[ClarkConnect] Aliases voor DNS namen ?

Pagina: 1
Acties:

• Biedzjee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08-2025
Hoi,

Ik werk met m'n laptop op twee verschillende netwerken (niet tegelijkertijd natuurlijk, de ene dag hier en de andere dag daar). Het ene netwerk is gekoppeld aan een internetverbinding van vianetworks, het andere netwerk zit aan planet.nl. Beide netwerken maken gebruik van ClarkConnect als firewall/router/gateway.

In m'n mailclient gebruik ik gewoon de 'mail.vianetworks.nl' en 'mail.planet.nl' adressen als SMTP servers. Ik moet dus steeds m'n email-SMTP adressen wijzigen als ik van netwerk wijzig.

Mijn vraag is nu, kan ik met ClarkConnect ook aliases voor DNS-namen instellen ? Dus kan ik een 'mail.biedzjee.local' aanmaken, die in het ene netwerk verwijst naar 'mail.vianetworks.nl', en in het andere naar 'mail.planet.nl' ? Dan blijft de instelling voor m'n outlook hetzelfde namelijk ;-)

Alvast dank!

Trying to establish voice contact... please yell into keyboard.

Verwijderd

euh ik zeg maar niks meer :-)>

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

Op zaterdag 30 maart 2002 03:42 schreef lemac4444 het volgende:
Dan blijft de instelling voor m'n outlook hetzelfde namelijk ;-)

outlook in NONwindows :(

move plz
De vraag gaat over clark connect, dus lezen voor u blaat, dank u vriendelijk.

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:33
Doh! Als je het niet gelezen hebt reageer dan ook niet.
FF de laatste regel quoten om de wijsneus uit te hangen - het gaat hier dus om de SERVER die geen Windows draait.
Ik heb geen flauw idee hoe ClarkConnect werkt maar iedere fatsoenlijke dns server kan aliases aanmaken.

edit:
http://www.clarkconnect.org/services/dns.html

ff onderzoek doen levert het volgende op :)
Je kunt dus gemakkelijk even een cname aanmaken, bijv. mail, die verwijst naar de mailserver. Ik hoop alleen wel dat je admin rights hebt op die box.

Verwijderd

Of je selecteert een ander default Outlook account. Dat is toch niet zoveel werk ?

• Biedzjee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08-2025
Bedankt dat de topic open gehouden is.

De DNS service van ClarkConnect is bedoel om een domain onder te brengen bij ClarkConnect (voor zover ik het begrepen heb).

Volgens mij moet het heel simpel zjin wat ik wil :? Kijk, in de /etc/hosts file kan ik bij een ip-address aangeven welke naam daarbij hoort. Wat ik nu wil is 1 naam verzinnen (zeg mail.biedzjee.local), die op netwerk 1 verwijst naar mail.vianetworks.nl, en op netwerk 2 naar mail.planet.nl...

Trying to establish voice contact... please yell into keyboard.

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:41

DizzyWeb

Ondertiteld

Hmm, ken je niet gewoon verwijzen naar het IP van de betreffende servers? Dan zou het geen enkel probleem zijn, dan doe je het gewoon op die manier in /etc/hosts...
Pagina: 1