Toon posts:

cm vraag : aansluiting van licht

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gezocht en gekeken
maar iedereen scheint al te wete hoe je bv een black light moet aansluiten..
gaat dit via de voeding op 12volt ofzo of moet het anders ?
en als jullie ook wete hoe t gedoe met de schakelaar gaat kk zou t graag wete..

Verwijderd

Voeding en dan achter een schakelaartje ofsow is best simpel, tenminste als je het ziet wijst het zich wel vanzelf.

Verwijderd

Topicstarter
kan ik de overgang van voeding -> bruikbaar voor black light gewoon bij de mycom kopen ofzo ?

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Je ken 12 volt van een molex afpakken. Je moet dan wel ff kijken of je voeding dat gaat trekken (gewone "normale" computer met 300W voeding denk ik wel)... Probleempje: Wil je de blacklight ook aan kunnen zetten als de computer uitstaat? Want dan ken je ook bijvoorbeeld een externe adapter kopen of een AT voeding erbij in.
Op vrijdag 29 maart 2002 08:46 schreef dahaaz het volgende:
kan ik de overgang van voeding -> bruikbaar voor black light gewoon bij de mycom kopen ofzo ?
Daar zijn aparte adapters voor, want je moet volgens mij een voorschakelapparaat hebben ofzo, maar dat weet ik niet zeker. Ik heb zelf nog geen CCFL of Neon, dus... Ik weet dat je daar een printje bij moet hebben iig.

En ik durf het bijna niet te zeggen, maar da staat vast wel in de Search

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 20:21

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Je hebt een inverter nodig die je op je molex aansluit, op de 12Volt. Die inverter zorgt voor een spanning van ongeveer 700 volt die zo'n buisje nodig heeft om op te kunnen starten en om te branden.

Die inverter kun je bij dezelfde winkel kopen als je blacklight buisje.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Verwijderd

Topicstarter
o o.k
enne molex klinkt nieuw in mijn oren
voeding van.. ??

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Molex zijn die witte stekkertjes achter in je CD-ROm enzow

En misschien heb je
hier wat aan

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 20:21

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Je voeding hoeft je niet over te schakelen ofzo hoor. Je hebt je molexconnectors (met kabels uit je voeding met 2 zwarte draden in het midden en een rode en een gele aan de buitenkant)dit zijn dus de stekkers die je ook in je harddisk en je cd-romdrive steekt
Daaruit kun je die 12volt pakken. Je kan ff op het forum zoeken welke draadjes je moet hebben voor 12volt, of je kan met een multimeter ff zelf doormeten.

zo'n connector ziet er van de voorkant als volgt uit:
code:
1
2
 ____
|oooo|

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 29 maart 2002 08:57 schreef DenniZ-X het volgende:
Je voeding hoeft je niet over te schakelen ofzo hoor. Je hebt je molexconnectors (met kabels uit je voeding met 2 zwarte draden in het midden en een rode en een gele aan de buitenkant)dit zijn dus de stekkers die je ook in je harddisk en je cd-romdrive steekt
Daaruit kun je die 12volt pakken. Je kan ff op het forum zoeken welke draadjes je moet hebben voor 12volt, of je kan met een multimeter ff zelf doormeten.

zo'n connector ziet er van de voorkant als volgt uit:
code:
1
2
 ____
|oooo|
tnx voor de uitleg
en k weet wa je bedoeld, kende aleen de naam niet

Verwijderd

Topicstarter
kk heb gekeken gesearchd en geprobeerd
maar k heb nu een neon geval met eenconverter eraan en die heefd 12v nodig
wie kan mij helpe duidelijk uit te legge hoe ik hetbeste die 12 v kan krijgen
alvast bedankt *D

Verwijderd

Je hebt twee draadjes uit de converter. Een rode en een zwarte. De rode moet op de gele(12v) en zwarte op een van de zwarte. Gewoon in zo'n voedigskabel. Je moet dan die draadjes(rode en de zwarte wel even strippen). En dan in de voedingskabel stoppen.

Of is dit niet wat je bedoelt?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 29 maart 2002 11:30 schreef man_of_the_drums het volgende:
Je hebt twee draadjes uit de converter. Een rode en een zwarte. De rode moet op de gele(12v) en zwarte op een van de zwarte. Gewoon in zo'n voedigskabel. Je moet dan die draadjes(rode en de zwarte wel even strippen). En dan in de voedingskabel stoppen.

daz pr4ecies zoals k t wou en waarover
tnx alot *D

Verwijderd

Topicstarter
En dan in de voedingskabel stoppen.

En dan in de voedingskabel stoppen.....
??
ik snap dat niet

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:18
Op vrijdag 29 maart 2002 14:18 schreef dahaaz het volgende:
En dan in de voedingskabel stoppen.

En dan in de voedingskabel stoppen.....
??
ik snap dat niet
Hij bedoelt in je molex stoppen (toch? >:)), maar dat gaat nogal een gepriegel worden. Je kan ook zo'n molex erafslopen, en vervolgens met kroonsteentjes de draadjes verbinden zoals hij zei :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:36
<table width="80%" border="1" bordercolor="black" bgcolor="white" cellpadding="4" cellspacing="0" align="center"><tr><td width="25%" align="center"><font size="2" color="blue">Phreak Interrupt! :Y)</font></td>
<td width="55%" align="left"><font size="2">Je topic voldoet helaas niet aan de gestelde richtlijnen van dit forum, vandaar dit slotje. Lees dit topic eens door: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/359380/1?limit=100.
Succes verder :)
</font></td></tr></table>
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.