keej. mn netwerk zit dus als volgt:
|internet|--|pc1|--|hub|-- nog 2 pcs
pc1 = win 2k adv server
pc2 = win 2k pro
pc3 = win 95
op pc1 draait een dhcp server, en ICS.
als ik pc2 aanzet startie gewoon op, krijgt netjes ip adres en kan netjes internetten. nix aan de hand.
pc3. start op. foutmelding. kan geen ip adres krijgen van dhcp serveriets.. logt in, (vanzelfsprekend) geen nw en/of ip-adres. vervolgens zet ik op pc1 de dhcp server UIT, start op pc3 winipcfg op, renew, en krijg netjes ip en alles, en kan internetten, ook nadat ik DCHP weer aan heb gezet.
dit vindt ik 1) een vaag probleem, en 2) zwaar irritant, aangezien ik dan steeds dchp ff uit moet zetten asl pc3 op t netwerk wil..
iemand enig id wat het probleem kan zijn en weet misschien n oplossing?
op alle pc's iz enkel tcp/ip geinstaleerd
|internet|--|pc1|--|hub|-- nog 2 pcs
pc1 = win 2k adv server
pc2 = win 2k pro
pc3 = win 95
op pc1 draait een dhcp server, en ICS.
als ik pc2 aanzet startie gewoon op, krijgt netjes ip adres en kan netjes internetten. nix aan de hand.
pc3. start op. foutmelding. kan geen ip adres krijgen van dhcp serveriets.. logt in, (vanzelfsprekend) geen nw en/of ip-adres. vervolgens zet ik op pc1 de dhcp server UIT, start op pc3 winipcfg op, renew, en krijg netjes ip en alles, en kan internetten, ook nadat ik DCHP weer aan heb gezet.
dit vindt ik 1) een vaag probleem, en 2) zwaar irritant, aangezien ik dan steeds dchp ff uit moet zetten asl pc3 op t netwerk wil..
iemand enig id wat het probleem kan zijn en weet misschien n oplossing?
op alle pc's iz enkel tcp/ip geinstaleerd