Toon posts:

[winxp] domeincontroller + na starten niet inlogge

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een zeer complete Dell met Windows XP.
Ik heb direct met Drive Image een image gemaakt van het systeem.

Nu treedt het volgende probleem op:
De eerste keer dat ik ermee ging werken kon ik prima inloggen op ons netwerk (ik ben als gebruiker bekent op het netwerk).

Na afloop heb ik de PC uitgezet.

Als ik de volgende dag probeer in te loggen gaat dit niet meer ... ik krijg een melding dat de domeincontroller niet gevonden kan worden waarop ik me moet aanmelden.

Het enige wat ik dan nog kan doen is een image terugzetten en dan kan ik weer wel inloggen.

Maar vervolgens begint na opnieuw opstarten de problemen weer.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?!
Ik heb niets geinstalleerd nadat ik ingelogd ben geweest.

Het moederbord is een geintegreerd moederbord: de netwerkkaart en geluidskaart zitten ingebouwd.

Ik heb alle netwerkverbindingen, kabels al geprobeerd te verwisselen, maar niets holp.

Degene naast me heeft geen problemen met inloggen.

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-06 14:20

RoRoo

Certified Prutser

settings zijn hetzelfde?

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Verwijderd

Tja, daar zijn systeembeheerers voor. Vraag of hij/zij je effe opnieuw in het domein hangt, want blijkbaar is je SID een beetje de weg kwijt.

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-08 14:56

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

het is in jouw vraag niet duidelijk of je een 'thuis' netwerk hebt met een werkgroep of een met een server(met domein controller)

alleen als je gekoppeld bent aan een domeincontroller:

probeer eerst in te loggen als administrator (lokaal)
ga dan naar configscherm-systeem-computternaam en controleer of of het domein is ingesteld (niet een werkgroep) en wijzig dit desnoods
ga dan naar configscherm-gebruikersaccounts en maak een account voor jezelf aan !gekoppeld aan het domein!
opnieuw opstarten inloggen onder het pas aangemaakte account (let wel op dat je onder het domein inlogt en niet lokaal)

als het goed is heb je nu geen probleempjes meer

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

Verwijderd

Misschien heb je wat aan dit:
[topic=291827]

Het probleem deed zich bij mij ook voor als ik lokaal aan het inloggen was.