Zagen na verven

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Topicstarter
Klein probleempje... Ik heb mijn kast gespoten (antraciet), en heb een rooster bovenin gemaakt. Maar nu heb ik het materiaal voor het raam bovenop en aan de zijkant. Is het mogelijk om hem nou nog uit te zagen zonder dat mijn verf afbladdert bij de zaagsnede? Ik dacht zelf aan afplakken of zoiets, maar is er iemand met ervaring?

(Ik mod het met een decoupeerzaag, die dremeldingen schieten niet op, en met een decoupeerzaag worden de zaagsnedes ook nog eens rechter ;))

(Whoops, [CM] vergeten vor de topictitel... MODJE? :+)

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien eerst ff met een mesje verf voorsnijden ofzo... en daarna decoupeer erover heen?

Ik neem toch aan dat er ook een raamrubber over komt, dus dan kun je hem een paar mm naast de zaagsnede snijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net gister een window in mn zwarte chieftec gemaakt, ook aardig wat braampjes (decoupeerzaag) daarna een beetje bijgeveild en daarna om de braamkanten (ca halve cm ernaast) plakband eromheen, de rest van de case kranten overheen en dan spuiten met een andere tint zwart, super mooi, lijkt net rubber, en = makkelijker. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 08:54

MRic3

Of praat ik weer poep?

Als je de kast goed gespoten (goed voorbehandeld) hebt zal de verf wel blijven zitten. Zorg ervoor dat de verf niet te vers is. Hoe langer de verf zit hoe harder hij wordt. Verder hoef niet bang te zijn voor bladders behalve waneer de ondergrond te warm wordt, daar kan verf ook niet heel goed tegen.

Wat wel een probleem kan zijn is beschadigingen van de lak als je er met een decoupeerzaag overgaat. Doe dit heel voorzichtig of beter plak het af met een niet te hard klevende plakband op de plaatsen waar je in de buurt komt met de decoupeerzaag...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mboy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06-2024
Ik heb laatst ergens gezien dat je gewoon een rijkelijk moet afplakken over het hele zaaggebied. Als je dan gezaagt hebt, de plakband er voorzichtig aftrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon een stuk breed afplakband over de verf plakken daar waar je wilt gaan zagen en dan vanaf de achterkant eruit zagen anders krijg je de bramen aan de voorkant .. en dan hopen dat je verf goed gespoten is en je het er niet aftrekt met het plakband ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het te zegen stuk afplakken met schilderstape en eromheen en dan door het tape heen zagen bij hout werkt het iig. suc6
Pagina: 1