Toon posts:

Raid probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb onlangs de volgende PC late samenstellen:
MSI K7T266 Pro2 RU
Xp1700+
256 DDR
2x 40 GB Maxtor 7200 rpm
Geforce2Ti 64 mb DDR
DVD en CDRW

Het probleem is dat als ik de raid controller aanzet gewoon de OS kan installeren zonder problemen kan installeren. Gebruik XP pro die tijdens de setup aangeeft dat de raid controller software niet door de windowslogo test komt maar hij doet het verder wel. Windows start gewoon op en loopt goed ook na een aantal keer rebooten loopt alles nog goed. Echter als ik mijn pc uitzet en hem een tijdje later weer opstart geeft hij opeens de melding dat hij de system32/hal/dll niet meer kan vinden ??!!! terwijl ik dus niet heb veranderd??

ik weet het een lang verhaal. heb mijn bios al geflashed maar geeft iedere keer weer die foutmelding ook met 2000 .. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn ??!!

• Tsuru
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Al naar BIOS versie 3.3/3.4 geflitst?

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Verwijderd

Topicstarter
jup zelf al versie 3.51 gebruikt

Verwijderd

Topicstarter
heb al van iemand te horen gekregen dat het wellicht aan de raid controller ligt.. aangezien de hal.dll file een link is tussen de hardware en de software. maar ja ik vind het dan wel raar dat de 1e paar keren ik nergens last van heb. pas als ik hem uitzet en later weer aan dat het dan pas fout gaat

• Tassadar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18-08 23:59

Tassadar

l33t h4x0r :)

Op vrijdag 29 maart 2002 03:16 schreef MSI_K7T266_Pro2_RU het volgende:
heb al van iemand te horen gekregen dat het wellicht aan de raid controller ligt.. aangezien de hal.dll file een link is tussen de hardware en de software. maar ja ik vind het dan wel raar dat de 1e paar keren ik nergens last van heb. pas als ik hem uitzet en later weer aan dat het dan pas fout gaat
Klopt. HAL = Hardware Abstraction Layer. Dat is deel van de link tussen de hardware en de software.
En het klinkt inderdaad als een hardware probleem. Als je softwarematig niets veranderd, is het onwaarschijnlijk dat het aan de software ligt.. Ik zou die controller even terugbrengen en een nieuwe vragen. Je kunt dan iig uitproberen of het daaraan lag.

Verwijderd

Op vrijdag 29 maart 2002 10:18 schreef Tassadar het volgende:

[..]

Klopt. HAL = Hardware Abstraction Layer. Dat is deel van de link tussen de hardware en de software.
En het klinkt inderdaad als een hardware probleem. Als je softwarematig niets veranderd, is het onwaarschijnlijk dat het aan de software ligt.. Ik zou die controller even terugbrengen en een nieuwe vragen. Je kunt dan iig uitproberen of het daaraan lag.
Tis geen losse controller maar de onboard promise (denk ik).

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 08:52
Gebruik je de controller ook :? Zo jah, probeer eens een andere ide poort te pakken.

Verwijderd

Topicstarter
het gaat inderdaad om een onboard controller. heb het nu gewoon op IDE sloten gezet, maar ja had daarom juist DIT moederbord gekocht omdat er dus raid op zit. Maar ja dacht er ook zelf aan om terug te gaan.

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 10:33
Ik heb zelf ook dit bordje met 2x 40gb d740x-gl maxtor's, en had er ook een probleem mee. Bij mij werden bij de promise bios de hd's gewoon herkent enzo, en windows 98 installeren ging ook perfect, totdat ik de promise drivers ging installeren. Na de verplichte reboot crashte hij, kan gebeuren, en na nog een reboot ging alles gewoon door, alleen was nu de raid controller uitgeschakeld omdat windows de drivers niet goed kon laden ofzo.
Toen heb ik het eens met XP geprobeert, maar die deed er tering lang over om in het installatiescherm te komen, en herkende de HD niet.
Mijn conclusie, en die van de computerwinkel, was dat de onboard raid waarschijnlijk wel kapot zou zijn, dus ik een nieuwe, maar nog steeds zelfde probleem.
Vanalles proberen, niets hielp, totdat ik op het idee kwam om de hd's aan de gewone IDE poort te hangen en MaxDiag op te starten. Die concludeerde dat een van mijn hd's kapot was, en dat ik zo snel mogelijk backups moest gaan maken, en een nieuwe hd gaan halen (garantie). Dus ik hd omgeruild, en vanaf dan geen problemen meer mee gehad, draait nog steeds toppie :9~

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 10:33
En, doet ie et al?

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Pagina: 1