Aye aye captain
Verwijderd
Als je de gebrande CD in je brander stopt en je kijkt met Nero naar de capaciteit. Staat er dan al wel data op?
Heb je niet toevallig Simulate alleen aanstaan?
Met welke software heb je gebrand?
Kan je cdromspeler wel cdr's aan die op 32x zijn gebrand. Als je cd's brand op 32x die al niet van zulke goede kwaliteit zijn (of bijv. 24x cdr's gebruikt) kan het namelijk zo zijn dat je cdromspeler ze niet goed inleest. Ikzelf heb bijv. wel eens 12x cd's gebrand op 24x. Ik kon ze in mijn brander wel inlezen maar de persoon voor wie de cd's waren kon ze niet inlezen in een oude cdromspeler
Als je gewoon kijkt staat er geen data op.
Tis met NERO 5.5 gebrand.
Hij kan ze in geen van beide CD-ROM Spelers lezen.
De CD's zijn op normale snelheid gebrand.
Aye aye captain
Verwijderd
Hmmz, ik heb net mijn post al ge-edit zoals je kunt zien.Op vrijdag 29 maart 2002 01:12 schreef ShinKiKouHou het volgende:
De 24103S
Het eerste wat ik dacht was : "Oh, die heeft geprobeerd een 24102B te up-graden". Maar toen zag ik dat je wel kon branden (stom dat ik dat eerst over het hoofd zag) en snapte ik al dat het flashen je wel goed gelukt was.
Verwijderd
Ja, ga door....Op vrijdag 29 maart 2002 01:15 schreef ShinKiKouHou het volgende:
Als ik de Cd erin stop staat er als label 'Cd' ipv van 'NIEUW'. Dan doe ik rechtermuisknop -> eigenschappen en dan staat er bij volumes: NIEUW ISO/JOLIET 13MB.
Als je gewoon kijkt staat er geen data op.
Welke brand-software heb je gebruikt?
Staat er wel DATA op de cd? kijk bijvoorbeeld wat Nero aangeeft bij de capaciteit. Kijk eens wat ISO-Buster zegt.
Aye aye captain
Verwijderd
Ja, multisessie. Daar heb je het probleem al.Op vrijdag 29 maart 2002 01:22 schreef ShinKiKouHou het volgende:
Kheb multisessie disc gedaan en net deed ik doorgaan met multisessie disc en Nero kan er wel tracks op vinden. Hij geeft ook de goede capaciteit aan.
Misschien is de sessie niet goed afgesloten of is er een probleem met de ASPI Drivers.
Kijk eens of ISO-Buster de inhoud goed kan zien.
Brand dan een CD zonder bijzonderheden (dus géén multi-sessie) en kijk eens of het dan goed gaat.
Van wat ik nu begrijp heb jezelf gewoon verkeerd gebrand (kan gebeuren
Er staat nu denk ik in ieder geval genoeg info voor anderen om ff verder mee te helpen. Ik ga slapen. CYA
Ik ga nu ook slapen BTW. Morgen maar weer verder.
Aye aye captain
Verwijderd
LiteOn LTR24103s -> LTR32xxxxOp vrijdag 29 maart 2002 11:02 schreef Drake het volgende:
Hoe kan je een 24x brander flashen naar 32x??
Gewoon andere firmware erin zetten.
kan dat ook van 12 naar 16x met een liteon.. of is dat best gevaarlijk ?Op vrijdag 29 maart 2002 12:34 schreef RolfLobker het volgende:
[..]
LiteOn LTR24103s -> LTR32xxxx
Verwijderd
Weet ik zo niet.Op vrijdag 29 maart 2002 12:36 schreef Tutti-frutti het volgende:
[..]
kan dat ook van 12 naar 16x met een liteon.. of is dat best gevaarlijk ?
Moet je even hier kijken. Daar is alle info wel te vinden.
Verwijderd
Maar ik heb 2410B ofzoiets..Op vrijdag 29 maart 2002 12:34 schreef RolfLobker het volgende:
[..]
LiteOn LTR24103s -> LTR32xxxx
Verwijderd
Daarmee kan het het niet.Op vrijdag 29 maart 2002 13:59 schreef Drake het volgende:
[..]
Maar ik heb 2410B ofzoiets..
Helaas.
Ik was er ook te vroeg bij met een 24x brander halen. Dus ik zit zelf ook met een LTR-24102B welke NIET op te waarderen is d.m.v. een andere firmware.
De techniek die in een 24103s zit is dezelfde als bij een 32x LiteOn. Daarom kun je de 24103s wèl opwaarden. De 23103s is namelijk eigenlijk een 32x. De 24102B is een echte 24x brander.
Kan het nu aan Nero liggen? Want eerst deed ie het altijd gewoon goed, voordat ik em geflashed had. Ik ga zometeen eens geen multisessie proberen en dan laat ik het wel verder weten.
Aye aye captain
kan ik dit niet omzeilen dan?
Aye aye captain
Verwijderd
Zoals ik al eerder zei:Op vrijdag 29 maart 2002 15:18 schreef zimbab het volgende:
ik heb dus de 24103s en net de 32123s firmare geprobeerd te flashen. dit is een windows-flash, dus in windows geprobeerd, maar ik krijg deze melding:
[afbeelding]
Moet je even hier kijken. Daar is alle info wel te vinden.
Daar staat ook wel hoe je hem moet flashen naar een 32x.
De standaard flash-software van LiteOn werkt niet omdat hij ziet dat je een 24x hebt. Haal van de link die ik je heb gegeven een ander flash-proggie en firmware vandaan of vraag de topicstarter ff.
Verwijderd
Zou met Nero goed moeten gaan.Op vrijdag 29 maart 2002 15:32 schreef ShinKiKouHou het volgende:
Kheb net geen multisessie gedaan en nu doet ie het welMaar hoe zit het nu dan om een multisessie te doen. Zal natuurlijk aan mezelf liggen dat ik verkeerde instellingen gebruik
. Welk prog is nog meer goed om cd's te branden?
gewoon : Start multiesessie bij de eerste keer dat je brand en Continue als je doorgaat.
Let er wel op dat je niet verschillende brand-methodes op één cd door elkaar gebruikt en dat je niet FINISH CD aanvinkt. Dan zou het goed moeten gaan.
Heb je het wel geprobeerd te flashen met het goeie bestand. Die kan je hier dl -> http://nxs.boeve.org/got/liteon_24x_to_32x/xs0f.zip Maar het is wel geheel op eigen risico!!! Good luckOp vrijdag 29 maart 2002 15:18 schreef zimbab het volgende:
ik heb dus de 24103s en net de 32123s firmare geprobeerd te flashen. dit is een windows-flash, dus in windows geprobeerd, maar ik krijg deze melding:
[afbeelding]
Aye aye captain
Thnx loads. Ik ga van alles proberen tot het werkt.Op vrijdag 29 maart 2002 15:38 schreef RolfLobker het volgende:
[..]
Zou met Nero goed moeten gaan.
gewoon : Start multiesessie bij de eerste keer dat je brand en Continue als je doorgaat.
Let er wel op dat je niet verschillende brand-methodes op één cd door elkaar gebruikt en dat je niet FINISH CD aanvinkt. Dan zou het goed moeten gaan.
Aye aye captain
oplossing: koop ceedees die geschikt zijn voor 32
sommige kunnen het niet aan. zoek eens naar tests over ceedees.
too fly for a white guy
Maar khad mijn cd's gewoon op de aanbevolen snelheid gebrand.Op vrijdag 29 maart 2002 15:43 schreef ntsx het volgende:
jaja. dat probleem heb ik ook met mijn liteon gehad...
Aye aye captain
Verwijderd
Het klopt wel wat je zegt. Dat je cd's niet te snel moet branden. Ik heb zelf ook goedkope cd's (24x) gebrand op 24x. Zou dus moeten lukken maar in mijn kenwood kan ik ze niet goed inlezen. In mijn brander wel. Omdat de brander zo snel is staat de DATA niet duidelijk genoeg op de cd om in cdromspelers in te lezen.Op vrijdag 29 maart 2002 15:43 schreef ntsx het volgende:
jaja. dat probleem heb ik ook met mijn liteon gehad...
Als je op hoge snelheid brand is het dus van belang dat je kwaliteits cd's gebruikt.
Dit is alleen niet de oorzaak van het probleem waar de topicstarter mee zit.
Hij gebruikt goede cd's en het flashen is ook goed gegaan.
Hij heeft waarschijnlijk gewoon verkeerde instellingen gebruikt.
Met dingen zoals Multi-Sessie is het altijd even klooien als je het heel lang niet gebruikt hebt (of nog nooit