden!
Ik heb er zelf namelijk al één gehaald met Radio Centrum in Utrecht, daar heb ik er geloof ik € 18 voor betaald incl. inverter.

Het resultaat is geweldig, wat een bak licht
Ik heb er bij baRF € 9,50 voor betaald (excl. filter) maar met inverter en portoOp donderdag 25 april 2002 11:55 schreef Epitome het volgende:
Wat moet ie nou kosten en wat zijn de verzendkosten?
Ik heb er zelf namelijk al één gehaald met Radio Centrum in Utrecht, daar heb ik er geloof ik € 18 voor betaald incl. inverter.
\_Specs_/
Verwijderd
BEETJE LAAT??Op donderdag 25 april 2002 11:55 schreef Epitome het volgende:
Wat moet ie nou kosten en wat zijn de verzendkosten?
[afbeelding]
die inkoopactie is al zo goed als afgerond alleen moeten sommige nog binnen krijgen
En ook ik heb m nog steeds niet binnen... het wordt wel vermoeiend hoor..Op donderdag 25 april 2002 14:52 schreef Mr_x007 het volgende:
grr weer NIET binne ik wordt GEK!!!!
Verwijderd
Nou, ik hoop dan dat ie er morgen is want ik vind het wel een beetje lang duren
Verwijderd
heheOp donderdag 25 april 2002 17:58 schreef Dymlos het volgende:
ik heb hem ook nog niet..straks heeft een enge verkrachter bij de ptt hem gejat
hijs al in gebruik! (pics volgens asap!)
hij zit onder mijn hd en schijnt recht mijn 2de voeding in! (in?? ja hij ligt open in mijn kast..best ziek maar enigste oplossing...) geeft wel rielaxed effect..gloeit een beetje op...maar zit nu blauw voor (net als ccfl) dus ga na de vakantie ff groen inzetten ofzo..ff kijken of het effect dan beter te zien is...more coming soon!!
Verwijderd
Duurt nu wel heeeeeeeeeel erg lang
Asus CUSL-2C/Intel PIII 1000@1200 Mhz/512 MB Pc133/Asus V7100 Pro/T 64 MB/Maxtor 20 GB 7200 rpm + Maxtor 80 GB 7200 rpm LB/Creative Audigy/17" Iiyama 8617T
Verwijderd
ik heb alleen maar die kleur folie, verder nixOp donderdag 25 april 2002 21:26 schreef Canadian het volgende:
Ik heb de ccfl's nu ook (zelf even wezen halen..). In tegenstelling tot sommige anderen vind ik de lichtopbrengst niet tegenvallen.Je moet niet meer dan 1 laag folie op het plexiglas leggen (standaard zitten er al twee lagen op!). Nu maar eens snel de dremel in de kast zetten !!
Verwijderd
Psies! Dit is zelfs voor PTT begrippen heel erg traag. Het was toch maandag verstuurdOp donderdag 25 april 2002 22:56 schreef bluppy2 het volgende:
wanneer heb je hem nou verstuurd???
Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen
volgens mij zijn ze nog helemaal niet verstuurd...
Hee BarF.. geef eens een teken van leven
ptt bedankt
edit: hij is nu wel langsgeweest... Had niks voor mij bij zich
shit zooi
Misschien moeten jullie ff een mailtje sturen naar BaRFOp zaterdag 27 april 2002 17:25 schreef Lomu het volgende:
En hij is er nog niet
Hij kan jullie iig vertellen of ze verzonden zijn, en wanneer.
Ik heb m'n BaRFalite wel binnen en ben heel erg tevreden er over. Ik snap niet dat het bij jullie zo lang duurt... Maar het is wel jammer voor jullie natuurlijk
Verwijderd
tjah lullig voor jullie dattie er nog niet is, ik had het ook... pcies tzelfde maar dan een week trug ik kreeg m pas op dinsdag...
Verwijderd
Bedankt voor het medelevenOp zaterdag 27 april 2002 17:28 schreef lOdUde het volgende:
[..]
Misschien moeten jullie ff een mailtje sturen naar BaRF
Hij kan jullie iig vertellen of ze verzonden zijn, en wanneer.
Ik heb m'n BaRFalite wel binnen en ben heel erg tevreden er over. Ik snap niet dat het bij jullie zo lang duurt... Maar het is wel jammer voor jullie natuurlijk. Ik leef met jullie mee :
Hey mensjes, sorry voor het oponthoud, maar ik was het weekend weg ivm het feit dat
* BaRF IS AANGENOMEN OP DE St JOOST ACADEMIE @ BREDAAAAAA!!!!
Dus, mijn excuses, maar ik moest echt weg!
Ok, de langverwachtte update: TOT EN MET LOMU ZIJN ZE OP DE BUS! Die komen dus de eerst volgende bezorg dag aan! (uh, was dat vorige keer nou dinsdag? waarom niet maandag?)
De laatste 5 komen een dagje later, want de frankeer stickers zijn op
Ohja, over die lichtjes: ze zijn NIET 2e hands!!! echt niet, maar dat bedrijf waar ze vandaan komen heeft een nare manier van inpakken. Onlangs hebben we een dozijn 'gewone' ccfls besteld, en die zaten in een gewone envelop, en er waren er dus 3 gebroken, en 4 waar de stekkers van af waren
(btw, €18,00
Jongens, echt mijn oprechte excuses voor mijn traagheid
* BaRF huilt zachtjes in een hoekje, teleurgesteld in z'n eigen kunnen...
anyways, ze komen er aan hoor!!!
Verwijderd
Das mooi dat ze eraankomen, maar het wordt dus woensdag, want maandag bezorgen ze niet en dinsdag is het koninginnedag (dan zit ik toch niet te wachten op dat lampie
Gefeliciteerd trouwens dat je bent aangenomen
Bedankt heOp zondag 28 april 2002 10:52 schreef Lomu het volgende:
Nah, ik wil je wel troosten hoor
Das mooi dat ze eraankomen, maar het wordt dus woensdag, want maandag bezorgen ze niet en dinsdag is het koninginnedag (dan zit ik toch niet te wachten op dat lampie).
Gefeliciteerd trouwens dat je bent aangenomen
Oh btw:
Lange, had jij het geld nu opgestuurd met de post?
Chandler, moet ik die van jou nou nog steeds onder rembours sturen?
Underground, leef je nog/ wil je zo'n ding?
Hey Outsider, heb jij toevallig het boek "Grijp de nacht" / "Cease the night" gelezen? Ivm je sigOp donderdag 25 april 2002 18:34 schreef 0uTsIdEr84 het volgende:
ikke heb ook mijn ccfletje binnen!!!
hijs al in gebruik! (pics volgens asap!)
hij zit onder mijn hd en schijnt recht mijn 2de voeding in! (in?? ja hij ligt open in mijn kast..best ziek maar enigste oplossing...) geeft wel rielaxed effect..gloeit een beetje op...maar zit nu blauw voor (net als ccfl) dus ga na de vakantie ff groen inzetten ofzo..ff kijken of het effect dan beter te zien is...more coming soon!!
Veni,Vidi, Et carpe ceruesi!!! (voor de niet-kenners: ik kwam, ik zag, en ik greep het bier, right?)
Verwijderd
Woensdag dusOp zondag 28 april 2002 11:33 schreef Hielkej het volgende:
dan krijg ik hem of maandag of woensdag
positief blijven: ik ga voor maandagOp zondag 28 april 2002 12:08 schreef Lomu het volgende:
[..]
Woensdag dus
Verwijderd
Mwah, er bestaat misschien wel een kans dat ze maandag ipv. dinsdag bezorgenOp zondag 28 april 2002 12:38 schreef bluppy2 het volgende:
[..]
positief blijven: ik ga voor maandag
ik heb in ieder geval nog nix gehad.
de postbode is nog niet langs geweestOp zondag 28 april 2002 12:40 schreef Lomu het volgende:
[..]
Mwah, er bestaat misschien wel een kans dat ze maandag ipv. dinsdag bezorgen
morgen is het koninginnedag, dus ik weet niet of ze dan bezorgen
bij mij is de postbode vandaag iig niet langs geweest
Verwijderd
want ik heb ze beide al in gebruik...
ik wil er nog wel 1/2/3 OF meer........
Verwijderd
ach ja, een dag meer of minder w88 maakt nu toch niks meer uit
Verwijderd
1xlamp en 2 velletjes folie. Maakt niet uit wat voor kleur, als het maar blauw is.
newking@hotmail.com
Thx for je eventueele reply....
Zijn er ook BaRfeLiTe case badges verkrijgbaar? Bij deze besteld!!
Connaisseur des femmes
edit: Bij de weg: wat gebeurt er als ik dat ding op &v aansluit ipv 12v? Brandt hij dan gewoon minder vel of brand hij dan door of gewoon helemaal niet?
yep, maar daar staat nog niks op hoor, bagger pagina - uh dat heb ik niet gezgd -Op dinsdag 30 april 2002 17:02 schreef Hielkej het volgende:
//offtopic\\
hey Barf, heeft die zaak waar jij werkt ook een website?
Anyways, ik moet alles even uitzoeken, maar ik heb er in elk geval 2 OVER! Want underground is er niet meer bij geloof ik
met & bedoel je 7 neem ik aan? geen idee... Ik denk dat ie OF zwakker brand, OF alleen de zijkanten. Ik zal het eens testenOp woensdag 01 mei 2002 08:55 schreef bluppy2 het volgende:
w00t, als het goed is komt de postbode hem zo brengen.. ik ben benieuwd
edit: Bij de weg: wat gebeurt er als ik dat ding op &v aansluit ipv 12v? Brandt hij dan gewoon minder vel of brand hij dan door of gewoon helemaal niet?
[update] Yep, 7 volt doet ie ook, maar wel zwakker!
nu ff 5v
[update 2] En ja hoor, 5v = ok, maar NOG zwakker
[update 3]
* BaRF lacht zichzelf heel erg hard uit