dvd speler

Pagina: 1
Acties:

• edm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-10-2024
Ik ben me aan het orienteren voor een dvd speler,
maar ik kan geen sites vinden die me antwoord geven
op een aantal vragen. Wie kan me linkjes geven /
of directe antwoorden, die mij een selectie geven
van dvd spelers waar ik naar moet gaan luisteren /
kijken.

1) De dvd speler moet zowel cd (voornamelijk) als dvd
afspelen. De geluidsqualiteit is dus belangrijk. (Of is
het nog steeds zo dat je beter 2 apparaten hiervoor kunt
kopen?)

2) De dvd speler wordt (uiteindelijk) aangesloten op mijn
(in aanbouw zijnde) actieve speakers, dus ik zoek een
speler met een interne decoder en analoge outs (zie 1).
Is dit een goed idee of kun je alsnog beter voor een combi speler-amp gaan? (Ik moet iig een kastje bouwen die mijn amps in de speakers aan en uit zetten, dus op het moment
moet deze ook een preamp functie met volume control hebben.
Een stand alone dvd speler heeft toch geen volume control??)

3) Ik wil er ook cdr's mee afkunnen spelen en de speler
moet ongevoelig zijn voor skippen en dergelijke.

4) De speler moet stil zijn.

5) Regio vrij is een pre, anders moet ik zo nu en dan alsnog
met met pc slepen.....

Hmm ik dacht dat ik meer vragen had, maar ik kan er even niet meer bedenken. Alvast bedankt voor jullie reacties :)

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:09
Kijk even op www.cyberhome-help.de vrij simpele goedkope DVD speler, maar hij speelt alles en is zo regiovrij (Ik geloof dat de nieuwste zelfs als regiovrij is)

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Kijk eens op Kieskeurig.nl . Hier kan je DVD spelers op specificatie selecteren. Voor de geluidskwaliteit, die afhangt van de interne A/D converters, moet je gewoon gaan luisteren in een winkel.

Murphy was an optimist

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

vergeet niet met een dvd speler te kijken die DVD-A(udio)
heeft erop..dat hebben een heleboel niet namelijk. Als je audiofreak bent, is het misschien iets leuks voor de toekomst

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Revoy

Is regiovrij, met volume control, interne decoder, analoge uitgangen, speelt CDs af

Alleen..hij is niet altijd even stil (bij de meeste DVDs hoor je niks, maar bij sommige bromt ie een beetje..weet niet hoe dit komt)

En bij de overgang van lagen bij DVDs staat het beeld heel eventjes stil...

Verder ben ik bijzonder tevreden over dit ding... :9~

• edm
Op de revoy site staat het volgende:
Audio analoge uitgang:
Dolby Digital READY (AC-3 READY) 6 kanalen RCA
Stereo/Dolby/Surround/Prologic 2 kanalen RCA

Wat bedoelen ze met ready? Heeft ie dan geen DD, maar
het kan er via de firmware ingeschoten worden?

Verwijderd

Ik denk dat ze hiermee de ingebouwde decoder bedoelen...

Deze decodeert het AC-3 (DD) signaal en stuurt het geluid naar de 6 analoge aansluitingen aan de achterkant

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-01 13:43
Hij wil er ook, "voornamelijk" gewoon audio cd's mee afspelen. Ik vraag me af of zo'n onbekend c-merk dan een goede keuze is.
Wat is je budget??

specs

Verwijderd

Tis heel simpel een dvd speler op zich kan nix die zend de gewone signale uit analoog of digitaal maar die meoten altijd nog versterkt worden door wat voor een verserker dan ook.........En daar maakt een decoder nix op uit,ookal maak je actieve speakers.....Ik zou zeggen ga voor de dv 444 van pioneer 319.- Is de platste die er bestaat(3 cm ongeveer),is dual lazer dus leest praktisch elke cdr/cdrw.Hij is heel goed kwaliteit en heeft evt ook nog mp 3 als extraatje....

Oja:en als je nog een vraag heb mail dan gewoon ff naar info@radiobeurs-tilburg.nl dan krijg je altijd antwoord op je vragen

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-01 13:43
Op vrijdag 29 maart 2002 23:12 schreef Jazzy_jef het volgende:
Oja:en als je nog een vraag heb mail dan gewoon ff naar info@radiobeurs-tilburg.nl dan krijg je altijd antwoord op je vragen
reclame :Z

specs

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-03 19:44
Op vrijdag 29 maart 2002 23:22 schreef twopack het volgende:

[..]

reclame :Z
En nog geen touw aan vast te knopen ook.

Zal wel een hoop verkopen...

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-03 16:27

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

koop de dvpns900 van sony
kijk hier voor spec
http://www.sony-europe.com/view.x?prod=25351&loc=eu
hij is alleen niet regio-vrij maar dat is te fixen

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

is idd ook mooi

Verwijderd

Let bij aankoop van je DVD speler goed op dat hij wel CDR/CDRW aankan. De meeste goede merken kunnen dat namelijk niet (Sony, Pioneer, Technics, NAD, B&O...). (complexer zelfs, het ene model wel, het andere niet).

Elke DVD Speler moet Audio CD aankunnen, of hij dat ook kwalitatief doet is bij de budgetmerken vaak ver te zoeken. Ik raad je aan om goed de reviews door te lezen, met name bij de audiofreaks.

MP3 is ook een mogelijkheid, vaak bij de budget/Taiwan merken.

M.a.w. het ligt er maar aan hoe groot jou eis tot kwaliteit is. Maar als je de kans hebt, raad ik je aan om een CD-Text CDR te branden met je eigen nummers (die je tot in de puntjes kent) en een paar Audio/Video/HiFi zaken langs te gaan. Zo zie je meteen hoe de gebruiksvriendelijkheid is, of hij CDR lust en wat de kwaliteit is.

(en misschien kan je tijdens dat bezoek in de winkel er gelijk 20% vanaf babbelen ;))

Overigens, de meeste spelers die ik heb gezien, hadden allemaal Digital Volume Control, ofwel volumeregeling op de Cinch/Tulp/RCA Output.

Over de SkipTest, je hebt vast nog wel ergens een rot/niet mooi CDtje liggen, pak een aardappelmesje en zet er 2 strepen op, 1 haaks op de draairichting, 1 met het spoor mee - voila een test CD.

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gooi alle budget merken de deur uit en koop een:
Pioneer DV444.

Deze speler is echt top en heeft ook mp3 support, MPEG2 5.1 MC + (verkapte) progressive scan.
Hij heeft overigens geen probs met CDR/CDRw.

Bij (waar ik de mijne ook heb gekocht) www.elvic.nl verkopen ze hem regio vrij.

• edm
Hmmm, gister kennelijk wat mis gegaan...
Ik had gister nog even gepost dat ik er uit was, maar ik zag die posting er niet tussen staan.
Ik had even een ouderwets rondje langs wat audiozaken
gedaan. Het is uiteindelijk een philips 952 geworden.
Ik had inderdaad nog even naar de sacd speler gekeken,
maar aangezien ik nog niet helemaal van die nieuwe formaten
overtuigd ben heb ik dat nog maar even gelaten. De 952 had
zo'n beetje alle 'features' die ik zocht en hij speelde mijn beruchte 'the cure - disintegration' cd in een keer af.
Deze cd skipt bijna in elke cd speler en niet in deze, dus
ik ben dik tevreden. Het enige wat ik nu nog even moet uitzoeken, hoe ik een cd kan spelen en tv kan kijken. Tja het klinkt suf maar zodra de dvd aanstaat heb ik op alle kanalen het dvd schermpje... Zal wel een instelling ergens zijn denk ik? O ja en ik moet die site voor de regio keys weer terug vinden >:). Ik dacht dat ik hem gebookmarked had,
maar ik was gister kennelijk niet zo op dreef.

• edm
Op vrijdag 29 maart 2002 23:12 schreef Jazzy_jef het volgende:
Tis heel simpel een dvd speler op zich kan nix die zend de gewone signale uit analoog of digitaal maar die meoten altijd nog versterkt worden door wat voor een verserker dan ook.........En daar maakt een decoder nix op uit,ookal maak je actieve speakers.....
Met decoder kan je een heel simpele (passieve) pre-amp maken, die alleen de volume control doet en mijn speakers
aan een uit zet. Als je geen decoder heb moet je dus een (pre-)amp kopen voor het decoderen en dat zou dus een extra apparaat zijn :).

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Op zaterdag 30 maart 2002 01:05 schreef euss het volgende:
Let bij aankoop van je DVD speler goed op dat hij wel CDR/CDRW aankan. De meeste goede merken kunnen dat namelijk niet (Sony, Pioneer, Technics, NAD, B&O...). (complexer zelfs, het ene model wel, het andere niet).

Elke DVD Speler moet Audio CD aankunnen, of hij dat ook kwalitatief doet is bij de budgetmerken vaak ver te zoeken. Ik raad je aan om goed de reviews door te lezen, met name bij de audiofreaks.

MP3 is ook een mogelijkheid, vaak bij de budget/Taiwan merken.
MP3 alleen bij budget merken..... vandaar dat Harmon Kardon op de DVD20 MP3 ondersteuning heeft. Sure, dream on....

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-02 19:25
Op zaterdag 30 maart 2002 10:48 schreef Jivecar het volgende:

[..]

MP3 alleen bij budget merken..... vandaar dat Harmon Kardon op de DVD20 MP3 ondersteuning heeft. Sure, dream on....
mijn grundig kan ook mp3 :) ook niet echt een heel erg budget merk ;)

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Op zaterdag 30 maart 2002 12:10 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

mijn grundig kan ook mp3 :) ook niet echt een heel erg budget merk ;)
Er zijn erg veel merken die mp3 ondersteunen. Praktisch ieder op dit moment uitkomend dvd speler heeft de mp3 ondersteuning er wel opzitten. Yamaha bv ook, en net als Harmon Kardon en Grundig echt geen budget merk.....

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op zaterdag 30 maart 2002 10:32 schreef edm het volgende:
Hmmm, gister kennelijk wat mis gegaan...
Ik had gister nog even gepost dat ik er uit was, maar ik zag die posting er niet tussen staan.
Ik had even een ouderwets rondje langs wat audiozaken
gedaan. Het is uiteindelijk een philips 952 geworden.
Slechte aankoop, vind ik dan.
Je kan nog wel problemen verwachten als je eventueel SVCD wil gaan afspelen op deze speler.
Bovendien zitten er firmware bugs in deze speler die o.a. 'freezes' veroorzaken.
Je had je geld veel beter besteed aan bv de Pioneer DV444.

Maar ieder zijn eigen keus natuurlijk :)

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-03 11:28
MPEG 5.1 support ik ben 99.9 % zeker dat ie dat formaat niet ondersteunt de DV-444

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op zaterdag 30 maart 2002 19:03 schreef Raven- het volgende:

[..]

Je kan nog wel problemen verwachten als je eventueel SVCD wil gaan afspelen op deze speler.
Bovendien zitten er firmware bugs in deze speler die o.a. 'freezes' veroorzaken.

Maar ieder zijn eigen keus natuurlijk :)
Als je problemen krijgt kun je bij Philips vaak een CD-ROM aanvragen met nieuwe software.

Beeldtechnisch is Philips iets beter (al heb zelf ook een Pioneer DV444, paste zo mooi in de ruimte boven mij video recorder)

Verwijderd

Ik zie de laatste tijd vaak de Philips 612 in verschillende reclame blaadjes staan voor "maar" Euro 210

• mno
  • Laatst online: 08:11

mno

Op zaterdag 30 maart 2002 19:03 schreef Raven- het volgende:
Welke SVCD problemen bedoel je dan? Philips heeft sinds kort een nieuwe firmware (Version 4.15O-0) waarbij veel SVCD problemen verholpen zijn (o.a. FF/RW en freezes).
Die heb ik dus even gehad maar snel teruggebracht. Speelde mijn SVCD's niet allemaal goed af (haperingen, kon duidelijk niet omgaan met lage bitrates), kon geen chapters lezen als PBC uit stond (als als PBC aan stond toonde hij de speelduur niet). Bovendien moest je handmatig de aspect-ratio omzetten als je er een 2.35:1 SVCD in wilde afspelen (die maakte hij veel te smal).

Gewoon rösti

Verwijderd

Ik heb zelf een HIMAGE DVD9900.

http://www.himage.com

beetje moeilijk lezen maar bij :
http://www.tombanet.de/shop/index.html is ie te koop.

Hier wat spec's....

DVD-Player Himage 9900
10-bit Video Encoder
96kHz/24-Bit Audio DAC Converter
Built-in Dolby Digital AC-3/5.1 Channel Decoder,
DTS
PAL/NTSC Playback
DVD/VCD/SVCD/CD/MP3/HDCD/CD-R/CD-RW compatible
Supports multilingual dialogue up to eight tracks and up to 32 subtitles (languages)
500 lines high resolution
Compatible with all disc zone (code-free)
Coaxial and optical digital output (optional)
Composite video, S-video and RGB output
40-key full function remote control
Selectable screen aspect ratio
Auto switch-off function
Codefree

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03 20:05

delorean7

Let's take the Aston toni

Eigenlijk zit ik ook te kijken naar een beetje goedkope DVD/CD/MP3 speler...

Ik zie het zo:

Kwaliteit boeit niet met een digitale uitgang -> signaal wordt opgepakt door mijn 600-700 Euro receiver en DIE maakt er wel kwaliteit van.

DVD moet wel regiovrij zijn natuurlijk!!

MP3 moet:
* Goed te bedienen zijn (shuffle ok, 10 tracks verder, etc)
* ID3 Tags in Display (waarom niemand hier het daar over heeft is me een raadsel)

Die DV-444 Kan bovenstaand? (cant be arsed om me te registreren bij pioneer om de specs te 'mogen' bekijken, stelletje apen daar)

• mno
  • Laatst online: 08:11

mno

Op maandag 01 april 2002 13:41 schreef delorean7 het volgende:
DVD moet wel regiovrij zijn natuurlijk!!
Dat is de Pioneer standaard niet maar een aantal winkels verkoopt hem zo wel.
Die DV-444 Kan bovenstaand? (cant be arsed om me te registreren bij pioneer om de specs te 'mogen' bekijken, stelletje apen daar)
Kijk anders hier, dan kun je gelijk wat gebruikerservaringen lezen:
http://www.vcdhelp.com/dvdplayers.php?DVDname=&DVDselect=Pioneer&Submit=Search&Search=Search

Gewoon rösti

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03 20:05

delorean7

Let's take the Aston toni

He gave site thanks!

Blijkt dat dit ding maar 8 characters MP3 weergave heeft.... maar dat t wel een onwijs gaaf ding is!!

Kortom mijn set van 1600 Euro is net duurder geworden >:)

Verwijderd

ey delo... Het wordt steeds leuker om je te helpen audio uit te zoeken :)

Denk alleen dat je wel last gaat krijgen van huisgenoten die niet meer weg te slaan zijn uit jouw kamer :o
Pagina: 1