Toon posts:

Asusv7100pro400mx werkt niet in Me? :+|

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Had net mijn oud beestje (tnt2) mijn computer uitgeschopt en geprobeerd bovenvermeld model te installeren. Maar zelfs bij een schone installatie zegt windows Me, nadat ik de driver heb geinstalleerd, bij t opstartscherm "ja doei, zoek t maar uit!" en blijft ie na nog wat gerammel v/d harde schijf hangen bij t opstartscherm...ok, driver in safe mode erweer uit..netwerkkaart en geluidskaart er ook maar ff uitgedonderd..je weet maar nooit..maar nee hoor, na t weer installeren v/d drivers (originele cd) en herstart weer t zelfde liedje. Weer vast. Gelukkig wilde mijn tnt2 nog wel ff, na wat tegenpruttelen in zijn ouwe hok kruipen maar toch....ehm, help?

(verder wel helemaal een beetje antiek:biostar slot1/ intel82443bx chipset/2xagp/128mb/pII300 maar moet toch kunnen?)

bvd enzo ofzo!

Verwijderd

Jouw kaart wil graag in AGP4x opstarten, maar je moederbord wil dat graag in AGP2x. Ik denk dat dit het probleem is.

Wat in dat geval de mogelijkheden zijn : drivers bemachtigen die AGP2x forceren, of zelf zorgen dat die kaart hardwarematig AGP2x forceert, door het uiterst rechtse pinnetje zorgvuldig af te tapen. Ook kan je in de search hier wel meer over vinden, succes :)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt..zal t vanavond proberen (wordt vervolgd)

Verwijderd

Topicstarter
..niet gelukt. Afgeplakt. Resultaat:nix. Kaart geruild voor een andere geforce..(ander merk) maar weer niet :'( ..zucht. Probeer nog een paar andere dingen zoals misschien mijn award bios te updaten maar ik zie t somber in...toch bedankt. Blijkt nu ook dat ik maar een crappy mobo heb..ach ja.

Verwijderd

Welk OS gebruik je ? Ik heb nog wel wat speciale drivers die je wellicht wel helpen voor je staan hier voor zowel windows 2000 als windows 98. Ik kan ze zo online gooien.

Verwijderd

Topicstarter
Courage..je gelooft t niet of nee vast wel :) Had al verschillende cart-drivers van intel geprobeerd..van nvidia zelf.. Bios-en geupdate. 'n Steun-en-kreun-email naar biostar gestuurd, mijn schoen opgegeten en na mijn vorige bericht had ik toch zoiets van..ok..nog eeen keertje. Nog 1x afgeplakt. En ik denk dat ik t nou wel goed gedaan heb want HET WERKT! Dus ik kan alleen maar zeggen..COURAGE BEDANKT! LET THE (GE)FORCE BE WITH YOU! *D

(oja..en die nieuwere kaart(pine-excalibur) heeft ook nog 32mb meer +tv out..dus ik ben helemaal..verrek..echt blij ;) )

• GUBO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03-2025

GUBO

Jij hier ?

Zonde, ik vind die Pine kaart zuigen.
Maar dat is mijn mening.

Verwijderd

Topicstarter
ehm..beetje voor de hand liggende vraag maar waarom "zuigt ie dan?"

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Volgens mij mag je blij wezen met die nieuwe en veel plezier. Ik zit hier met een Asus die met het minste geringste al gaat flippen, ik kon XP niet eens installen, moest daarvoor een andere Grafische Kaart proberen. :(
En de ASUS driver support voor de "oudere" kaarten is zeer slecht, net zoals hun gewone support die niet eense antwoordde op een mailtje van mij.

Verwijderd

Goed nieuws ! :9 Graag gedaan :)
Pagina: 1